گوگل پلی موزیک برای سامسونگ تصویر اصلی

اپ گوگل پلی موزیک حالا سرویس پیش‌فرض پخش موزیک در محصولات جدید سامسونگ است

بالاخره گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس سامسونگ وارد بازار شدند و همان‌طور که می‌شد پیش‌بینی کرد، در این سردم‌دارهای جدید شرکت سامسونگ می‌توان نرم‌افزارهای زیادی یافت که توسط خود سامسونگ ساخته شده و به طور پیش‌فرض روی اس ۸ و اس ۸ پلاس نصب شده است (درست مثل آنچه در گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج دیدیم). اما این بار خبری از اپ سامسونگ موزیک نیست و به لطف توافق همکاری مشترک بین سامسونگ و گوگل، سرویس پیش‌فرض پخش موسیقی در جدیدترین سردم‌دارهای شرکت سامسونگ، سرویس گوگل پلی موزیک شرکت گوگل است.

سرویس گوگل پلی موزیک یک سرویس استریم موسیقی است درست مثل سرویس‌هایی مانند اسپاتیفای یا اپل موزیک. سرویس پخش موزیک گوگل نسخه رایگان هم دارد اما اگر با پرداخت مبلغی به طور ماهیانه، مشترک گوگل پلی موزیک بشوید می‌توانید به بیش از ۴۰ میلیون آهنگ دسترسی آزاد داشته باشید. در ادامه باید گفت که طبق توافق بین گوگل و سامسونگ، این دو شرکت اعلام کردند که از این پس روی تمامی اسمارت فون‌ها و تبلت‌های جدید ساخت شرکت سامسونگ، از سرویس گوگل پلی موزیک به عنوان اپ پیش‌فرض پخش و استریم موسیقی استفاده خواهد شد. این خبر بسیار مهمی برای گوگل محسوب می‌شود. سامسونگ بزرگ‌ترین سازنده اسمارت فون‌های اندرویدی در جهان است و این همکاری می‌تواند در افزایش قابل توجه تعداد مشترکان سرویس گوگل پلی موزیک نقش بسزایی ایفا کند.

البته صاحبان دیوایس‌های جدید شرکت سامسونگ مزایای افزوده‌ای هم برای استفاده از گوگل پلی موزیک دریافت می‌کنند: محدودیت رایگان آپلود موزیک برای این دسته از کاربران به جای ۵۰ هزار آهنگ به ۱۰۰ هزار آهنگ افزایش یافته، علاوه بر اینکه کاربران محصولات سامسونگ می‌توانند به مدت سه ماه به صورت رایگان از ویژگی‌های اشتراکی سرویس گوگل پلی موزیک بهره‌مند شوند. اگر تصمیم به عضویت در طرح اشتراکی سرویس استریم موزیک گوگل گرفتید باید بدانید که می‌توانید از سرویس یوتیوب Red هم استفاده کنید که در واقع همان نسخه بدون تبلیغات یوتیوب است. کاربران محصولات سامسونگ از این مزیت نیز می‌توانند بهره ببرند.

همان‌طور که در جریان کنفرانس Unpacked سامسونگ (جایی که گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس رونمایی شد) اعلام گردید، سرویس گوگل پلی موزیک با منشی مجازی اختصاصی سامسونگ یعنی بیکسبی هم ادغام شده است و از آن پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که فقط تعداد محدودی از اپ‌های خود شرکت سامسونگ از بیکسبی پشتیبانی می‌کنند، پس ادغام شدن سرویس پخش موزیک گوگل با این منشی مجازی می‌تواند سرآغازی باشد برای پشتیبانی بیکسبی از سرویس‌های متفرقه.

چنانچه به هر دلیلی تمایل نداشته باشید از گوگل پلی موزیک روی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس استفاده کنید، همچنان می‌توانید اپ‌های پخش و استریم موزیک شرکت سامسونگ را از گوگل پلی استور دریافت کنید. یادآور می‌شوم که تمام این ویژگی‌ها که بالاتر به آنها اشاره شد صرفا مخصوص اسمارت فون‌ها و تبلت‌های جدید شرکت سامسونگ است و شامل دیوایس‌های قدیمی سامسونگ نمی‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH