10 اپلیکیشنی که بیشترین تعداد دانلود را در سه ماه اول 2017 داشته‌اند

شاید همین الان این مطلب را با تلفن هوشمندتان می‌خوانید. احتمال این که گوشی شما بالاترین و جدیدترین مدل بازار هم باشد وجود دارد. ممکن است برای خرید این گوشی از 100 تا 1000 دلار هزینه کرده‌ باشید. مطمئنا بر روی گوشی خود تعداد زیادی اپلیکیشن برای راحتی خودتان نصب کرده‌اید. اپ‌هایی که در زندگی روزمره‌تان کلی فایده برای شما دارند. در این مطلب می‌خواهیم بدانیم کدام اپلیکیشن‌ها در طی سه ماهه اول سال 2017 نزد کاربران محبوبیت بالاتری داشته‌اند. پس همراه ما باشید.

بر اساس گزارشی که SensorTower منتشر کرده، محبوب‌ترین اپ اندرویدی که در سه ماه اول سال 2017 بیشترین تعداد دانلود را داشته است، مربوط به فیس‌بوک بوده که رتبه اول را از آن خودش کرده است. در iOS رتبه اول به اپلیکیشن مسنجر اختصاص یافته است. از طرفی اپلیکیشن واتس‌اپ هم در رتبه اول محبوب‌ترین اپ به طور کل و در هر دو سیستم عامل شناخته شده است. اینستاگرام هم در این لیست رتبه چهارم را از آن خودش کرده است. همان طور که مشاهده می‌کنید می‌توان گفت قدرت‌مندترین دستگاهی که در جیب تعداد زیادی از مردم قرار گرفته، تحت سلطه فیس‌بوک و اپ‌های مختلفش است.

آیا این موضوع یک مشکل محسوب می‌گردد؟ اگر مشکل است چه کسی و یا چه کسانی باعث به‌وجود آمدن آن شده‌اند؟ خب راستش را بخواهید تلفن‌های هوشمند توانایی‌های بیشتری نسبت به این‌ها دارند و توسعه دهندگانی که این اپ‌ها را می‌سازند خودشان از این موضوع باخبر هستند. مطمئنا این یک مورد منفی از سمت کاربران و تصمیمات‌شان بوده که کدام اپ را می‌خواهند محبوب کنند و کدام را تخریب! حتی اپ‌های جدیدی که توسط توسعه دهندگان ساخته می‌شوند، با احتمال خیلی کم، شاید به لیست 10 اپ پردانلود برسند. شاید اصلا رسیدن به جایگاه فیس‌بوک توسط اپ‌ها، امری انجام نشدنی باشد.

فیس‌بوک و خدمات آن کاملا مورد علاقه کاربران هستند و می‌توان گفت در میان همه محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. همان طور که می‌دانید این کمپانی در زمینه تولید و ساخت موبایل هیچ فعالیتی نداشته؛ چرا که همین محبوبیت به راحتی نیازهای این کمپانی را پوشش می‌دهد و دیگر نیازی به فعالیت در آن بخش ندارد. این‌ها همه با تکیه بر قدرت و تدابیر پایه گذار این کمپانی یعنی مارک زاکربرگ به واقعیت پیوسته‌اند. مارک حتی پیش از این که صحبتی از واقعیت مجازی در دنیای تکنولوژی شود، آن را تحت کنترل خودش در آورد و مثل همیشه پیشگام بود.

همین که خود شما از اپ‌های پیام رسان متفرقه موجود برای تلفن همراه‌تان استفاده نمی‌کنید و به سراغ فیس‌بوک مسنجر می‌روید، دلیلش می‌تواند محبوبیت آن در میان سایر کاربران باشد. چرا که برنامه پیام رسان باید چیزی باشد که همه و یا اکثر مخاطبین شما از آن استفاده کنند. اگر سال 2023 آمد و بر روی اجاق گاز هوشمندتان اپ آشپزی فیس‌بوک قرار گرفته بود و قادر به حذف کردن آن نبودید، به دنبال سرویس‌های مختلف برای پیدا کردن محتوای واقعیت مجازی بودید و تنها سرویسی که پیدا کردید، فیس‌بوک بود و یا این که می‌خواهید جدیدترین نسخه بازی مورد علاقه‌تان را اجرا کنید و بدون لاگ‌این شدن در فیس‌بوک به شما اجازه بازی کردن داده نمی‌شود، تنها باید خودتان را سرزنش کنید. همه این موارد ناشی از تصمیمات شما در گذشته هستند.

کاربران باور دارند Clean Master به خوبی کار می‌کند و با نصبش سرعت گوشی‌شان بالا می‌رود (که اصلا این طور نیست). کاربران اپل برنامه گوگل مپس را نصب می‌کنند و از اپ نقشه خود اپل استفاده نمی‌کنند؛ چرا که فکر می‌کنند گوگل مپس کاربرد بیشتری برای‌شان دارد. حوصله کاربران اسنپ‌چت سر رفته و می‌خواهند اپی را پیدا کنند که حتی بهتر از اسنپ‌چت باشد. باور کنید سلطه فیس‌بوک به تمامی بخش‌های تکنولوژی هم با توجه به این رفتارهای کاربران است که به زودی بیشتر خودش را نشان خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH