آخرین تصاویر و اطلاعات منتشر شده در رابطه با آیفون 8

اگر این چند روز آی‌تی‌رسان را دنبال کرده باشید، خبرهای زیادی را در رابطه با آی‌فون جدید خوانده‌اید. بر اساس آن‌ها به دلیل دهمین سالگرد تولید آی‌فون توسط اپل، آی‌فون جدید با نسل‌های قبلی تفاوت‌های زیادی خواهد داشت. نام این آی‌فون جدید می‌تواند، آ‌ی‌فون 8، آی‌فون X و یا آی فون Edittion باشد. به نظر می‌رسد اپل یک مدل با تغییرات اساسی در قابلیت‌‌ها و طراحی را معرفی کند. تا اینجا بر اساس شایعات می‌دانیم که احتمال وجود داشتن دوربین دوگانه به صورت عمودی در این گوشی وجود دارد.

چندی پیش تصویری از بخش پشتی این آی‌فون جدید به بیرون درز کرد که تقریبا طراحی و نوع ساخت قاب پشتی آن را به صورت کامل نشان می‌دهد. این تصویر سه بعدی توسط یک وبلاگ چینی در فضای اینترنت قرار گرفته است. بر اساس این تصویر بدنه پشتی گوشی از جنس آلومینیوم بوده. همچنین می‌توان متوجه یک وجه اشتراک بین طراحی این آی‌فون جدید و گلکسی S8 شد. این وجه اشتراک در تغییر یافتن محل قرار گیری سنسور اثر انگشت به بخش پشتی دستگاه بوده که البته کار کردن با آن را برای کاربر بسیار دشوار ساخته است. سامسونگ با قرار دادن آن در بالاترین محل ممکن، درست کنار دوربین در این مورد عملکرد خوبی نداشت. در این جا هم اپل با گذاشتن حسگر در بخش پایینی لوگوی معروف خودش شاید نتواند نظر کابران را به خوبی قبل به خودش جلب کند.

این تغییر محل سنسور برای اپل به منظور بهره‌گیری از بیشترین محل بخش روبه‌رویی گوشی برای قرار گیری صفحه نمایش بوده است. بر اساس نظراتی که تحلیل‌گران بر اساس این تغییرات احتمالی بیان کرده‌اند، اپل در معرفی این آی‌فون جدید تاخیر خواهد داشت و به نظر باید تا سال 2018 منتظر آن بمانیم.

تفاوتی که در محل قرار گیری سنسور در آی‌فون جدید و گلکسی S8 وجود دارد این بوده که سامسونگ با قرار دادن آن در کنار لنز، کاربر را در استفاده از لنز دوربین به جای آن به اشتباه می‌اندازد. اما اپل این سنسور را درست در بخش میانی قاب تعبیه کرده که البته همین هم می‌تواند استفاده از آن را برای کاربر دشوار کند؛ اما حداقل این سنسور از دوربین دوگانه عمودی آن فاصله زیادی دارد.

با وجود این که همه این موارد در حد شایعه بوده و اطلاعات به بیرون درز شده می‌توانند صحت کافی نداشته باشند، اما به نظر می‌رسد این طرح‌های تازه منتشر شده به واقعیت نزدیک‌تر باشند و احتمال این که شاهد چنین طراحی در آی‌فون جدید باشیم، وجود خواهد داشت. نظر شما درباره آی‌فون 8 اپل چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH