اسکورپیو کنسول جدید مایکروسافت یک غول به تمام معنا است!

سال گذشته و در جریان برگزاری کنفرانس E3، کمپانی مایکروسافت از کار بر روی پروژه جدید خود موسوم به اسکورپیو خبر داد. محصول این پروژه، ادامه ایکس‌باکس وان محسوب می‌شود، اما به جای ایفای نقش جایگزین برای ایکس‌باکس، بیشتر نوعی بهبود محسوب شده و سازگاری کاملی هم با بازی‌های ارائه شده تا به امروز دارد.

کنسول بازی ارائه شده در قالب این پروژه جدید، نسبت به ایکس‌باکس وان از سخت‌افزار بسیار قدرتمند‌تری بهره می‌برد، به گونه‌ای که توانایی اجرای بازی‌ها با رزولوشن 4K و پشتیبانی از واقعیت مجازی را دارد. این کمپانی آمریکایی اخیرا جزییات قطعات به کار برده شده در کنسول جدید خود را به دو منبع معتبر Digital Foundry و Eurogamer اعلام کرده است. اگرچه تنها با دانستن مشخصات سخت‌افزاری نمی‌توان دید دقیق و جامعی در مورد عملکرد این محصول پیدا کرد، اما باید اقرار کرد که این کنسول حداقل بر روی کاغذ بسیار قدرتمند است.

وبسایت یوروگیمر پیش‌تر با استفاده از همین جزییات، مطلب مفصلی در مورد کنسول جدید مایکروسافت نوشته و آن را با ایکس‌باکس وان مقایسه کرده بود. مطابق نتایج به دست آمده در این بررسی، قدرت پردازنده کنسول اسکورپیو ۳۰ درصد نسبت به پردازنده ایکس‌باکس بیشتر است. اسکورپیو از مقدار زیادی حافظه رم بهره می‌برد تا بتواند از قدرت پردازشی بالای خود به نحو احسن بهره ببرد. اما تحسین‌برانگیزترین بخش این کنسول، پردازنده گرافیکی آن است که ۴.۶ برابر سریع‌تر از پردازنده گرافیکی به کار رفته در ایکس‌باکس است. اسکورپیو می‌تواند پلی‌استیشن ۴ را هم به راحتی شکست دهد. البته پلی استیشن ۴ با اختلاف کمتری نسبت به ایکس‌باکس وان، نتیجه را به اسکورپیو واگذار می‌کند.

اطلاعات بالا ارزشمند هستند اما آنچه که واقعا اهمیت دارد، این است که کنسول مورد نظر در شرایط کاری چگونه عمل می‌کند. البته اگر قضیه را از زاویه دیگری بررسی کنیم ممکن است اوضاع کمی پیچیده شود. تنها در صورتی می‌توان گفت تزریق این حجم سرسام آور از قدرت به یک کنسول کار درستی است که بازی مورد نظر بهینه شده و برای استفاده از حداکثر توانایی سخت‌افزار دستگاه، مهندسی شده باشد. این دقیقا همان نکته‌ای است که سونی در پلی‌استیشن ۴ پرو خود از آن غافل شده بود و در نتیجه آن شاهد بودیم که برخی از بازی‌های قدیمی، بر روی سخت‌افزار جدید بدتر از نسل قبل اجرا می‌شدند، چرا که از ابتدا برای اجرا شدن بر روی چنین سخت‌افزاری طراحی نشده بودند. بنابراین اگرچه ممکن است کنسول اسکورپیو کاملا با بازی‌های قدیمی ایکس‌باکس وان سازگار باشد، اما حدس زدن این که کدام بازی‌ها بر روی آن بهتر اجرا می‌شوند و میزان بهبود آن‌ها چه‌قدر است فعلا امکان‌پذیر نیست. یوروگیمر می‌گوید نتیجه اجرای فورزا موتور اسپرت بر روی این کنسول حیرت‌انگیز بوده است، اما در حال حاضر نمی‌توان این نتیجه را به تمام بازی‌های قدیمی تعمیم داد، چرا که احتمالا مایکروسافت بهترین نتیجه به دست آمده در بین بازی‌های مختلف را منتشر کرده است.

هنوز جزییات بسیاری در مورد اسکورپیو مانده است که باید بدانیم. از جمله این جزییات می‌توان به توانایی‌های این کنسول در زمینه واقعیت مجازی اشاره کرد که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. البته یکی از مهم‌ترین جزییات در مورد این کنسول، قیمت آن است که باید هرچه زودتر اعلام شود. در هر صورت مطمئنیم که کنسولی با این سخت‌افزار قدرتمند، قیمت پایینی نخواهد داشت. احتمال آن می‌رود که مایکروسافت به جای تلاش برای عرضه یک کنسول بازی مقرون به صرفه، تمام تلاش خود را بر روی عرضه محصولی بسیار قدرتمند معطوف کند. اگر منتظر بمانیم، در کنفرانس E3 امسال، خبرهایی در مورد این کنسول خواهیم شنید. می‌توان با اطمینان کامل گفت که تا قبل از این رویداد، سر و کله اسکورپیو پیدا نخواهد شد!

نظر شما در مورد این کنسول بازی چیست؟ آیا با وجود قیمت بالا، به خرید آن فکر می‌کنید؟ دیدگاه خود را با ما و سایر دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH