کوالکام خواهان جلوگیری از واردات آی‌فون‌های اپل به خاک آمریکا است

اپل و کوالکام در حال نبرد برای پرداخت حق امتیاز هستند. ماه گذشته اپل تصمیم گرفت تا دیگر به شرکت سازنده تراشه یعنی کوالکام حق امتیاز پرداخت نکند. این اقدام اپل واکنش شدید کوالکام را در پی داشت تا جایی که این شرکت خواهان جلوگیری از واردات آی‌فون‌های اپل به خاک آمریکا بوده و درخواست خود را تقدیم کمیسیون تجارت بین‌المللی کرده است. وجود ممنوعیت تجاری در یک ناحیه می‌تواند فروش آی‌فون 8 اپل را با خطر جدی مواجه کند.

مبارزه بر سر پتنت‌های ایجاد شده توسط کوالکام به این شرکت اجازه می‌دهد تا از دستگاه‌هایی که دارای اینترنت پر سرعت هستند درخواست حق امتیاز کند حتی اگر نام این شرکت بر روی هیچ‌یک از قطعات بکار رفته بر روی آن وجود نداشته باشد. اپل می‌گوید این اقدام ناعادلانه بوده و برای انتقام به این شرکت حق امتیاز پرداخت نخواهد کرد. حال به‌نظر می‌رسد به‌علت عدم پرداخت این مبلغ، سود کوالکام در سه‌ماهه دوم از پیش‌بینی‌ها کمتر باشد.

اپل چندین شکایت برعلیه کوالکام تنظیم کرده است. این غول تکنولوژی می‌گوید که این سازنده با استفاده از روش‌های انحصاری و گرفتن مبلغ گزاف برای حق امتیازها به چنین جایگاهی دست پیدا کرده است. کوالکام ماه گذشته با وجود برخی مخالفت‌ها به موارد شکایت خود برعلیه اپل افزود که شاید باعث ممنوعیت واردات آی‌فون به خاک آمریکا شود.

به‌خاطر داشته باشید که جلوگیری از فروش یک محصول توسط ITC یک اقدام بزرگ بوده که رئیس جمهور قادر به تغییر است. در سال 2013 کمیسیون تجارت بین‌المللی دستور جلوگیری از فروش آی‌فون 3GS، آی‌فون 4، اپل آیپد، آیپد 2 و آیپد 3 به‌علت نقص پتنت‌های سامسونگ توسط اپل را صادر کرد که باراک اوباما از قدرت خود به‌عنوان رئیس جمهور استفاده و این قانون را وتو نمود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH