سامسونگ Z4

گوشی تایزنی دیگری از سامسونگ به نام Z4 به زودی معرفی خواهد شد

حدودا یک ماه پیش بود که صحبت‌هایی درباره گوشی جدید تایزنی سامسونگ به نام Z4 شنیده شده بود. ولی اکنون اطلاعات بیشتری از این اسمارت‌فون در اختیار ما قرار گرفته است و قصد داریم نگاهی اولیه‌ای بر امکانات، طراحی و مشخصات این گوشی‌هوشمند داشته باشیم.

با اینکه تقریبا همه گوشی‌های هوشمند ساخت سامسونگ از سیستم‌عامل اندروید گوگل بهره می‌برند، ولی این کمپانی هیچ‌گاه ناامید نشده و هنوز هم سیستم‌عامل اختصاصی خود را توسعه می‌دهد. پلتفرمی که در آینده نزدیک به جای اندروید در تمامی اسمارت‌فون‌های این شرکت استفاده خواهد شد. در حال حاضر این سیستم‌عامل در حال بلوغ و تکامل بوده و هر از چند گاهی، سامسونگ موبایلی را مبتنی بر آن عرضه می‌کند تا قابلیت‌های جدید آن را سنجیده و با سرعت بیشتری آن را آماده عرضه و قرارگیری در اسمارت‌‌فون‌های خود کند.

طراحی گوشی تایزنی سامسونگ Z4 در شماتیک زیر نشان داده شده و مشخص است که این گوشی یک دستگاه میان‌رده بوده و با قابلیت‌های جدید عرضه خواهد شد. قطعا در نگاه اول فلش‌های LED دوربین اصلی این گوشی شما متعجب می‌کند، زیرا با کمی دقت خواهید دید که دوربینی که در پنل پشتی این دستگاه قرار دارد، از دو فلاش LED بهره خواهد برد. همچنین دوربین سلفی این دستگاه نیز هم دارای یک فلاش LED بوده که به نظر می‌رسد سامسونگ در حال تست این قابلیت برای قرار دادن در نسل بعدی پرچمداران خود است. نکته دیگر میزان دقت دوربین این دستگاه است که متاسفانه هنوز اطلاعات خاصی درباره آن منتشر نشده.

سامسونگ Z4

سامسونگ برای گوشی Z4 نسخه سوم از سیستم‌عامل تایزن را در نظر گرفته است. هرچند این غول کره‌ای سعی کرده تا سادگی را چاشنی اصلی پلتفرم اختصاصی خود کند ولی همچنان در برخی موارد شباهت‌های بسیاری میان تایزن و پوسته اختصاصی کنار گذاشته شده سامسونگ به نام TouchWiz وجود دارد. نکته جالب دیگر، بهره‌مندی از قابلیت  S Bike است که به شما این امکان را می‌دهد تا هنگام دوچرخه یا موتورسواری به راحتی بتوانید از گوشی‌هوشمند خود استفاده کرده و به تماس‌های دریافتی پاسخ دهید.

سامسونگ Z4

سامسونگ در Z4 یک باتری با گنجایش 2,050 میلی‌آمپر قرار داده که خوشبختانه قابل تعویض نیز بوده و در صورت نیاز به آسانی می‌توانید آن را از اسمارت‌فون خود جدا کنید. این کمپانی برای درگاه شارژ این گوشی نیز از پورت USB نوع C استفاده نکرده و سراغ همان پورت‌های معمول و همیشگی رفته است. باید افزود گوشی Z4 از دو سیمکارت به صورت همزمان پشتیبانی خواهد کرد اما در صورت استفاده از سیمکارت دوم از قرار دادن کارت حافظه microSD محروم می‌شوید. در حقیقت درگاه دوم را می‌توان فقط برای یکی از موارد ذکر شده (کارت حافظه microSD یا سیمکارت دوم) مورد استفاده قرار داد.

با توجه به اینکه این کمپانی گواهینامه‌های لازم برای تولیده انبوه این گوشی از پایگاه‌های مختلف کسب کرده، بنابراین انتظار می‌رود سامسونگ Z4 به زودی به صورت رسمی معرفی شده و در اختیار علاقمندان به سیستم‌‌‌عامل تایزن قرار بگیرد. نکته مهم اینجاست که سامسونگ در یک سکوت خبری کامل در حال توسعه تایزن است و به زودی باید منتظر رونمایی از یک پلتفرم تمام عیار برای گلکسی‌های این سازنده باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH