بررسی گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ: کهکشان بی‌کران!

بررسی گلکسی S8 پلاس سامسونگ در حالی که سال گذشته برای این کمپانی کره‌ای به سختی سپری شده، حال و هوای دیگری دارد. برخی کاربران با ترس خاصی نسبت به محصولات این کمپانی خصوصا پرچم‌داران جدیدش نگاه می‌کنند. این روزها همه نگاه متفاوتی به این کمپانی دارند و منتظرند ببینند که سامسونگ چه می‌کند.

آیا مشکلات گلکسی نوت 7 و آتش سوزی‌های پی در پی دست از سر سامسونگ برداشته یا همچنان ول کن معامله نیست؟ آیا سامسونگ می‌تواند غیر ممکن را ممکن سازد و آب رفته را به جوی بازگرداند؟! آیا پرچمداران جدید که کمی با تاخیر معرفی شده‌اند، می‌توانند دوباره سامسونگ را زنده کنند؟ این سوالات و هزاران سوال دیگر در ذهن همه نقش بسته و ما امروز با شما هستیم تا با بررسی گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ پاسخ این سوالات را بدهیم و به شما بگوییم که می‌بایست چشم‌های‌تان را بشویید و جور دیگری به آن‌ نگاه کنید.

طراحی و کیفیت ساخت

در سال‌های نه‌چندان دور که خبری از آتش سوزی و فراخوان و… نبود، این پلاستیک بود که دست از سر سامسونگ بر نمی‌داشت. پرچمداران این کمپانی با سخت افزار بسیار قدرتمند و ویژگی‌های خیره‌کننده معرفی می‌شدند، اما تنها این پلاستیک لعنتی بود که به چشم رقبا می‌آمد. طولی نکشید تا سامسونگ نیز وارد بازار شیشه‌ و فلز شد و پرچم‌دارش را با ترکیب این دو ماده راهی بازار کرد. هر سالی که می‌گذشت پرچم‌داران بهتر و بهتر می‌شدند؛ یک‌بار حاشیه‌های‌شان خمیده شد، بار دیگر برآمدگی دوربین کم‌تر گشت و مدیران سامسونگ همین فرمان را در پیش گرفتند تا بالاخره محصولی تکامل یافته با نام گلکسی اس 8 پلاس را ساختند.

حالا خبری از برآمدگی دوربین در پشت دستگاه نیست، حاشیه‌های بالا و پایین دستگاه به حداقل میزان ممکن رسیده و در دو طرف نمایشگر نیز به سبب خمیدگی زیبایش حاشیه خاصی را مشاهده نخواهید کرد. البته خمیدگی نمایشگر در این مدل نسبت به پرچمداران سابق کم‌تر است. همه این‌ها را در کنار نسبت عجیب و غریب 18.5 به 9 نمایشگر بگذارید تا به جادوی سامسونگ برسید. جادویی که موجب شده تا نمایشگر 84 درصد بخش جلویی گوشی را از آن خود کند؛ در نتیجه شما یک گوشی هوشمند با نمایشگر 6.2 اینچی می‌بینید که به لطف همین معجزه‌های سامسونگ هم‌اندازه با محصولات 5.5 اینچی بازار است. البته معجزه‌ها به همین‌ جا نیز ختم نمی‌شود و چنین محصول دیلاقی در حدود 8 میلی‌متر ضخامت داشته و تنها 173 گرم وزن دارد که میزان قابل قبولی است.

بررسی گلکسی اس 8 پلاس

در نگاه نخست اولین چیزی که توجه شما را به خودش جلب می‌کند، باریک بودن دستگاه است. در واقع همین نسبت تصویر متفاوت موجب شده تا اس 8 پلاس درازتر از هر اسمارت فون دیگری به چشم آید. برای آن‌که تصور بهتری از شکل و شمایل این مدل داشته باشید، یک ریموت کنترل تلویزیون را در نظر بگیرید که کمی کوچک‌تر از حالت عادی است. تا وقتی که مشخصات دستگاه را ندیده‌اید و با آن کار نکرده‌اید، باورتان نمی‌شود که اس 8 پلاس با این اندام ظریفش یک محصول 6.2 اینچی باشد.

زمانی‌که زد اولترا سونی با نمایشگر 6.4 اینچی معرفی شد، کسی آن‌را در دسته فبلت‌ها هم قرار نمی‌داد و به نوعی با یک تبلت کوچک طرف بودیم اما حالا سامسونگ در اس 8 پلاس یک نمایشگر 6.2 اینچی را جا داده در حالی‌که 20 میلی‌متر در طول و عرض از محصول یاد شده کوچک‌تر است. حتی اگر بخواهیم این مدل را با محصول جدیدتری همچون آی‌فون 7 پلاس اپل مقایسه کنیم، می‌بینیم که نماینده اپل با اینکه یک میلی‌متر کوتاه‌تر است اما 4 میلی‌متری پهن‌تر از اس 8 پلاس بوده در حالی‌که نمایشگرش 0.7 اینچ کوچک‌تر است!

در زیر نمایشگر دیگر خبری از دکمه هوم  همیشگی نیست و سامسونگ ترجیح داده تا با حذف این کلید و بردن سنسور اثر انگشت به پشت دستگاه، حاشیه‌های اطراف نمایشگر را کاهش دهد. در بالای نمایشگر و همان چند میلی‌متری که از حاشیه باقی مانده این کمپانی با ظرافت هرچه تمام‌تر دوربین سلفی، سنسور تشخیص عنبیه چشم، اسپیکر مکالمه و کلی سنسور دیگر را جای داده است.

بررسی گلکسی اس 8 پلاس

در سمت راست، این کلید پاور است که به چشم می‌خورد و اتفاقا در بهترین جای ممکن نیز قرار گرفته و هنگامی که گوشی را در دست دارید این کلید درست زیر انگشت شما خواهد بود. در این بخش طبق معمول خبری از کلید اختصاصی شاتر دوربین نیست.

سمت چپ دستگاه علاوه بر کلید‌های یکپارچه صدا، میزبان یک کلید اختصاصی برای دستیار صوتی سامسونگ با نام بیکسبی نیز هست که در زیر کلیدهای کنترل صدا جای خوش کرده.

در بالای اس 8 پلاس بجز درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه که توسط سوزن مخصوصی قابل دسترسی است و یک میکروفون حذف نویز هنگام مکالمه چیز دیگری به چشم نمی‌خورد. در بخش زیرین و در مرکز پورت Type-C قرار گرفته و در دو سمت آن شاهد تنها اسپیکر کهکشانی سامسونگ و همچنین جک 3.5 میلی‌متری هدفون هستیم. خوشبختانه سامسونگ همچون برخی کمپانی‌های سیب دوست به صورت ظالمانه به جان این پورت بخت برگشته نیفتاده و همچنان می‌توانید خیلی راحت و بدون دردسر یک هدفون ساده را به گوشی‌تان بزنید و موزیک گوش کنید!

بررسی گلکسی اس 8 پلاس

اگر گوشی را به پشت برگردانید، لوگو سامسونگ را کمی بالاتر از مرکز می‌بینید. در بالای این لوگو خشک و بی‌روح (!) دوربین اصلی، سنسور اثر انگشت و فلاش LED به همراه سنسورهای همیشگی قرار گرفته‌اند. در این قسمت دو تفاوت عمده نسبت به سایر پرچمداران سامسونگ به چشم می‌خورد. اولین مورد حذف برامدگی دوربین است و حالا دیگری نیازی نیست که هنگام برخورد با زمین نگران دوربین باشید! دومین مورد نیز وجود سنسور اثر انگشتی است که تابه‌حال در پرچمداران سامسونگ در چنین مکانی دیده نشده بود. در واقع کاهش حاشیه نمایشگر و حذف دکمه فیزیکی هوم (که به سنسور اثر انگشت نیز مجهز بود) کار دست کره‌ای‌ها داده و ظاهرا چاره‌ای جز قرار دادن این سنسور در پشت دستگاه نداشته‌اند. اما راستش را بخواهید بدترین جای ممکن برای این مورد انتخاب شده است. تقریبا اگر انگشتان بزرگی نداشته باشید بعید است که بتوانید گوشی را با یک دست در اختیار داشته باشید و بتوانید توسط سنسور اثر انگشت قفل گوشی را باز کنید! گاهی اوقات نیز لنز دوربین را با این سنسور اشتباه می‌گیرید و همین مورد موجب کثیف شدن لنز هم خواهد شد. پیش از معرفی، شنیده بودیم که قرار است سنسور اثر انگشت با نمایشگر یکپارچه شود اما خبری از چنین ویژگی خاصی در اس 8 نبود! یا سامسونگ نمی‌خواسته که همه چیزش را رو کند و تمام توانش را در اس 8 بگذارد یا اینکه واقعا این قابلیت هنوز به مرحله اجرا نرسیده و تحت آزمایش است.

بررسی گلکسی اس 8 پلاس

فریم اس 8 پلاس فلزی است که البته با توجه به خمیدگی نمایشگر کمتر به چشم می‌آید. حتی اگر از رنگ مشکی این مدل استفاده کنید در نگاه نخست متوجه فریم آن نخواهید شد. چهار گوشه اس 8 پلاس گرد طراحی شده و همچون برخی محصولات بازار تیز و برنده نیست؛ موردی که تا حد زیادی به خوش دست بودن این مدل هم کمک کرده است. در قاب پشتی همچنان از شیشه بهره گرفته شده و نسخه پنجم گوریلا گلس وظیفه محافظت از آن را بر عهده دارد و تقریبا می‌توان گفت که نباید نگران خش افتادن و یا حتی شکستن آن باشید؛ اما تا دل‌تان بخواهد این قسمت مستعد جذب اثر انگشت است و خیلی راحت چربی انگشتان بر روی آن باقی خواهد ماند و مدام باید گوشی خودتان را تمیز کنید.

سامسونگ این بار نیز تصمیم گرفته تا پرچم‌دارش را در رنگ‌های متفاوتی راهی بازار کند. حالا شما می‌توانید اس 8 پلاس را در 5 رنگ مشکی، نقره‌ای، آبی، خاکستری و طلایی از بازار بخرید.

اس 8 پلاس گوشی خوش دستی است اما کمی بیش از اندازه بلند است و به بخش‌های بالایی نمایشگر همچون منوی نوتیفیکیشن تقریبا دسترسی ندارید! با توجه به شیشه‌ای بودن قاب پشتی، احتمال لیز خوردن گوشی از دست بسیار زیاد است و می‌بایست همیشه مراقب این ماهی کهکشانی باشید که از دست‌تان سر نخورد. با همه این‌ها نمی‌توان از زیبایی بی حد و وصف این مدل سخنی به میان نیاورد. به طور کلی سامسونگ تعریف جدید و متفاوتی از طراحی را ارایه داده و در چنین شرایطی نمی‌توان به آن خرده گرفت تنها می‌بایست از جای‌مان برخیزیم و کلاه‌مان را برای این کمپانی کره‌ای برداریم.

بررسی گلکسی اس 8 پلاس

نمایشگر

سامسونگ گل سرسبد محصولاتش را به یک نمایشگر 6.2 اینچی با رزولوشن 2960 در 1440 پیکسل مجهز کرده (چیزی در حدود 529 پیکسل در هر اینچ) که از نسبت عجیب و غریب 18.5 به 9 بجای 16 به 9 بهره می‌برد. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که چنین میزانی برای این نمایشگر بیش از هر چیز یک نوع حقه تبلیغاتی به حساب می‌آید چرا که اگر دو گوشه دستگاه را با یک خط به یکدیگر متصل کنیم شاهد دو مثلث خواهیم بود که وتر آن در واقع همان میزان اینج نمایشگر است. حالا اگر طول یکی از ضلع‌های این مثلث را افزایش دهیم مسلما شاهد وتر بزرگ‌تری خواهیم بود و در نتیجه میزان اینچ نمایشگر بیشتر خواهد شد. بگذارید خیال‌تان را راحت کنم در واقع اگر نسبت نمایشگر اس 8 پلاس همان 16 به 9 سابق بود، با یک نمایشگر کوچک‌تر (کم‌تر از 6 اینچ) روبه‌رو می‌شدیم.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این محصول نبودن محتوای مناسب برای این نسبت تصویری و بهینه نشدن برنامه‌های امروزی است. در واقع هنگام تماشای محتوای چندرسانه‌ای و یا کار کردن با اکثر برنامه‌ها می‌بایست حضور دو نوار مشکی رنگ را در طرفین دستگاه تحمل کنید. البته سامسونگ بخشی را در منوی تنظیمات برای اجرای برنامه‌های مورد نظر به صورت فول اسکرین در نظر گرفته اما حقیقتش را بخواهید در این حالت طراحی آیکون‌ها، فونت‌ها و به طور کلی همه چیز برنامه بهم می‌ریزد؛ گویی که شخصی دو طرف برنامه را گرفته و آن‌ را کشیده تا به صورت تمام صفحه به نمایش در بیاید! با این حال کار با اسناد آفیس و یا وب‌گردی با این نمایشگر عریض بسیار لذت بخش خواهد بود و شما به محتوای بیشتری دسترسی خواهید داشت.

بررسی گلکسی اس 8 پلاس

سامسونگ همچون اکثر محصولاتش از پنل Super AMOLED برای این پرچم‌دار بهره گرفته که در نوع خود جالب است. وظیفه محافظت از چنین نمایشگر خاصی هم به عهده گوریلا گلس 5 گذاشته شده تا حجت بر اس 8 پلاس تمام شود.

بر خلاف نسل‌های پیشین، دیگر خبری از نمایشگر تخت در این مدل نیست و سری اس 8 سامسونگ رسما در یک نسخه با نمایشگر خمیده عرضه می‌شود. یکی دیگر از ابتکارات سامسونگ گوشه‌های گرد نمایشگر است که جلوه خاصی را به دستگاه بخشیده. در واقع 4 گوشه نمایشگر اس 8 پلاس همچون سایر محصولات بازار تخت نیست و به صورت خمیده طراحی شده که در نوع خود جالب است. همانطور که می‌توانستید حدس بزنید، دقت رنگ‌ها در این نمایشگر به اوج خود رسیده و با یک نمونه بسیار شفاف رو‌به‌رو هستیم. رنگ سفید بسیار درخشان است و با توجه به پنل دستگاه گمان نمی‌کنم که نیازی به تعریف و تمجید از نحوه به نمایش درآمدن رنگ مشکی باشد. در یک کلام می‌توان گفت با همان نگاه نخست، شیفته نمایشگر اس 8 پلاس می‌شوید.

این مدل به نوعی نخستین اسمارت فون با گواهینامه Mobile HDR Premium است و این یعنی داینامیک رنج آن چیزی در حد تلویزیون‌های 4K UHD Premium خواهد بود، هرچند که محتوای مناسبی برای آن در دسترس نیست و یا حداقل خیلی راحت نمی‌توانید آن‌ها را بیابید.

میزان برایتنس نمایشگر در بیشترین حالت خود به 565 نیت می‌رسد که برای چنین محصولی ایده‌آل است. یکی از ویژگی‌های خاص نمایشگرهای سامسونگ که کمتر به آن توجه می‌شود، میزان حداقلی نور است که برای اس 8 پلاس بر روی یک نیت قرار می‌گیرد و این یعنی کمترین میزان نور نمایشگری که ممکن است یک محصول داشته باشد! در چنین حالتی شما می‌توانید بدون آنکه نور زیادی نمایشگر مزاحم شود و چشمان‌تان را اذیت کند در یک اتاق تاریک مشغول وب‌گردی شوید و یا با مخاطب خاص بی وقفه چت کنید!

حتی اگر از آن دسته افرادی هستید که در زیر نور آفتاب با گوشی خود کار می‌کنند باز هم می‌توانید بر روی اس 8 پلاس حساب باز کنید چرا که تقریبا هیچ مشکلی در محیط‌های خارجی با آن نخواهید داشت.

در نگاه از زوایا نیز همه چیز خیلی خوب به نمایش در می‌آید. در واقع اگر کمی تغییر رنگ سفید به آبی را فاکتور بگیریم همه چیز در نگاه از زوایا همان‌طوری است که در حالت عادی می‌بینید. میزان رفلکس نمایشگر نه در حدی است که برایش دست بزنیم و به به و چه چه کنیم نه و در حدی که بشود به آن خرده گرفت. اگر تصویر پس‌زمینه را روشن انتخاب کنید، انعکاس تصاویر محیط در صفحه را کمتر شاهد خواهید بود.

در بخش تنظیمات صفحه نمایش حالت‌های مختلفی در دسترس شماست. به‌عنوان مثال می‌توانید حالت کلی نمایشگر را از میان 4 مد متفاوت انتخاب کنید. حتی این امکان را نیز دارید که با تغییر غلظت رنگ‌های سبز، آبی و قرمز میزان سفیدی نمایشگر را نیز برای خودتان شخصی سازی کنید.

یکی از قابلیت‌های خاص اس 8 پلاس تنظیم میزان رزولوشن دستگاه است. در بخش تنظیمات اگر وارد قسمت صفحه نمایش شوید با گزینه‌ای بنام وضوح صفحه‌نمایش رو به رو می‌شوید و می‌توانید این میزان را در یکی از 3 حالت HD+،  FHD+و یا WQHD+‌ قرار دهید که خب مسلما با همین گزینه می‌توانید در مصرف باتری دستگاه نیز صرفه جویی کنید. البته بهتر بود که این ویژگی به صورت خودکار هنگام اجرای بازی‌ها و یا پخش محتواهای چندرسانه‌ای میزان رزولوشن را در بیشترین مقدار قرار دهد؛ شبیه به چیزی که در Z5 پریمیوم سونی دیده بودیم. یک گزینه نیز به فیلتر کردن نور آبی نمایشگر اختصاص یافته که با فعال کردن آن نور آبی خارج شده از نمایشگر کمتر شده و موجب می‌شود تا چشمان شما هنگام کار خسته نشود.

در بخش خمیده نمایشگر، سامسونگ همان ویژگی‌های گذشته را حفظ کرده و می‌توانید با یک سوایپ ساده به مخاطبین مورد علاقه دسترسی داشته باشید و یا برنامه‌های خاصی را در این قسمت قرار دهید تا همیشه در دسترس‌تان باشد.

قابلیت Always On Display یا همان نمایشگر همیشه روشن که در پرچمدار سال گذشته سامسونگ شاهدش بودیم در این نسخه نیز موجود است. حالا شما می‌توانید هنگام خاموش بودن صفحه از حالت‌های متفاوتی برای نمایش ساعت و یا اعلانات استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید از ساعت آنالوگ، دیجیتال، ساعت‌ جهانی (دو ساعت برای دو شهر مختلف دنیا)، یک تصویر و یا ساعت همراه با تقویم بهره بگیرید. حتی این بار نمایشگر همیشه روشن تا حدی نیز هوشمند شده و صفحه را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده است. به عنوان مثال در صورتی که بر روی دکمه هوم مجازی کلیک کنید قفل صفحه باز می‌شود و یا اینکه اگر بر روی هر کدام از اعلانات دستگاه بزنید صفحه مربوط به همان برنامه را مشاهده خواهید کرد. با تمام مزایای این قابلیت اما در صورت استفاده از آن می‌بایست قید شارژدهی بالای باتری را بزنید چرا که در صورت روشن بودن این ویژگی به طور میانگین 7 تا 8 ساعت باتری دستگاه زودتر از حالت عادی به اتمام خواهد رسید که میزان قابل توجهی است!

از لحاظ تاچ و میزان حساسیت به لمس نیز نمایشگر اس 8 پلاس یکی از بهترین هاست و در کسری از ثانیه به تماس دست شما پاسخ می‌دهد.

به طور کلی نمایشگر اس 8 پلاس آنقدر شفاف و خیره کننده است که توجه هرکسی را به خودش جلب می‌کند و تقریبا هیچ ایرادی نمی‌توان به آن گرفت. در ادامه می‌توانید کیفیت نمایشگر این مدل را با پرچمدار هواوی مقایسه کنید: (سمت راست گلکسی اس 8 پلاس و سمت چپ هواوی پی 10 پلاس)

سخت افزار

سامسونگ طبق معمول پرچمدارش را با دو سخت افزار متفاوت روانه بازار کرده است. یک نسخه به چیپست اسنپدراگون 835 کوالکام مجهز است و فقط برای مناطق خاصی عرضه می‌شود و نسخه دیگر از چیپست اگزینوس 8895 ساخته خود سامسونگ بهره می‌گیرد. محصولی که در اختیار ما بود از همین نسخه دوم است و بنابراین تمام صحبت‌ها و تست‌های ما بر طبق آن خواهد بود.

این چیپست 10 نانومتری شامل 4 هسته 2.3 گیگاهرتزی و 4 هسته 1.7 گیگاهرتزی می‌شود و مجموعا با یک چیپ 8 هسته‌ای طرف هستیم. وظیفه پردازش‌های گرافیکی نیز به عهده Mali-G71 MP20 خواهد بود. این مجموعه توسط 4 گیگابایت رم همراهی می‌شود تا شاهد بهترین ترکیب سخت افزاری در گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ باشیم. طبق ادعای این کمپانی‌ کره‌ای چیپست به‌کار رفته در این مدل تا 20 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند، تا 10 درصد پردازنده قدرتمندتری در اختیار دارد و پردازش گرافیکی توسط آن چیزی در حدود 21 درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی از خود نشان می‌دهد.

نتیجه استفاده از چنین ترکیبی یک محصول قدرتمند بوده که کوچک‌ترین نقصی در عملکرد آن وجود ندارد. در واقع هنگام گشت و گذار میان منو‌ها، کار با برنامه‌ها و حتی اجرای بازی‌های گرافیکی نیز خللی در عملکرد آن وارد نمی‌کند و از این لحاظ نمی‌توان ایرادی به اس 8 پلاس گرفت. حتی پس از استفاده چند روزه و نصب چندین و چند اپلیکیشن و بازی، هیچ‌گونه کندی و یا لگی را مشاهده نکردم و سرعت اجرای برنامه‌ها، گشت و گذار در منوها و پاک کردن برنامه‌های در حال اجرا دقیقا همان‌طوری بود که در روز نخست شاهدش بودم.

برای اینکه عیار این مدل را بسنجیم آن‌ را وارد آزمون‌های همیشگی‌مان کردیم (در تمامی تست‌ها نمایشگر بر روی حالت +‌WQHD تنظیم شده است).

در مرحله نخست به سراغ بنچمارک محبوب AnTuTu رفتیم. پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام امتیاز 173839 به گلکسی اس 8 پلاس داده شد که جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نمی‌گذارد. در واقع به نوعی رکوردار این بخش آزمایشگاه آی‌تی‌رسان همین مدل است و تا به حال در بررسی‌هایمان شاهد چنین امتیازی نبوده‌ایم. با این حساب از لحاظ سخت‌افزاری پرچمدار سامسونگ از آی‌فون‌های اپل نیز پیشی گرفته است.

در مرحله بعدی به سراغ Geekbench رفتیم تا عملکرد پردازنده مورد ارزیابی قرار گیرد. در این آزمون در حالت تک هسته‌ای گل سر سبد محصولات سامسونگ توانست امتیاز 1920 و در حالت چند هسته‌ای 7247 را از آن خود کند.

در آزمون بعدی از Quadrant بهره گرفتیم تا عملکرد دستگاه در 4 بخش متفاوت مورد سنجش قرار گیرد. حاصل کار و امتیازات بدست آمده را در زیر شاهد هستید.

و بالاخره برای اینکه واحد گرافیکی را به چالش بکشیم از Bonsai استفاده کردیم.

بعد از این هنرنمایی اس 8 پلاس تصمیم گرفتیم تا بازی‌های گرافیکی متعددی را بر روی آن اجرا کنیم. هنگام اجرای عنوان محبوب NFS: No Limits همه چیز در بهترین شرایط ممکن پیش رفت و شاهد کوچک‌ترین لگ و یا تاخیری نبودیم. البته با بالا رفتن هیجان بازی اس 8 پلاس قصه ما نیز کمی هیجانی می‌شد و دمایش بالا می‌رفت و در زیر دوربین و درست جایی که لوگوی سامسونگ قرار گرفته شاهد افزایش دما بودیم اما اصلا در حدی نیست که بتوان به آن فکر کرد! در واقع طبق تجربه ما و چیزی که از محصولات گذشته دیده بودیم، باید گفت که اس 8 پلاس اصلا داغ نمی‌شود. در نتیجه از این لحاظ نیز نمی‌توان به آن خرده گرفت.

دوربین

بررسی گلکسی اس 8 پلاس را با بخش دوربین ادامه می‌دهیم، جایی که ظاهرا سامسونگ بدون تغییر نسبت به گذشته وارد میدان شده است. همچون اس 7 در این پرچمدار نیز شاهد یک سنسور 1/2.5 اینچی 12 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم F/1.7 هستیم. این سنسور به فوکوس خودکار و لرزش‌گیر اپتیکال نیز مجهز شده و همچنان از فناوری Dual Pixel سود می‌برد تا نگرانی از این بابت نداشته باشید. شاید مشخصات و حتی کیفیت تصاویر گرفته شده توسط این سنسور شبیه به نسل قبلی باشد اما این دو پرچمدار از سنسور مشابه یکدیگر استفاده نمی‌کنند.

نکته جالب در رابطه با گلکسی اس 8 پلاس این است که پرچمدار جدید سامسونگ با دو لنز متفاوت عرضه می‌شود! یعنی اینکه ممکن است محصولی که شما خریداری می‌کنید با سایر محصولات بازار متفاوت باشد و از لنز دیگری در ساختش استفاده شده باشد. یکی از این نمونه‌ها IMX333 نام دارد که توسط سونی ساخته شده و دیگری لنز‌های معروف ISOCELL خود سامسونگ هستند. با اینکه این دو نوع کاملا متفاوتند اما گفته شده که از لحاظ کیفیت تصویر تفاوت خاصی میان آن‌ها نیست (گفتن نیست، ماهم می‌گیم نبوده، شما هم بگین!)

بر خلاف سال‌های گذشته، حالا این کره‌ای‌ها هستند که از رقبا عقب مانده‌اند. از سال 2016 و با معرفی ال‌جی G5 و هواوی P9 کمپانی‌های سازنده رسما وارد دنیای دوربین‌های دو لنزی شدند. حالا که اپل نیز وارد رقابت شده و ال‌جی و هواوی هم یک نسل پیشرفته‌تر شده‌اند انتظار داشتیم که پرچمدار سامسونگ نیز وارد چنین رقابتی شود اما امسال این کمپانی تصمیم گرفت تا کم‌ترین تغییر ممکن را در دوربین پرچمدارش اعمال کند تا جایی که حتی هنگام معرفی نیز صحبت خاصی در رابطه با دوربین به میان نیامد.

با همه این‌ها بدون هیچ شکی گلکسی اس 8 پلاس به یکی از بهترین دوربین‌ها مجهز شده و هنوز هم آن‌قدری قدرتمند هست که بتواند برای رقبا خط و نشان بکشد (شاید هم رقبا بیش از اندازه ضعیف عمل کرده‌اند). وقتی خود سامسونگ اذعان می‌کند که حالا تمامی پرچمداران در محیط‌های خارجی و در روز بهترین تصاویر را ثبت می‌کنند دیگر ما چه‌کاره‌ایم؟! اما به قول خود کمپانی زندگی که فقط در روز جریان ندارد؟! با عمل به همین اصل سامسونگ تدابیری اندیشیده تا در شب و تاریکی بتوانید بهترین تصاویر را با دوربین گوشی به ثبت برسانید. این‌گونه می‌شود که پیکسل‌های 1.4 میکرونی سنسور و گشادگی دیافراگم مناسب به همراه یک فلاش LED همه چیز را برای ثبت خاطرات در تاریکی مهیا می‌کنند. البته همه چیز که کمی اغراق است چرا که حداقل یک جفت فلاش زنون کم دارد! به هر حال در تاریکی مطلق می‌توانید چنین عکسی را با گلکسی اس 8 پلاس دل‌بندتان بگیرید:

جدای از این‌ها دقت و سرعت فوکوس در اس 8 پلاس فوق‌العاده‌ است. به لطف فناوری Dual Pixel سرعت فوکوس در حد دوربین‌های DSLR است که همین مورد موجب شده تا هنگام عکاسی هیچ سوژه‌ای را از دست ندهید. این ویژگی آنقدری خوب عمل می‌کند که حتی در محیط‌های کم نور و تاریک نیز می‌توانید روی آن حساب کنید.

حال از بخش سخت افزاری فاصله می‌گیریم و به نرم افزار دوربین می‌رسیم. نخستین مورد سرعت فوق‌العاده بالای برنامه دوربین است. خیلی سریع اپلیکیشن مربوط به دوربین در دسترس شما قرار می‌گیرد و شاید حتی یک ثانیه هم از تایم شما را نگیرد. پس از وارد شدن همه چیز خیلی ساده و شیک در اختیار شماست. در سمت راست که کلید مجازی شاتر، کلید مجازی رکورد ویدئو و بخشی برای دسترسی به آخرین تصاویر گرفته شده را شاهد هستید. در سمت چپ نیز 4 گزینه برای دسترسی به بخش تنظیمات، تعیین وضعیت فلاش، انتخاب حالت HDR و قسمتی برای دسترسی به دوربین سلفی قرار گرفته‌اند.

با ورود به بخش تنظیمات با گزینه‌های متفاوتی مواجه می‌شوید. شما می‌توانید نسبت تصویر و میزان مگاپیکسل دوربین را تنظیم کنید. با اینکه دوربین دستگاه 12 مگاپیکسلی است اما شما تنها در نسبت 4 به 3 به این مقدار دسترسی دارید که در این روزها کمتر کسی از آن استفاده می‌کند. بنابراین اگر نسبت 16 به 9 (میزانی که معمولا همه می‌پسندند) را انتخاب کنید در بهترین حالت می‌توانید تصاویر 9.1 مگاپیکسلی بگیرید و اگر بخواهید تمام صفحه اپلیکیشن دوربین، محیط را نمایش دهد و خبری از حاشیه‌های سیاه نباشد می‌بایست نسبت 18.5 به 9 (همان میزان نمایشگر) را برگزینید که در این شرایط تصاویر ثبت شده 7.9 مگاپیکسلی هستند.

در بخش تنظیمات گزینه‌ای برای ذخیره تصاویر به صورت Raw نیز در نظر گرفته شده تا عکاسان حرفه‌ای بتوانند تصاویر خام گرفته شده توسط دوربین را در اختیار داشته باشند. در این قسمت همچنین می‌توانید از گزینه‌ای خاص برای اصلاح خودکار تصویر استفاده کنید که اعوجاج را در تصاویر تصحیح می‌کند. اگر از بخش ردیابی AF استفاده کنید می‌توانید بر روی سوژه مورد نظر فوکوس کنید تا دستگاه آن سوژه را دنبال کند و با تغییر محل قرار گیری آن فوکوس را به صورت خودکار بر روی جسم مورد نظر شما تنظیم کند که گزینه جالبی برای عکس‌برداری از اجسام متحرک خواهد بود.

یکی دیگر از بخش‌های قابل تنظیم در اپلیکیشن دوربین اس 8 پلاس مربوط به تصاویر متحرک است. در صورت فعال کردن این گزینه یک ویدئو کوتاه قبل از اینکه عکس بگیرید از صحنه گرفته می‌شود.

بخشی برای راه‌اندازی سریع دوربین در نظر گرفته شده که در آن حالت حتی زمانی که گوشی قفل است می‌توانید با دوبار فشردن کلید پاور به سرعت وارد دوربین شوید. این روزها هم که دوربین اکثر اسمارت فون‌ها به صدا حساس است و می‌توانید با گفتن برخی کلمات خاص کار کنید تا بدون لمس کلید شاتر دستگاه مشغول عکس‌برداری شود.

یکی از ویژگی‌های بسیار جالب دوربین اس 8 پلاس دکمه مجازی شاتر نام دارد. با فعال کردن این گزینه یک دکمه مجازی در اختیار شماست که به صورت شناور می‌توانید در هر جای صفحه که دوست داشتید آن‌ را قرار دهید و بدین ترتیب با لمس آن مشغول عکاسی شوید. این دکمه برای گرفتن تصاویر سلفی بسیار کاربردی خواهد بود.

اگر در محیط اصلی برنامه به سمت راست سوایپ کنید با ماسک‌ها و افکت‌های تصویری متفاوتی رو به رو می‌شوید که پیش‌تر در بسیاری از محصولات بازار شاهدشان بوده‌ایم. به عنوان مثال می‌توانید عکس‌های سیاه و سفید بگیرید و یا بر روی چهره دوستان‌تان ماسک‌های متفاوتی قرار دهید و به طور کلی حال و هوای عکس را عوض کنید.

و در نهایت اگر در برنامه به سمت چپ سوایپ کنید با حالت‌های مختلف عکاسی و فیلم‌برداری رو به رو می‌شوید. می‌توانید ویدئوهای اسلوموشن و تصاویر پانوراما بگیرید. در این بخش همچنین گزینه‌ای برای تصویر برداری با تنظیمات دستی وجود دارد که در آن امکان تنظیم دستی میزان سفیدی، فوکوس، سرعت شاتر و ISO را خواهید داشت. نکته جالب هنگام تنظیم فوکوس به صورت دستی، نمایش منطقه فوکوس شده به صورت سبز رنگ است. بدین ترتیب به راحتی می‌توانید با یک نگاه متوجه شوید که فوکوس بر روی چه قسمتی اعمال شده است.

بخش دیگر مربوط به تصاویر مجازی می‌شوید. در این حالت شما فوکوس را بر روی جسم مورد نظر اعمال می‌کنید و به دور آن می‌چرخید. نتیجه کارتان یک تصویر مجازی می‌شود که با تکان دادن گوشی این توانایی را دارید که یک تور مجازی را مشاهده کنید.

این روزها جنگ و جدل بر سر تغییر فوکوس پس از ثبت تصویر است و کمپانی‌های سازنده مانور زیادی بر روی این قابلیت داده‌اند. سامسونگ نیز چنین ویژگی را در پرچمدارش گنجانده اما این قابلیت بر خلاف برخی مدل‌های بازار همچون پرچمداران هواوی تنها به صورت نرم افزاری صورت می‌گیرد چرا که اس 8 پلاس فاقد دوربین دوگانه است.

و در نهایت بخشی برای عکاسی از غذا و همچنین مرور زمان خودکار در نظر گرفته شده است. قسمت اول که تکلیفش مشخص است اما بخش دوم در واقع عکس قابلیت اسلوموشن است و گوشی دلبندتان ویدئو گرفته شده را با دور تند به شما نمایش خواهد داد.

حالا و پس از این توضیحات می‌توانید تمامی تصاویر گرفته شده با دوربین این مدل در شرایط متفاوت را مشاهده کنید.

از لحاظ فیلم برداری اس 8 پلاس یک محصول خاص است. صدا به خوبی ضبط می‌شود و کیفیت فیلم‌برداری نیز فوق‌العاده است. همچنین می‌توانید به صورت 4K فیلم‌برداری کنید. البته لرزش‌گیر اپتیکال تصویر آن‌طور که باید و شاید خوب عمل نمی‌کند و با همه این امکانات و قابلیت‌ها باز هم لرزش‌های خفیفی در تصویر را شاهد هستید.

اس 8 پلاس قصه امروز ما به یک دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی مجهز شده که از گشادگی دیافراگم F/1.7 بهره‌مند است. این دوربین به فوکوس خودکار مجهز شده و همچنین می‌تواند تصاویر HDR بگیرد. هنگام استفاده از دوربین سلفی نیز می‌توانید از افکت‌ها و ماسک‌های زیبایی استفاده کنید. قابلیت تغییر فوکوس پس از ثبت عکس و همچنین عکس مجازی نیز هنگام استفاده از دوربین سلفی در دسترس است. در این قسمت گزینه‌ای با نام سلفی عریض به چشم می‌خورد که شبیه به حالت پانوراماست و می‌توانید با دوربین سلفی پانوراما بگیرید در نتیجه محیط بیشتری را در سلفی‌تان جا داده‌اید. به طور کلی می‌توانید سلفی‌های زیبایی با این دوربین بگیرید اما در محیط‌های داخلی و کم‌ نور چیزی جز نویز را نخواهید دید!

یک ویژگی خاص نیز برای اس 8 پلاس در نظر گرفته شده و توسط آن می‌توانید بدون لمس صفحه و با بالا آوردن دست، عکس سلفی بگیرید. البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که دوربین سلفی تنها با نسبت 4 به 3 می‌تواند به صورت 8 مگاپیکسلی عکس بیندازد. ناگفته نماند که این دوربین می‌تواند تا به صورت 1440p فیلم‌برداری کند.

به طور کلی از لحاظ دوربین اس 8 پلاس سامسونگ یک مجموعه کامل را در اختیار شما می‌گذارد گرچه در آن پیشرفت چشم‌گیری نسبت به نسل قبلی شاهد نیستیم. البته دیگر خبری از بیرون زدگی دوربین نیست اما شیشه محافظ لنز کمی بیش از اندازه چربی انگشتان را به خودش جذب می‌کند و بنابراین توصیه می‌کنیم برای ثبت تصاویر بهتر همیشه قبل از عکاسی لنز را حسابی تمیز کنید.

رابط کاربری

اس 8 پلاس با اندروید 7.0 نوقا پا به دنیای ما انسان‌ها گذاشت. این مدل به نسل هشتم رابط کاربری سامسونگ با نام Samsung Experience نیز مجهز است. این رابط اصلا همچون تاچ ویز سنگین نیست و در طراحی آن ظرافت خاصی به‌کار رفته است. دیگر خبری از اپلیکیشن‌های اضافی نیست و همه چیز خیلی ساده و زیبا در کنار هم قرار گرفته‌ است. البته شاهد اپ‌های اختصاصی مایکروسافت همچون مجموعه آفیس در این مدل هستیم که خب بسیار هم کاربردی است.

همچون گذشته شما باز هم می‌توانید فونت را تغییر دهید، ارتفاع کیبورد را تنظیم کنید و یا تم‌های متفاوتی را از فروشگاه اختصاصی سامسونگ دانلود کنید. با توجه به اینکه برای اولین بار در این مدل شاهد دکمه‌های مجازی هستیم سامسونگ تا حدی نیز به شخصی سازی آن‌ها فکر کرده است. حالا دیگر می‌توانید جای دکمه‌ بازگشت به عقب و مالتی تسکینگ را تغییر دهید. حتی یک ویژگی خاص برای میزان حساسیت به فشار دکمه هوم نیز در نظر گرفته شده که بسیار کاربردی است.

در صفحه اصلی چه به سمت بالا سوایپ کنید و چه به سمت پایین در هر دو حالت وارد کشو برنامه‌ها می‌شوید. با توجه به اینکه دسترسی به منو نوتیفیکیشن در این مدل از سخت‌ترین کارهای ممکن است بهتر بود که سامسونگ گزینه‌ای را جهت تغییر این حالت در نظر می‌گرفت تا بتوانید با سوایپ به سمت پایین در صفحه اصلی به منو نوتیفیکیشن دسترسی داشته باشید.

با توجه به سایز عجیب و غریب نمایشگر برای آنکه بتوانید توسط یک دست با اس 8 پلاس کار کنید سامسونگ یک قابلیت جالب را در نظر گرفته است. شما می‌توانید با 3 بار فشردن دکمه هوم صفحه را کوچک کنید تا بتوانید با یک دست با آن کار کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های این رابط کاربری بخشی با نام گیم لانچر است. در این قسمت تمامی بازی‌های شما جا خوش می‌کنند و می‌توانید تنظیمات خاصی را نیز بر روی آنها اعمال کنید. مثلا هنگام بازی صدایی به گوش نرسد و یا اینکه اعلانی دریافت نکنید. البته مود بازی نیز در نظر گرفته شده و در صورت فعال سازی آن قدرت سخت افزاری دستگاه به بیش‌ترین میزان خودش می‌رسد.

ناگفته نماند که در دل این رابط کاربری ویژگی مخفی کردن اپ‌ها نیز وجود دارد و می‌توانید آن‌هایی را که دوست ندارید از دید دیگران مخفی کنید.

بیکسبی

با معرفی سری اس 8، سامسونگ از دستیار صوتی خود با نام بیکسبی به صورت رسمی پرده برداشت. این دستیار ظاهرا برای سامسونگ اهمیت زیادی داشته چرا که مانورهای تبلیغاتی زیادی بر روی آن داده شد و حتی سامسونگ یک دکمه اختصاصی نیز برای آن در نظر گرفته است. به طور کلی بیکسبی بر 4 قسمت اصلی استوار است. نخستین مورد تعامل با کاربر از طریق صداست.

شما می‌توانید بدون لمس صفحه از بیکسبی بخواهید که میزان روشنایی نمایشگر را کاهش دهد و یا تصاویر گرفته شده شما را در گالری به نمایش بگذارد. مورد دوم با نام بیسکبی ویژن شناخته می‌شود که با دوربین دستگاه سرو کار دارد. با این قابلیت می‌توانید از یک جسم عکس بگیرید و بیکسبی با جستجو در رابطه با آن اطلاعات خاصی را به نمایش بگذارد. مورد بعدی صفحه اصلی مربوط به بیکسبی است که چندین کارت را پشت سر هم به نمایش می‌گذارد و می‌توانید به عنوان مثال قرارهای ملاقات و یا تصاویر گرفته شده اخیرتان را در یک جا ببینید و با یک نگاه کلی همه چیز دستگیرتان شود (با فشردن کلید اختصاصی بیکسبی نیز به همین صفحه هدایت می‌شوید). در نهایت شاهد Reminder هستیم که متناسب با محلی که قرار گرفته‌اید و یا زمان مشخصی موضوع خاصی را به شما یادآوری می‌کند.

تمامی این ویژگی‌ها در حال حاضر در دسترس نیستند (بجز بیسکبی ویژن که اصلا عملکرد مناسبی نداشت) و نمی‌توان نظر خاصی را در رابطه با آن داد اما به طور کلی بیکسبی چیز متفاوت و فراتر از دستیارهای صوتی دیگر نیست.

امنیت

کمپانی کره‌ای سامسونگ از لحاظ امنیتی برای این پرچمدارش سنگ تمام گذاشته است. شما علاوه بر قرار دادن پین، پسورد و الگو معروف اندروید می‌توانید از طریق اسکنر عنبیه چشم، سنسور اثر انگشت و قابلیت تشخیص چهره قفل گوشی خودتان را باز کنید. اسکنر اثر انگشت که همچون سایر پرچمداران سامسونگ فوق‌العاده عمل می‌کند و دقت و سرعت بالایی دارد. حالا حتی ویژگی‌های خاصی نیز به آن اضافه شده که آن‌ را خواستنی‌تر می‌کند. مثلا می‌توانید از طریق این سنسور به منو نوتیفیکیشن دسترسی داشته باشید. اما محل قرارگیری سنسور آنقدر بد است که تقریبا هیچ استفاده‌ای از آن نخواهید کرد. البته این را هم بدانید که سنسور اثر انگشت همیشه فعال است و دیگر نیازی نیست تا برای باز کردن قفل یک بار کلید پاور را فشار دهید.

مورد بعدی اسکنر عنبیه است که برای نخستین بار به صورت عمده در لومیا 950 مایکروسافت مورد استفاده قرار گرفت و حالا در گلکسی اس 8 پلاس خودنمایی می‌کند. این سنسور با اسکن کردن عنبیه چشم‌ شما، قفل نمایشگر را باز می‌کند. عملکرد این سنسور فوق‌العاده است. تقریبا در تمامی حالات آن را تست کردیم و مشکل خاصی با آن نداشتیم. این سنسور حتی از پشت عینک نیز به خوبی عمل می‌کند. حتی اگر در حال حرکت باشید نیز باز هم می‌توانید بر روی آن حساب کنید. تنها در صورت قرار گرفتن نور خورشید در پشت شما و یا در یک محیط تاریک است که این سنسور کمی با مشکل مواجه می‌شود و شاید مجبور شوید که از پین برای باز کردن قفل استفاده کنید.

مورد دیگر تشخیص چهره است که عملکرد آن برای تجربه نخست خوب است (البته در محیط‌های داخلی، در بیرون از خانه با مشکل مواجه می‌شوید). بعد از ثبت چهره شما (که خیلی هم سریع پیش می‌رود) بدون لحظه‌ای مکث می‌توانید قفل نمایشگر را باز کنید. اگر دقیقا گوشی را رو به روی خودتان قرار دهید سرعت عملکرد این قابلیت به قدری بالاست که گاهی اوقات گمان می‌کنید نمایشگر اصلا قفل ندارد! گرچه در خبرها عنوان شده بود که این ویژگی با نشان دادن یک تصویر از فرد مورد نظر فریب می‌خورد اما ما در تست‌هایمان نتوانستیم آن را فریب دهیم و در واقع خدشه‌ای به قابلیت‌های امنیتی اس 8 پلاس وارد نشد. با این حال در هنگام حرکت و یا بیرون از خانه تقریبا چهره شما تشخیص داده نمی‌شود.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که شما می‌توانید از این قابلیت‌ها به صورت همزمان استفاده کنید. مثلا در صورت باز نشدن قفل توسط اسکن عنبیه چشم از سنسور اثر انگشت استفاده کنید (البته استفاده همزمان از اسکنر عنبیه چشم و قابلیت تشخیص چهره ممکن نیست).

پخش چندرسانه‌ای

در بخش چندرسانه‌ای همیشه ۳ فاکتور را در نظر می‌گیریم. یکی نمایشگر دستگاه است که به اندازه کافی در رابطه با آن خواندید. مورد دوم اسپیکر است که می‌توان گفت سامسونگ در این بخش تا حدی کم‌کاری کرده است. اس 8 پلاس به یک اسپیکر مجهز شده که صدای بلندی را روانه گوش شما می‌کند اما هرچه ولوم را بیشتر کنید، از کیفیت صدا کاسته می‌شود. البته میزان بلندی آن در حد و اندازه‌های محصولات اچ‌تی‌سی نیست اما خب کاملا کافی و راضی کننده است.

حتی اگر از علاقه‌مندان به گوش دادن به موسیقی توسط هدفون هستید باز هم می‌توانید بر روی میزان خروجی و کیفیت صدای اس 8 پلاس در هدفون نیز حساب باز کنید. البته دفتر سامسونگ در ایران همراه با این مدل هندزفری در اختیار ما قرار نداده بود و بنابراین نمی‌توانیم در رابطه با آن نظر خاصی بدهیم. فاکتور سوم نیز پلیر دستگاه است که پلیر سامسونگ تقریبا تمامی کدک‌های صوتی و تصویر را شامل می‌شود اما به شخصه نتوانستم برخی زیرنویس‌ها را به اجرا دراورم. این مورد را هم در نظر بگیرید که هنگام تماشای ویدئو در حالت نرمال در اطراف نمایشگر دو حاشیه سیاه رنگ را خواهید دید و برای اینکه ویدئو به صورت فول اسکرین پخش شود می‌بایست یا بخشی از تصویر را کراپ کنید و یا آن‌ را بکشید که مسلما از کیفیت تصویر کاسته می‌شود.

سایر قابلیت‌ها

اس 8 پلاس به NFC مجهز شده است اما فاقد اینفرارد است! بر خلاف پرچمدار سال گذشته سامسونگ امسال با اینکه اس 8 پلاس شبیه به ریموت کنترل است اما نمی‌توان با آن لوازم دیجیتالی اطراف را کنترل کرد.

این مدل دو سیم‌کارته است و از کارت حافظه نیز تا مقدار ۲۵۶ گیگابایت پشتیبانی می‌کند. البته برای استفاده از کارت حافظه باید قید سیم کارت دوم را بزنید. از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی اس 8 پلاس نیز چیزی در حدود 54 گیگابایت آن در اختیار شماست و باقی را خودش نوش جان کرده است.

اس 8 پلاس از شبکه LTE پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با سرعت بالا دانلود کنید. همچنین به GPS و بلوتوث نسخه 5 نیز مجهز است و اگر رادیو داشت رسما با یک محصول بی‌نقص روبه‌رو می‌شدیم. بگذارید خیلی ساده از کنار بلوتوث نگذریم. این مدل در واقع نخستین دستگاه دنیاست که به صورت جهانی عرضه شده و از نسخه پنجم بلوتوث بهره می‌برد. در این نسخه شاهد برد بیشتری هستیم و همچنین می‌توانید دو هدفون بلوتوث را به صورت مجزا به آن متصل کنید. حتی در این حالت میزان صدای هدفون‌ها نیز تفکیک شده است.

این روزها هم که همه از پورت USB Type-C بهره می‌گیرند، سامسونگ هم از قافله عقب نمانده و از چنین بخشی در پرچمدارش سود برده است. ناگفته نماند که پرچمدار جدید سامسونگ ضد آب نیز هست و با توجه به کسب گواهینامه IP68 می‌توانید آن را به مدت 30 دقیقه و تا عمق یک و نیم متری آب ببرید.

بد نیست که اشاره‌ای هم به سامسونگ دکس کنیم. قابلیتی که توسط آن می‌توانید گوشی را تقریبا به یک پی‌سی تبدیل کنید. این مورد که چیزی شبیه به قابلیت کانتینیوم لومیا 950 است به یک داک جداگانه نیاز دارد که متاسفانه برای بررسی در دسترس ما نبود.

باتری

یکی از مزایای اصلی اس 8 پلاس نسبت به نسخه معمولی همین افزایش حجم باتری است. در این نسخه از یک باتری 3500 میلی‌آمپری استفاده شده که البته توسط کاربر قابل تعویض نیست و هیچ‌گاه رنگ رخسارش را نخواهید دید. شارژر اصلی دستگاه که در اختیار ما نبود اما با شارژر خودمان در حدود 110 دقیقه برای شارژ کردن اس 8 پلاس به زمان نیاز داشتیم. با توجه به پشتیبانی این مدل از شارژ بی‌سیم می‌توانید از این روش برای شارژ دستگاه استفاده کنید. البته باید بدانید که در این حالت به زمان بیشتری برای شارژ شدن نیاز دارید.

در یک استفاده معمولی و در حالی که قید ویژگی نمایشگر همیشه روشن را بزنید، می‌توانید تا یک روز با این مدل محبوب کار کنید در غیر این صورت شاید شارژ باتری یک نصف روز هم جوابگوی شما نباشد!

کلام آخر در بررسی گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ

گلکسی اس 8 پلاس یکی از بی‌نقص‌ترین پرچمداران امسال است. این محصول زیباست، به نمایشگری خارق‌العاده مجهز شده و در حال حاضر قدرتمندترین محصول بازار است؛ اگر به این‌ها ویژگی‌های امنیتی جدید را هم اضافه کنید که دیگر کولاک می‌شود. در حال حاضر می‌توانید با پرداخت مبلغی در حدود 3 میلیون و 150 هزار تومان یکی از همین‌ها را به خانه ببرید.

به سوپر گروه گوشی‌های سامسونگ ملحق شوید

81 در مورد “بررسی گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ: کهکشان بی‌کران!”

  1. چرا جواب منو نمیدین من چار پنج روزه گفتم اصن پیامم نیست سلام اقای مسکینی میخواستم بپرسم به نظرتون‌بین گوشی هانر 8xو ی گوشی سامسونگ در حد سه نیم نهایت چارمیلیون سامسونگ چه گوشی ای بخرم بهتره من خودم‌هواوی دوست دارم ولی متاسفانه بعد دو سال کم کم هنک میکنه به نظرتون تو این رنج قیمت چه گوشی بخرم بهتره میخوام خراب نشه بتونم س چار سال استفاده کنم دوربینشم خوب باشه هنگم نکنه لطفا ی چیزی در مورد سایتتون اگه میشه تاریخی که نظرا اومدن رو بزنین مچکرم

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      در این رنج گوشی که بدون نقص باشه و بتونه چندین سال نیاز شما رو برآورده کنه، وجود نداره و باید بودجه رو افزایش بدین
      با این حال یکی از بهترین گزینه‌هایی که میتونید بخرید گلکسی A50 سامسونگ هست

  2. سلام اقای مسکینی خسته نباشین من عاشق گوشی هواوی هستم اصن با سامسونگ راحت نیستم خواستم ایندفه گوشی سامسونگ بخرم a7۲۰۱۸ولی نظرا در موردش زیاد خوب نبود به نظرتون بین گوشی هواوی آنر8xو ی گوشی سامسونگ در حد ۳۵۰۰اینا چی بخرم بهتره گوشی خودمم انر5xمن راضیم ازش جدیدا هم گوشیم هنگ میکنه میخوام هنگ نکنه کیفیت دوربینشم خوب باشه و زودم خراب نشه

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      گوشی های هواوی به صورت کلی در دراز مدت با افت کارایی روبه رو میشن و در این زمینه سامسونگ عملکرد بهتری داره هرچند که در این رنج نباید خیلی امیدوار باشید
      میتونید با کمی افزایش بودجه گلکسی a50 رو بخرین

  3. مهدیه تقوی

    سلام. آقای مسکینی شما دانشجوی تهران شمال بودید درسته؟فکر میکنم هم کلاسی بودیم.
    خواستم بدونم به نظر شما اس8 پلاس ارزش خرید بیشتری داره یا a7؟ اولویت اولم وب گردی و مالتی مدیا ست و دوربین هم مهمه تا حدودی برام.

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      بله بودم خوبین شما؟
      اگه از لحاظ مالی مشکلی ندارین اس ۸ پلاس سامسونگ از هر لحاظ گوشی بهتری هست و با توجه به وضعیت بازار ارزش خرید بالایی هم داره

  4. ببخشید مسئله دیگه اینکه اگه کاری به قیمت نداشته باشم به نظرتون چه گوشی ای بگیرم؟ اس 7 اج هم بهم گفتن. گیرم نیومد. میخوام اینترنتش هم اذیت نکنه. اهل جدیدترین نیستم وگرنه الان اس 9 هم اومده.گوشی ای میخوام که زود خراب نشه البته من از وسایلم خوب نگه داری میکنم. اما حالا دیگه میخوام یه گوشی خوب برای کارم بگیرم.ممنون از راهنماییتون.

  5. من دارمش. باید بگم فوق العادس.‌هرکیم راجبش بد میگه یا پول خریدش و نداره یا از سامسونگ بدش میاد.‌به نظر من شاهکاره. خیییلی بهتر از اینه که دو برابر بخوای پول بدی آیفونی بخری ک دیگه خز شده

  6. s7 edage رو از کجا میتونم بخرم؟هر جا میپرسم میگن دیگه پیدا نمیشه.هیچ گوشی هم به پاش نمیرسه جز اس 8

    1. مجتبی مسکینی

      S7 Edge گوشی بسیار خوبی هست و در حال حاضر که قیمت‌ها افزایش داشته ارزش خریدش بیشتر هم شده اما در بازار نایاب هست! از فروشگاه‌های اینترنتی می‌تونید بخرید

  7. قول کره ای اس s8plus یکی از قدرتمند ترین گوشیهاست چون من دارمش باهاش کار کردن جالبه عالیییییی

  8. با عرض سلام
    بنظر من گوشی اس 8 گوشی خوب و مناسبیه خودم باش هیچ مشکلی نداشتم ولی توی دوربین چه جلو چه عقب توی نور مستقیم لامپ های کم مصرف دچار رفلکس نوری میشه و سایه ای روی عکس میفته که کوچیکه میخواستم بدونم راه حلی برایش هست ؟
    چون سرچ کردم توی دوربینای حرفه ای هم این مشکل هست یا تو اس و اچ تی سی هم پرسیدم این مشکل بود.

  9. سلام
    این پیامو با اس ۸ پلاس مینویسم
    یه هفته‌س خریدمش
    کارکردن باهاش لذت بخشه اما بعضی برنامه ها رو از یه پایین رده هم دیرتر باز میکنه. پیام بسته شدن برنامه ها هم رو اعصابه. برنامه رو تازه نصب کردم هم میگه برنامه بسته شد
    احححححححح

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      این دو مدل خیلی با هم متفاوت هستند
      باید اول اولویت‌های خودتون رو برای خرید مشخص کنید که بشه راهنمایی کرد
      در حالت کلی اس 8 پلاس ارزش خرید بیشتری نسبت به آیفون 7 داره

  10. محمد ترابی

    سلام آقای مسکینی.من میخواستم s8 plus بگیرم ولی تو سایت ها میبینم که کاربران گفتن این گوشی دارای مشکلاتی مثل قرمزی صفحه نمایش و ریستارت شدن یا پریدن بیرون از برنامه ها است.میخواستم بدونم آیا واقعا این مشکل ها ممکنه در گوشی اس 8 یا اس 8 پلاس وجود داشته باشه یا شایعه هست.ممنون

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      اگه با سایز S8 پلاس مشکلی ندارید گزینه خوبی برای خرید هست
      مشکلاتی که اشاره کردین شایعه نیستن اما به صورت عمومی هم دیده نشدن! یعنی این‌ شکلی نیست که بگیم تمام گوشی‌های این سری مشکل دارن

    2. سلام و ممنون از سایت تخصصی و پر محتوای آیتی رسان. دوست عزیز ۳ ماهه که من +s8 دارمو همه جوره تو چالش قرارش دادم و تواین مدت نه تا حالا ریست شده نه از برنامه پریده بیرون و نه قرمزی صفحه داره .کاملا هم راضیم ازش .سخت افزاری فوق العاده

  11. سلام.بهترین دوربین از نظر کیفیت(حذف نویز و ثبت جزییات)و ارزانترین آن کدام است یعنی با کمترین هزینه بهترین دوربین با امکاناتی که گفتم باشه چیه؟
    ایا اچ تی سی۱۱ افت قیمتش کم خواهد بود؟
    چرا بررسیش نیست

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      شما باید بودجه خودتون رو مشخص کنید که بشه راهنمایی کرد
      در رابطه با افت قیمت که نمیشه نظر دقیقی داد و هرچیزی ممکنه اتفاق بیفته اما معمولا پرچمداران اچ‌تی‌سی تا معرفی نسل جدید افت خیلی کمی دارند
      برای بررسی هم این گوشی هنوز در اختیار ما قرار نگرفته

  12. باسلام ب همه دوستان خواستم بگم که من الان دارم با ی اس ۸ فوق العاده نظر میدم هیچ مشکلی ندارم گوشی بینهایت فوق العادس از همه نظر هر کارایی ک فکرش رو بکنید عزیزانی ک مشکل مالی ندارین لحظه ای درنگ نکنن همه اون عیب هاییم ک روش گذاشتن همه چرت و پرته با تضمین ان شالله خودتون میگیرید و از نزدیک این گوشی بینظیر رو تجربه میکنید

  13. سلام آقای مسکینی و سلام آقای گلکار می خواستم بدونم گوشی شما دو عزیز چی هست؟ لطفا پاسخ دهید

    1. مجتبی مسکینی

      خیر
      فقط از این ویژگی پشتیبانی می‌کنه و برای استفاده از اون باید جداگانه خریداری کنید

  14. سلام اقا چرا اینقد از این گوشی بد میگن براش عیب درست میکنن من میخوام ای گوشی رو بخرم الان میترسم بخرمش با این همه حرفهای عجیب لطفا راهنمایی کنین درست راهنمایی کنین

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      این گوشی مشکل عمده و خاصی نداره و در صورتی که با مبلغ و سایزش مشکلی ندارید یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید هست

  15. سلام از کسایی که این دوتا گوشی رو دیدن یه سوال دارم.
    کدوم گوشی خوش دست تر و مقرون به صرفه ترهs8یا s8+??
    خواهشاً زود بگید چون موندم کدومو بخرم

  16. با سلام ببخشید من قصد خرید گوشی گلکسی اس ٨ کردم ولی بین دو مدل اس٨ و اس٨ پلاس موندم کدومو بگیرم بعد تو رنگشم بین اول مشکی بعد صلایی یا خاکستری موندم لطفا نظرتونو بهم بگید و راهنماییم کنیم بعد اس ٨ پلاس از عینک واقعیت مجازی سامسونگ ساپرت می کنه یعنی داخل ان جا میشه با تشکر

  17. سلام ببخشید ایا گوشی های جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس ۸ به راحتی ویروسی میشوند یا خیر چون شنیدم گوگل امنیت اندروید را بالا برده یعنی از این بابت نگران نباشم که گوشیم ویروسی میشه یا خیر?

  18. سلام مجدد اقای مسکینی ،بنده یک گوشی میت ۸خریدم ولی اون چیزی نبود که روی کاغذ بود وازش تبلیغ شده بود وخیلی هم متضرر شدم بابت این گوشی ،قبلش میت ۷داشتم وبه تمام نیازهام پاسخ میداد وهیچ مشکلی از هر بابت برام به وجود نیوورد با اینکه هم از لحاظ چیپست وحافظه ورام پایین تر از میت ۸ بود ولی به واقع قویتر بود،حالا فروختم با کلی ظرر ومیخوام گوشی جدیدی بگیرم میشه راهنماییم کنید چه گوشی رو بگیرم که مشکلی بعدها به وجود نیاره واگه خواستم بفروشم با ظرر ندم ،گوشی که از لحاظ روزولیشن وقدرت اجرا ونت که خیلی مهم هست برا عالی باشه ،من بین این گوشیا مردد موندم p9 plus , v20 lg,p10 plus ,s8, لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      اس ۸ سامسونگ تقریبا تمام نیازهای شما رو برطرف می‌کنه و نسبت به مدل‌هایی که گفتین موقع فروش هم ضرر کمتری می‌کنید

  19. سلام اقای مسکینی اول از همه بگم که سایتتنون واقا عالیه من تو هیچ سایتی ندیدم به این سرعت به سوالات پاسخ داده بشه و یک سوال داشتم ن میخام یک گوشی اندروید بخرم تا قیمت ۲۲۰۰۰۰۰ و به برند سونی علاقه دارم میخاستم بدونم اس۸ بگیرم یا صبر کنم تا xzp بیاد و اولویت هام برای گوشی ایناس
    ۱ دوربین خیلی مهمه برام
    ۲ مالتی مدیا چون با گوشی فیلم میبینم و اهنگ گوش میدم
    ممنون میشم جواب بدید با تشکر

    1. مجتبی مسکینی

      سلام لطف دارین شما
      با توجه به قیمت جهانی ایکس زد پریمیوم احتمالا قیمتش در ایران خیلی بیشتر از بودجه شماست
      اگه برند خیلی واستون مهم نیست اس ۸ رو بخرید
      با توجه به نیازتون میتونید به یو ۱۱ اچ تی سی هم فکر کنید

    1. مجتبی مسکینی

      از یک گوشی خاص استفاده نمی‌کنم و معمولا یا مدام گوشی رو تغییر می‌دم و یا از چند مدل به صورت همزمان استفاده می‌کنم

      1. ی سوال دیگه هم داشتم. بین گوشی xperia x
        و a5 2017کدوم رو پیشنهاد میکنید. الویت هام اول سخت افزار دوم دوربین و سوم مالتی مدیا هستش

        1. مجتبی مسکینی

          هر دو مدل جز خوب‌های بازار هستند و اگه به برند خاصی علاقه ندارین A5 سامسونگ ارزش خرید بیشتری داره

  20. به طور خلاصه مشکلات عمده گلکسی S8 به ترتیب پدیدار شدنشان، عبارت اند از:
    قرمزی نمایشگر
    عدم کارکرد صحیح شارژر بی سیم
    مشکلات در اتصال وای فای
    ری استارت شدن های متوالی بدون هیچ دلیل خاصی
    سوختن دکمه هوم
    و در نهایت مشکلات اسپیکر
    توجه کنید که این مشکلات تنها در یک ماهی که از زمان معارفه گوشی میگذره، نمایان شدند.
    بنابراین در ادامه قطعا شاهد به وجود آمدن مشکلات بیشتری از سوی این غول تکنولوژی (!) خواهیم بود.

    1. اون هایی که از پرچمدار جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس٨ و اس ٨+ خوششان نیومده لطفا نیان عیب های الکی که با خرید گوشی گلکسی اس٨ از غیر نمایندگی به وجود امده حرف نزنن و اگر ایفون و یا اچ تی سی و… رو ترجیح میدن برن زیر پست همون گوشی هایی که دوست دارن چیز خوب بنویسن نه اینجا چیز بد !!!! والا ??

      1. باید عیب ها رو هم بنویسن (ولی واقعی) تا کسی که می خواد بخره بدون چیه. قرمزی صفحه رو هم تو سایت ها ی دیگه هم نوشته بودن

  21. امیرمحمد سلیمانی

    با سلام آقای مسکینی. بی زحمت میشه لینک برنامه bonsai رو بدید؟! می خواهم گوشیمو تست کنم!

        1. مجتبی مسکینی

          سلام عزیز لینک دانلود رو قرار دادم! کافیه کلیک کنید و روی گوشی‌تون نصب کنید

    1. فقط HTC من htc10 دارم واقعا شاهکاره تازه فهمیدم گوشی یعنی چی شکل وقیافه تکراری میشه ولی کارایی هنگ نکردن باطری خوب صفحه عالی صفحه حساس به فشار همه چی توی اچ تی سی ۱۰

    2. سسونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم هم در نظر بگیرید
      گوشیه فوق العاده ایه
      اگه گوشیه سونی داشته باشید متوجه میشین چی میگم

  22. ممنون اقای مسکینی بابت بررسی کامل ودقیق
    ولی من یه سوال بابت نوع رنگ اس۸ دارم ک احساس میکنم ک تغییر کرده و مثل پرچم دارای اس۶ تا نوت۷ سامسونگ نیست.اونا یه جوری بود ک برق میزد و به صورت یک خط دیده میشد به خصوص تو رنگ های ابی و طلایی اگه امکانش هست خود شما هم نوع رنگ اس۸ با اس۷ رو مقایسه کنین من احساس میکنم ک نوع رنگ اس۸ مثل نوع رنگه سریA 2017 شده

      1. پس بالاخره فهمیدین من چی میگم
        شما خودتون نوع رنگشو مثل سری A2017 میدونین یا مثل ۴ پرچم داره شیشه ای قبل؟؟

  23. اصلا ارزش خرید نداره چون تا الان ۲۰تا مشکل پیدا کرده خدا میدونه از این به بعد چقدر مشکل پیدا خواهد کرد

  24. ۳میلیون بدی بعدش باطری یه روز جواب نده جمع کنید چرا از قرمزی تصویر چیزی نگفتید یا از ریستارت شدن پی در پی

    1. همه ی گوشیا (اکثرا)اونطوریا که تو می گی خلاصه چیزی رو نصب کردی که باعث شه هنگ کنه حالا چرا بد میگی؟

    1. مجتبی مسکینی

      عزیز قیمت یه چیز نسبی هست و این شکلی نیست که هر مدلی ۳ میلیون قیمت داشته باشه گرون به حساب بیاد و هر مدلی که یک میلیون قیمتش باشه ارزون! شما به همون اندازه‌ای که پول می‌دین انتظار دارین که امکانات بیشتری داشته باشید. در حال حاضر اگه قدرت سخت‌افزاری و کیفیت دوربین رو در یک حد در نظر بگیریم (تقریبا) با این مبلغ صاحب یک گوشی ۶.۲ اینچی با رزولوشن بالا می‌شید که نمایشگر خمیده داره، سنسور تشخیص عنبیه چشم داره، دو سیم کارته‌اس، می‌تونید از کارت حافظه استفاده کنید، جک استاندارد صدا داره، سرعت شارژش به مراتب بیشتر هست و کلی قابلیت‌های دیگه! این در حالیه که این مبلغ برای یک آیفون که نمایشگر ۴.۷ اینچی داره و حتی فول اچ‌دی‌ هم نیست، ۲ گیگابایت رم کمتری داره و حتی آزادی عمل اندروید رو هم ندارید مبلغ زیادیه! در نتیجه بررسی آیفون باشه قیمت بالا جز معایب هست اما برای چنین مدلی نه مزیته نه عیب! همون‌ طوری که در بررسی خیلی از محصولات دیگه مثل پیکسل‌های گوگل قیمت جز معایب بوده
      این قانون برای همه کالاها صادقه!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH