سامسونگ در حال کار بر روی نمایشگرهای خمیده از چهار سمت است

اگر با دیدن نمایشگرهای اج موجود در گلکسی S8 و +S8 هیجان زده نشدید، باید بگوییم طبق یک گزارش جدید سامسونگ در حال کار بر روی نمایشگرهایی با خمیدگی از چهار سمت است. این نمایشگر برخلاف مدل‌های فعلی که تنها از دو سمت کناری خمیدگی دارند، از بخش بالا و پایین نیز خمیده هستند، این نوع صفحه نمایش 98 درصد از بخش جلویی تلفن‌همراه را می‌پوشاند. گفته می‌شود ال‌جی رقیب دیرینه سامسونگ نیز هم‌زمان در حال کار روی این نوع نمایشگر است.

براساس گزارشی که به‌تازگی منتشر شده است، در اصل طراحی این نمایشگرها برای آی‌فون 8 که تا چندی دیگر به صورت رسمی معرفی می‌شود، انجام گرفته بود اما ظاهرا توسعه این نمایشگر هنوز با مشکل مواجه است. هم‌چنین سامسونگ به تازگی قراردادی را با اپل به امضا رسانده است که مطابق آن تولید بخش زیادی از 92 میلیون پنل OLED مورد نیاز برای محصول ویژه دهمین سالگرد معرفی آی‌فون بر عهده سامسونگ خواهد بود.

مطابق مدل‌های سه بعدی از آی‌فون 8 که تاکنون منتشر شده است، نمایشگر به کار رفته در آی‌فون نسل بعدی کاملا تخت بوده و در هیچ سمت خمیدگی نخواهد داشت. هم‌چنین گزارش‌های دیگری نیز این موضوع را تایید می‌کنند که اپل برای آی‌فون 8 از نمایشگری فلت استفاده خواهد کرد، گفته می‌شود مشکلات پیش آمده برای فرآیند lamination دلیل این تصمیم بوده است. lamination فرآیندی است که یک لایه محافظتی را برای افزایش مقاومت به نمایشگر اضافه می‌کند.

یکی از مشکلات اصلی ال‌جی و سامسونگ در توسعه نمایشگرهای خمیده از چهار سمت، عدم پشتیبانی از فرامین لمسی در بخش‌هایی از نمایشگر است. در واقع فرآیندهای lamination کنونی توانایی پشتیبانی از نمایشگرهای خمیده از چهار سمت را ندارند، به همین دلیل اپل در حال حاضر چاره‌ای به جز استفاده از نمایشگرهای معمولی برای محصول خاص خود در دهمین سالگرد معرفی اولین آی‌فون ندارد. هم‌چنین اگر سامسونگ بخواهد پرچم‌دار آینده خود یعنی گلکسی S9 را به نمایشگری با چهار لبه خمیده مجهز کند، می‌بایست تغییراتی را در فرآیند lamination ایجاد کند.

1 در مورد “سامسونگ در حال کار بر روی نمایشگرهای خمیده از چهار سمت است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH