احتمالا در سال ۲۰۷۵ می‌توانید با فضایی‌ها صحبت کنید!

هفته آینده دومین دوره کنفرانس Silicon Valley Comic Con با موضوع «آینده بشریت: ما در سال ۲۰۷۵ کجا خواهیم بود؟» برگزار خواهد شد. ما که انتظار داریم آن موقع هم همینجا و در حال نوشتن مطالب جدید در مورد سامسونگ گلکسی اس ۶۶ و آخرین مدل آیفون اپل برای شما عزیزان باشیم.

این کنفرانس جالب، نخستین بار سال گذشته و توسط یکی از بنیانگذاران اپل یعنی استیو وازنیاک برگزار شد. وازنیاک در مصاحبه‌ای که به تازگی با USA Today انجام داده است، اعلام کرده که انتظار دارد کمپانی‌های بزرگ دنیای فناوری همچون فیسبوک، اپل و گوگل، در سال ۲۰۷۵ (یعنی ۵۸ سال دیگر) بسیار بزرگ‌تر و مشهورتر از امروز باشند.

او پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۷۵، شهرهای بسیاری در محل بیابان‌های امروزی بنا نهاده خواهد شد و انسان‌ها دیگر هیچ مشکلی برای سکونت نخواهند داشت افراد می‌توانند با پوشیدن لباس‌های ویژه، از یک ساختمان گنبدی شکل به ساختمانی دیگر سفر کنند. هوش مصنوعی در همه‌جا حضور قدرتمندی خواهد داشت و مردم قادر خواهند بود بدون مراجعه به پزشک، از بیماری خود آگاه شده و نسخه مورد نیاز خود را دریافت کنند. وازنیاک معتقد است که تا آن زمان در کره مریخ، کلونی‌های بسیار وسیعی از صنایع گوناگون توسط ایالات متحده آمریکا و با هدف ایجاد سکونتگاه برای انسان‌ها تاسیس خواهد شد.

وازنیاک در مورد این ایده که آیا ممکن است روزی ET (موجود فضایی دوست‌داشتنی و کاراکتر اصلی فیلم ET – موجود فرازمینی) هم از آیفون‌های اپل برای تماس گرفتن با خانه‌اش استفاده کند چیزی نگفته، اما معتقد است که انسان‌ها در‌آینده شانسی تصادفی برای صحبت کردن با ساکنان سیارات دیگر خواهند داشت. وازنیاک در ادامه گفته است:

اپل نیز درست همانند IBM که در سال ۱۹۱۱ بنیان نهاده شد، تا مدت‌ها در بازار فناوری حضور خواهد داشت. نگاهی به مبلغ اعلام شده برای پول نقد این کمپانی بیندازید: ۲۴۶.۱ میلیارد دلار تا پایان سه‌ماهه مالی اخیر آن! اپل می‌تواند با این پول در هر زمینه‌ای سرمایه‌گذاری کند. در حقیقت این که انتظار داشته باشیم این کمپانی آمریکایی را در سال ۲۰۷۵ نبینیم خیلی عجیب است. گوگل و فیسبوک نیز در آن زمان وضعیتی مشابه اپل خواهند داشت.

در دوره آتی Comic Con که هفته آینده از ۲۱ تا ۲۳ آوریل برگزار خواهد شد، بین ۷۵ تا ۱۰۰ هزار نفر حضور پیدا خواهند کرد. بازیگران مشهوری همچون ویلیام شاتنر و جان کیوزاک و فضانورد مشهور باز آلدرین نیز مهمانان ویژه این مراسم خواهند بود. یک اپلیکیشن ویژه نیز برای این رویداد توسعه داده شده است که از طریق اپ استور و گوگل پلی در دسترس خواهد بود. بلیت‌های مراسم هم‌اکنون برای خریداران در دسترس هستند. این رویداد در مرکز گردهمایی سن خوزه در کالیفرنیا برگزار خواهد شد.

نظر شما در مورد پیش‌بینی‌های استیو وازنیاک چیست؟ آیا شما هم آینده را همین‌طور می‌بینید؟ نظر خود را با ما و سایر دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

اسکرول به بالا
TCH