بررسی اپلیکیشن Super Backup؛ یک پشتیبان‌گیر همه‌کاره!

از دست دادن اطلاعات مطمئنا حس و تجربه‌ خوبی نخواهد بود و هیچ‌کس دوست ندارد اطلاعاتی که گاها در طی سال‌ها جمع‌آوری شده است را به راحتی از دست بدهد. از این رو داشتن یک پشتیبان از اطلاعات خاص و حیاتی، همیشه امری مهم و حایز اهمیت محسوب می‌شود. سیستم عامل اندروید میزبان تعداد بسیار زیادی اپلیکیشن در این زمینه است که هرکدام معایب و مزایای خاص خودشان را دارند. در ادامه قرار است نگاهی داشته باشیم بر اپلیکیشن Super Backup که با داشتن حجمی کم‌تر از 4 مگابایت، امکانات خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به جرات می‌توان آن‌ را در زمره برترین اپلیکیشن‌های پشتیبان‌گیری سیستم عامل اندروید قرار داد.

همان‌طور که از حجم 3.4 مگابایتی این اپلیکیشن مشخص است، طراحی این نرم‌افزار به دور از هرگونه پیچیدگی بوده و تمام امکانات به راحتی در دسترس قرار دارند. پس از نصب و اجرای این اپلیکشن، در اولین اجرا پنجره‌ای به نمایش در می‌آید که علاوه بر خوش‌آمدگویی به شما توصیه می‌کند که محل ذخیره فایل‌های پشتیبان را به حافظه خارجی تغییر دهید. پس از رد شدن از این مرحله به صفحه اصلی نرم‌افزار ارجا داده می‌شوید. صفحه اصلی Super Backup را یک جدول 2 در 4 تشکیل می‌دهد که شامل بخش‌های پیام کوتاه، اپلیکیشن‌ها، تاریخچه تماس، مخاطبین، بوکمارک‌ها، تقویم، گوگل درایو و تصاویر می‌شود.

منو سه نقطه و بخش ارتقا به نسخه طلایی برای حذف تبلیغات دیگر چیزهایی است که در صفحه اصلی قابل رویت است. برای دسترسی به تنظیمات و دیگر امکانات این اپلیکیشن می‌بایست منوی سه نقطه را لمس کنید. پس از لمس، یک صفحه جدید باز شده که بخش‌هایی هم‌چون تنظیمات، فیدبک، به اشتراک‌گذاری نرم‌افزار و … را شامل می‌شود. با ورود به منوی تنظیمات می‌توانید محل ذخیره‌سازی فایل‌های پشتیبان را تغییر دهید، تعداد ورژن‌های اپلیکیشن‌ها را محدود کنید و یا قابلیت پشتیبان‌گیری خودکار از اپلیکیشن‌های نصب شده را فعال کنید. خوشبختانه این اپلکیشن از زبان شیرین فارسی پشتیبانی می‌کند و با مراجعه به بخش Language می‌توانید زبان اپلیکیشن را تغییر دهید و به تمامی منوها به صورت کاملا فارسی دسترسی داشته باشید.

یکی از قابلیت‌های خوب Super Backup پشتیبان‌گیری خودکار از اپلیکیشن‌هایی است که کاربر نصب می‌کند، به این ترتیب می‌توانید به راحتی از اپلیکیشن‌های دانلود شده از پلی‌استور نسخه پشتیبان تهیه کنید. هم‌چنین امکان ارسال فایل‌های پشتیبان به حساب‌های ابری هم‌چون گوگل درایو و … از دیگر قابلیت‌های بسیار مفید این برنامه است. Super Backup می‌تواند به صورت مستقیم فایل‌های پشتیبان ایجاد شده را به حساب کلاود شما انتقال دهد، تا به این ترتیب دیگر هیچ‌گاه نگران از دست دادن اطلاعات حیاتی‌تان نباشید.

برای ایجاد پشتیبان از اطلاعات تنها کافی است در صفحه اصلی بخش مورد نظر را انتخاب کنید. پس از مراجعه به بخش پشتیبان‌گیری با انتخاب گزینه Backup All می‌توانید از همه اطلاعات موجود در آن دسته پشتیبان تهیه کنید. اگر مایل هستید تا تنها از بخش از اطلاعات پشتیبان داشته باشید، می‌توانید گزینه Backup Conversations را انتخاب کنید. از دیگر گزینه‌های موجود در صفحه می‌توانید برای بازگردانی فایل پشتیبان، ارسال فایل پشتیبان به حساب ابری و حذف پشتیبان‌ها استفاده کنید. اگرچه ممکن است گزینه‌های موجود در صفحه پشتیبان‌گیری برای سایر بخش‌ها متفاوت باشد، اما مطمئنا با یک‌بار امتحان به خوبی می‌توانید کار با این اپلیکیشن را به صورت کامل یاد بگیرید.

Super Backup برخلاف حجم بسیار کم خود یک اپلیکیشن کامل محسوب می‌شود که به خوبی می‌تواند تمام نیازهایتان را در بحث پشتیبان‌گیری، پاسخ‌گو باشد. رابط کاربری ساده، امکانات حرفه‌ای و رایگان بودن از جمله نقاط قوت این اپلیکیشن است. وجود Super Backup برای همه کاربران اندروید توصیه می‌شود بنابارین اگر تاکنون از این اپلیکیشن استفاده نکرده‌اید و از اطلاعات خود نسخه پشتیبان ندارید، بهتر است هرچه زودتر برای نصب این برنامه اقدام کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH