5 سایت ارزشمند که به شما درستی یا اشتباه هر موضوعی را می‌گوید!

مغز انسان بسیار پیچیده و عجیب و غریب است. اطلاعات را از منابع مختلف جمع‌آوری و ذخیره می‌کند. برخی از این اطلاعات همواره همراه ما هستند و پس از مدتی، مغز ما آن‌ها را به عنوان “واقعیت” می‌پذیرد. ولی ممکن است یک روز متوجه شویم که این “واقعیت”، واقعیت ندارد!

این امر برای همه انسان‌ها رخ می‌دهد. تصورات اشتباه باعث بروز این مشکل شده‌اند. اشتباه هم جزیی از زندگی بشر است. اطلاعات شما بر اساس اخباری که می‌خوانید، “واقعیت”‌هایی که می‌شنوید یا چیز‌هایی که به آن باور دارید شکل می‌گیرند. آیا می‌خواهید خود را به چالش بکشید و دریابید که در مورد چه چیز‌هایی تا کنون اشتباه فکر می‌کرده‌اید؟ سایت‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، می‌توانند راهنمای خوبی برای شما باشند.

  • Debate: نظرات موافق و مخالف در مورد هر بحثی را بشنوید
    یکی از ارکان یک جامعه آزاد، توانایی بحث و مناظره در مسایل مختلف است. وبسایت org در مورد نظرات جنجال برانگیز و موضوعات داغ روز، مناظره برگزار می‌کند.

    اگر سری به این وبسایت بزنید و مطالب آن را بخوانید، مطالبی را خواهید یافت که شما با آن‌ها موافق هستید. همچنین مطالبی نیز وجود دارند که از نظر شما صحیح نیستند. ممکن است با خواندن نظرات و مناظره‌هایی که در این سایت وجود دارند، نظر شما به کلی راجع به یک موضوع تغییر کند، یا شاید نظر شما در مورد آنچه که تا پیش از این فکر می‌کردید، تقویت نیز گردد. به هر حال، شما با دانش بیشتری از این وبسایت بیرون خواهید رفت.

  • ChangeMyView: دیگران را برای تغییر ذهنیت خود به چالش بکشید
    فرض کنید که به یک موضوع، باور ریشه‌دار و عمیقی دارید. به عنوان مثال اعتقاد دارید پول دادن به افراد بی‌خانمان، کاری بیهوده است. بیایید از دیگران بخواهید به شما ثابت کنند که اشتباه فکر می‌کنید.

    برای این منظور تنها کاری که باید انجام دهید این است که نظر خود را در سایت بگذارید. حال نوبت سایر کاربران و افراد جامعه است. آن‌ها نظرات خود را در مورد این بحث اعلام می‌کنند. قطعا این نظرات می‌توانند موافق یا مخالف نظر شما باشند. بهتر است خود شما نیز در بحث شرکت کنید. ChangeMyView یکی از دوستانه‌ترین زیر‌گروه‌های سایت com است.

  • فهرست بلند بالای ویکی‌پدیا از تصورات غلط متداول
    ویکی‌پدیا با موضوعات بحث برانگیز چندان هم بیگانه نیست. برخی تصورات غلط آنچنان در سطح جهان رایج شده‌اند که دانشنامه عمومی جهانی، یعنی همان ویکی‌پدیا، لیست آن‌ها را تهیه کرده است.
    در واقع این کار به همت کاربران ویکی‌پدیا صورت گرفته است. آن‌ها لیست عظیمی از تصورات اشتباه رایج در سرتاسر دنیا تهیه کرده‌اند.
    این لیست موضوعات بسیار زیادی را پوشش می‌دهد. از جمله آن‌ها می‌توان به غذا، موسیقی، ادبیات، زیست شناسی، تاریخ، نجوم و ستاره شناسی، آناتومی بدن انسان، سلامتی، ریاضیات، علوم و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.
  • گوگل به شما کمک خواهد کرد که تعصبات بی‌مورد خود را کنار بگذارید
    قدرت ذهن انسان همواره در تلاش است تا به مغز ثابت کند که حق با اوست. این امر در دراز مدت باعث بوجود آمدن تعصب در انسان می‌شود. تعصب‌ها می‌توانند مثبت یا منفی باشند. نکته مهم اینجا است که بتوانیم عوامل ناخود‌آگاه ریشه‌ای را به درستی شناسایی کنیم. اگر این عوامل باعث تاثیر منفی بر روی رفتار شما می‌شوند، آن‌ها را از زندگی خود حذف کنید تا به خود و دیگران آسیبی نرسانند.گوگل کارکنان خود را تحت یک آزمایش عملی قرار داده است تا بتوانند تعصباتی که بصورت ناخود‌آگاه در ذهن آن‌ها جای گرفته‌اند را شناسایی کنند. این کار عملی، که هر بار نهایتا دو ساعت زمان خواهد برد، بطور معجزه‌آسا تعصبات فرد را از بین نمی‌برد. ولی تحقیقات نشان داده است که آگاهی داشتن انسان از این موارد نادرست، برای تغییر الگوی زندگی وی کافی است.

1 در مورد “5 سایت ارزشمند که به شما درستی یا اشتباه هر موضوعی را می‌گوید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH