سامسونگ بزرگ‌ترین کارخانه نیمه‌رسانای جهان را احداث خواهد کرد

طی سال‌های اخیر، کمپانی سامسونگ سرمایه‌گذاری گسترده‌ای بر روی بخش نیمه‌رساناهای خود داشته است. ساخت تراشه به منبع درآمد خوبی برای سامسونگ تبدیل شده و به کره‌ای ها کمک کرده تا بر بازار پردازنده‌ها حکم رانی کند. سامسونگ می‌خواهد با تمرکز بیشتر در این بخش، پیشروی خود را ادامه دهد.

بر اساس گزارش‌هایی که از کشور کره به گوش می‌رسد، سامسونگ قصد دارد تا کار ساخت کارخانه تراشه خود را در ماه جولای آغاز کند که به گفته منابع محلی، بزرگ‌ترین کارخانه ساخت تراشه در جهان خواهد بود.

این کارخانه در زمینی به مساحت 2.89 میلیون کیلومتر احداث شده و سامسونگ در این کارخانه، به ساخت نسل چهارم از حافظه‌های 3D NAND خود که از 64 لایه عمودی بهره می‌برد، خواهد پرداخت. The Seoul Economy Daily گزارش می‌دهد که سامسونگ از شرکای خود خواسته تا تجهیزات مربوط برای تولید تراشه‌ها را تا پایان ماه می تأمین کنند.

میزان تولید این کارخانه در ابتدای راه محدود خواهد بود و ظرف چند سال آینده، به حداکثر توان تولید خود خواهد رسید. سامسونگ ساخت کارخانه مذکور را از سال 2015 با صرف بودجه 13.6 میلیارد دلاری آغاز کرده است. توان تولید این کارخانه، به میزان 450 هزار واحد چیپ NAND خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH