سامسونگ و آمازون تصویر اصلی

سامسونگ و آمازون برای تولید HDR10 پلاس وارد همکاری شدند

تلویزیون‌های HDR روز به روز محبوب‌تر می‌شوند، اما از آنجایی که هنوز نسخه‌ای نهایی و قطعی برای HDR وجود ندارد، بسیاری از مصرف کنندگان دچار سردرگمی شده‌اند که دست آخر کدام تلویزیون را خریداری نمایند. فناوری HDR10 یک فناوری آزاد است و به همین دلیل روی تلویزیون‌های زیادی به کار رفته است، اما از سوی دیگر فناوری اختصاصی دالبی ویژن کنترل بیشتری روی سیگنال‌های ویدیویی ارایه می‌دهد و این یعنی دالبی ویژن در مقایسه با HDR10 فناوری کامل‌تری است. حالا سامسونگ و آمازون با هم وارد همکاری شده‌اند تا با تولید استاندارد جدید HDR10 پلاس، فاصله بین این دو فناوری را پر کنند.

معاون ارشد بخش نمایشگرهای تصویری شرکت سامسونگ، Kyoungwon Lim در این مورد می‌گوید: “استاندارد HDR10 پلاس که در واقع نسخه بهبود یافته فناوری HDR10 به حساب می‌آید با نمایش تصاویر واضح‌تر، کنتراست بهتر و رنگ‌های دقیق‌تر یک تجربه بی‌نظیر از تصاویر HDR ارایه می‌دهد؛ تجربه‌ای که به ویدیوهای HDR جان تازه‌ای می‌بخشد. ما از همکاری با بهترین شرکای جهانی از جمله آمازون ویدیو، بسیار هیجان زده هستیم که می‌توانیم محتوای HDR بهتری را برای تلویزیون‌های UHD سال ۲۰۱۷ خود از جمله سری تلویزیون‌های QLEDمان آماده کنیم.”

استاندارد اصلی HDR10 از فراداده‌های ساده‌ای استفاده می‌کند که فقط اجازه می‌دهد روشنایی برای کل ویدیو تنظیم شود. در مقابل، فناوری دالبی ویژن فراداده‌ها را برای هر صحنه و حتی هر فریم به طور جداگانه اختصاص می‌دهد و این یعنی روشنایی و دیگر عناصر تصویر می‌توانند برای هر صحنه یا فریم به شکلی تغییر یابند که بهترین نتیجه حاصل شود. فناوری HDR10 پلاس به کمک سیستم نقشه برداری دینامیک تصویر، امکان تغییر مشخصات تصویر برای هر فریم و صحنه را به طور جداگانه فراهم می‌کند، درست مثل آنچه در دالبی ویژن ممکن است. برخلاف دالبی ویژن، HDR10 پلاس یک استاندارد آزاد است به این معنی که سازندگان تلویزیون‌ها برای استفاده از مجوز این استاندارد در تلویزیون‌های خود مجبور نیستند پولی پرداخت کنند.

سامسونگ می‌گوید که تمامی تلویزیون‌های UHD سال ۲۰۱۷ این شرکت، از جمله سری تلویزیون‌های QLED سامسونگ، از استاندراد HDR10 پلاس پشتیبانی خواهند کرد. البته اگر سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) تلویزیونی از سامسونگ خریده‌اید باید این مژده را به شما بدهم که سامسونگ وعده داده که با یک به روز رسانی در نیمه دوم سال ۲۰۱۷، پشتیبانی از استاندارد HDR10 پلاس را به تمام تلویزیون‌های UHD سال گذشته خود اضافه خواهد کرد.

وقتی پای محتوا به میان می‌آید، آمازون ویدیو یکی از اولین سرویس‌هایی خواهد بود که برنامه نویسی HDR10 پلاس را ارایه می‌کند. سامسونگ هم با MulticoreWare وارد همکاری شده تا HDR10 پلاس را با کدک HEVC ادغام کند؛ کدکی که در اکثر سیستم‌های کدگذاری تبلیغاتی استفاده می‌شود و این کار بهره برداری از HDR10 پلاس را برای ارایه دهندگان ویدیویی ساده‌تر می‌کند.

معاون ارشد بخش جهانی آمازون ویدیو، Greg Hart می‌گوید: “ما در کنار سامسونگ بسیار شگفت زده‌ایم که تجربه بهتری از نمایش را روی حجم متنوعی از محصولات در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهیم. در آمازون ما برای راحتی بیشتر مصرف کنندگان هر روز مشغول نوآوری هستیم و خوشحالیم که در آینده نزدیک اولین سرویس استریم محتوایی خواهیم شد که در همکاری با سامسونگ، HDR10 پلاس را در سراسر جهان روی Prime Video ممکن می‌کنیم.”

بعلاوه، همه آن مواردی که سازندگان تلویزیون‌ها را به سمت استاندارد HDR10 جذب کرد (از جلمه عدم نیاز به پرداخت پول برای دریافت مجوز) به احتمال زیاد این شرکت‌ها را مجذوب HDR10 پلاس نیز خواهند کرد. گرچه از آنجا که HDR10 پلاس در حد و اندازه رقابت با دالبی ویژن هست، حتی می‌تواند از HDR10 هم برای سازندگان جذاب‌تر به نظر برسد. اینکه در آینده چه اتفاقاتی در این زمینه خواهد افتاد هنوز مشخص نیست، اما واضح است که در پی این همکاری سامسونگ و آمازون، رقابت در دنیای تلویزیون‌های HDR بسیار داغ‌تر از قبل شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH