Wi-Fi Direct چیست و چگونه از آن در اندروید استفاده کنیم؟!

مجموعه تنظیمات و ویژگی‌های اسمارت‌فون‌های اندرویدی به اندازه‌ای وسیع است که بسیاری از این ویژگی‌ها از سمت کاربر مورد توجه قرار نمی‌گیرند. وای-فای مستقیم (Wi-Fi Direct) یکی از این قابلیت‌ها است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با این ویژگی جالب و کاربردی اندروید، دلیل استفاده از آن و نحوه انجام تنظیمات جهت استفاده از آن بیشتر آشنا شویم.

Wi-Fi Direct چیست؟

هنگامی که صحبت از Wi-Fi می‌شود، اولین چیزی که به ذهن اکثر افراد می‌رسد، اینترنت است. ولی مفاهیم و موضوعات جالب دیگری نیز در رابطه با این تکنولوژی وجود دارد. امروزه تقریبا تمام دستگاه‌های اندرویدی که روانه بازار می‌شوند، با ویژگی Wi-Fi Direct سازگار هستند و از آن پشتیبانی می‌کنند. سامسونگ Galaxy S که در سال 2010 به بازار آمد، یکی از اولین اسمارت‌فون‌هایی است که این قابلیت را داشت. پس از معرفی اندروید نسخه 4.0، تمامی اسمارت‌فون‌ها بصورت پیش فرض ویژگی Wi-Fi Direct را در خود دارند.

وای-فای مستقیم را می‌توان نسل دوم Wi-Fi نامید. این ویژگی به دو دستگاه مختلف (که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند) اجازه می‌دهد که بدون نیاز به اتصال به اینترنت، یک ارتباط متقابل بین خود برقرار نمایند.

چرا از Wi-Fi Direct استفاده کنیم؟

همانطور که پیش از این اشاره شد، با استفاده از Wi-Fi Direct می‌توان بدون نیاز به اینترنت، دو دستگاه مختلف را به هم متصل کرد. در مورد اسمارت‌فون‌های اندرویدی، می‌توانید بدون نیاز به کابل، عکس‌ها، ویدیو‌ها و فایل‌های مورد نظر خود را با سرعت بالا جابجا کنید. با توجه به آنچه گفته شد، آیا به نظر شما Wi-Fi Direct نسخه قدرتمند و بهبود یافته بلوتوث نیست؟ مزیت استفاده از وای-فای مستقیم نسبت به بلوتوث، این است که محدوده فرکانسی و سرعت انتقال اطلاعات در Wi-Fi Direct نسبت به Bluetooth به طور چشمگیری بالاتر است.

راه اندازی و استفاده از Wi-Fi Direct

تمام اسمارت‌فون‌های اندرویدی که سیستم عامل آن‌ها نسخه 4.0 و بالاتر باشد، از ویژگی Wi-Fi Direct پشتیبانی می‌کنند. البته چند مورد استثنا وجود دارد که علیرغم استفاده از اندروید 4.0، Wi-Fi Direct در این گوشی‌ها پشتیبانی نمی‌شود. از آنجایی که رابط کاربری اسمارت‌فون‌های مختلف با هم متفاوت هستند، نحوه انجام تنظیمات جهت استفاده از ویژگی وای-فای مستقیم نیز از یک گوشی به گوشی دیگر متفاوت است.

برای روشن کردن Wi-Fi Direct ابتدا به منوی Settings بروید. بر روی گزینه “Connections” کلیک کنید. “Wi-Fi” را انتخاب کنید و سپس بر روی “Wi-Fi Direct” کلیک کنید. اسمارت‌فون شما شروع به جستجو برای یافتن دستگاه‌هایی که بتواند به آن‌ها وصل شود می‌نماید.

برای انتقال یک فایل از طریق Wi-Fi Direct نیز، بر روی فایل مورد نظر کلیک کرده و نگه دارید. بر روی گزینه Share کلیک کنید. در بین آیتم‌های موجود، Wi-Fi Direct را انتخاب کرده و سپس از لیست نمایش داده شده، دستگاهی که قصد انتقال فایل به آن را دارید انتخاب کنید.

5 در مورد “Wi-Fi Direct چیست و چگونه از آن در اندروید استفاده کنیم؟!”

    1. کاملا درسته دوست عزیز
      با استفاده از Wi-fi Direct دیگه نیازی به هیچ کدوم از برنامه هایی مثل زاپیا و مانند اون نخواهید داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH