10 رقیب سرسخت آیفون 5S، عرصه را بر او تنگ خواهند کرد!

یه روزی تو همین پاییز که حتما هم ششم سپتامبر نیست، اپل آیفون جدیدشو جایگزین آیفون 5 می‌کنه!

دستگاه جدید آیفون 5S نام دارد و همراه چند به روز رسانی نسبت به مدل فعلی خواهد بود. به رسم هر ساله اپل که دستگاه جدیدی را معرفی می‌کند، امسال هم ماه سپتامبر منتظر آیفونی به نام 5S خواهیم بود. نمونه‌ای که از نظر طراحی شبیه به مدل فعلی است، اما شامل چند تغییر در جهت مثبت در قسمت‌هایی چون دوربین، پردازشگر و قابلیت خواندن اثر انگشت برای امنیت بیشتر خواهد بود.
در سالی که گذشت آیفون با رقبای سرسختی چون گلکسی اس و گلکسی نوت‌ مواجه بود، سونی و اچ تی سی هم عرصه را به او تنگ و تنگ تر کرده بودند.
حالا با ورود آیفون 5S هم انتظار می‌رود که عرصه برای جولان دادن این نوگل در راه چنان بازو میسر نباشد. در مقاله زیر 10 تا ازرقبای سرسختی را که آیفون 5S باید آمادگی رودررو شدن با آنها را داشته باشد معرفی خواهیم کرد.

18

آیفون 5
با شگفتی تمام اولین رقیب آیفون 5S برادر بزرگتر خودش آیفون 5 خواهد بود. شایعاتی مبنی بر توقف فروش آیفون 5 به گوش می‌رسد، اما ما با اطمینان می‌گوییم که چنین نخواهد بود. بلکه هنگام ورود آیفون جدید با کاهش قیمت آیفون قدیمی روبرو خواهیم شد که همین امر قطعا در فروش نسخه قدیمی‌تر تاثیر خواهد داشت.
آیفون 5 شاید پردازشگری به قدرت برادر جدیدش نداشته باشد و دوربینش در حد دوربین او نباشد، اما همان طراحی را دارد، سرعت دیتایش 4g LTE خواهد بود و به مانند برادر در راه می‌تواند از iOS7 هم بهره ببرد.

26

اچ تی سی وان
با اینکه از زمان رسیدنش خیلی می‌گذرد، اما جز رقبای سر سخت آیفون تازه وارد به حساب خواهد آمد. در چند اپراتور قابل دسترس است، از سخت افزار قدرتمندی بهره می‌برد و اندرویدی است!
با طراحی فلزی و صفحه نمایش فول اچ دی، دوربین آلتراپیکسل، اچ تی سی وان در صدر جدول رقبای 5S قرار دارد، خوش قیمت تراست و به زودی هم که وارد دنیای وریزون می‌شود، پس می‌توان گفت که انتخاب نکردنش کار دشواری خواهد بود.

36

اچ تی سی وان مکس
خب ظاهراعضو دیگری از خانواده اچ تی سی عرصه را به آیفون 5S تنگ خواهد کرد. اچ تی سی وان مکس که تقریبا همزمان با آیفون جدید معرفی خواهد شد، انتخاب را برای کاربران دشوارتر خواهد کرد.
اچ تی سی وان مکس مجهز به یک صفحه نمایش فول اچ دی 6 اینچی، یک پردازشگر 4 هسته‌ای و قلم خواهد بود. بدنه‌اش فلزی و رابط کاربری سنس 5 هم درونش جاری خواهد بود. همه خوبی‌ها را یک جا خواهد داشت و با آمدنش نه تنها نوت 3 را به عقب خواهد راند بلکه لرزه‌ای به اندام آیفون 5S هم خواهد انداخت.

46

سامسونگ گلکسی اس 4
مثل اچ تی سی وان از زمان ظهور این یکی هم مدتی گذشته است، اما نه تنها نقشش کم رنگ نشده بلکه جز رقبای سرسخت آیفون تازه خواهد بود.
چرا نباشد؟ مگر چه کم دارد؟ صفحه 5 اینچی فول اچ دی، پردازشگر 4 هسته‌ای، اندروید 4.2 و رابط کاربری تاچ ویز، مجموعه‌ای از بهترین اپراتورها و پشتیبانی نرم افزاری سامسونگ تا پایان اعتبار قرارداد، همه و همه از او رقیبی جدی می‌سازد. تازه قیمتش هم تا پاییز امسال خیلی کمتر از آیفون 5S خواهد بود.

56

سامسونگ گلکسی نوت 3
ظاهرا بچه‌ها خانوادگی شرکت کردن!
گلکسی نوت 3 هم به کمک دیگر عضو خانواده‌اش در شکست آیفون 5S خواهد آمد. این اسمارت فون با یک صفحه فول اچ دی 5.7 اینچی، قلم، پردازنده4 هسته‌ای، دوربین 13 مگا پیکسلی و انشالا پیشرفت در طراحی بدنه همراه خواهد بود. احتمالا زمان ورودش به بازار نیز نزدیک زمان ورود آیفون جدید باشد. خب با این همه ویژگی خوب، کسی هست دلش وسوسه نیفتد؟

72

نکسوس 5
از آمدن نکسوس 5 حرف‌های زیادی زده شده است، اما مثل اینکه گوگل هم بدش نمی‌آید مثل اپل سالانه محصولی ویژه خود به دنیا تقدیم کند. پارسال نکسوس 4 و امسال هم احتمالا نکسوس 5 از ال جی.
زیبا نیست، اما قدرتمند و سر سخت خواهد بود. قیمتش پایینتر و مجهز به ورژن کیک لیمویی اندروید است.

61

موتو اکس
خب موتورولا هم که با اعتماد به نفس تمام خود را جز رقبای آیفون می‌داند، با مدل جدیدش به نام موتو اکس که در چهار اپراتور بزرگ آمریکا قابل دسترس است پا به میدان گذاشته است.
موتو اکس با قابلیت تنوع در جنس و رنگ قاب خواهد آمد. شاید قدرت سخت افزاری چندان جالب توجهی نداشته باشد، اما خوش قیمت است، دوربین خوب و طراحی فریبنده‌ای دارد. در کاغذ رقیب سختی به نظر نمی‌آید، اما پیش بینی می‌شود در عمل جور دیگری شود.

10

موتورولا دروید مکس
موتورولا هم ترجیح داده تا عضو دیگری از خانواده‌اش را وارد لیست کند تا شاید باعث عقب نشینی آیفون جدید شود. دروید مکس با باتری بی نظیر 48 ساعته‌اش، قیمت 299 دلاریش، صفحه نمایش فول اچ دی و5 اینچی‌اش و دوربین 10 مگا پیکسلی‌اش، شانس زیادی در برابر آیفون 5S خواهد داشت. در ضمن در 4G LTE و وریزون وایرلس(پوئن مثبت) هم قابل دسترس است.

81

نوکیا لومیا 1020
خب نوبت به نوکیا هم رسید. لومیا 1020 که به عنوان یکی از بهترین‌های ویندوز 8، (توجه کنید یکی، نه بهترین) به بازار آمده با اصرار تمام خود را در لیست رقبای آیفون5S جای داده است و باور دارد که می‌تواند. با ترکیب مایکروسافت و طراحی صیقلی و زیبا و دوربین 41 مگاپیکسلی مشهورش نه تنها دل از عکاسان و فیلمبرداران می‌برد بلکه برای کاربران معمولی تلفن‌های هوشمند هم به اندازه کافی جذابیت دارد.
البته از نظر قیمتی فعلا در جو به سر می‌برد، اما خب تا پاییز کمی کاهش قیمت خواهد خورد.

9

سونی اکسپریا Z آلترا
Z آلترا مجهز به صفحه نمایش 6.4 اینچی فول اچ دی و دوربین 8 مگاپیکسلی خواهد بود، مقاوم در برابر آب و گرد و غبار است واز 4G LTE پشتیبانی می‌کند. زیباست و قدرتمند و برای شکست رقیب از هیچ کاری دریغ نخواهد کرد. خب خدا را شکر که سونی هم در این لیست نماینده‌ای دارد.
این هم از 10 رقیب آیفون 5S. ظاهرا این تلفن هوشمند جدید مسیر دشواری را در پیش خواهد داشت. فقط خدا کند پیش از آمدن از این لیست خبر نداشته باشد، چون امکان دارد پشیمان شده و از نیمه راه بازگردد.

نظر شما چیست؟ کدامیک از رقبای نام برده شده سرسخت‌تر است؟ جای چه کسانی خالیست؟

25 در مورد “10 رقیب سرسخت آیفون 5S، عرصه را بر او تنگ خواهند کرد!”

  1. از سارا خانم بابت مطلب خوبشون تشکر میکنم اما:
    لیست چند تا رقیب رو نداشت ک قطعا جزو برترین های اینده هستند
    یکی ال جی جی 2
    دومی اکسپریا هونامی

  2. پوریا پارسایی

    مطمئنا Xperia Z هم باید در این لیست قرار می گرفت و نبودش خالی از لطفه چون Iphone 5 توانایی رقابت با Z رو نداره و باید یه رقیب سرسخت تر مثله 5S رو با اون مقایسه کرد

  3. علیرضا مطریان

    موتو ایکس خیلی عالیه….نمی دونم چرا ولی از آیفون اصلا خوشم نمیاد!ولی عاشق آیپدم!!

  4. Wow Ghol Emsal Honamist….
    سونی هونامی کجااست؟!
    دوربین ۲۰ مگاپیکسلی نسل جدید
    باتری خارق العاده در ابعاد ۵ اینچی ها با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی امپر
    سریع تری و کم مصرف ترین پردازشگر جهان…
    صفحه نمایش انقلابی..
    زیبا و خوش استایل
    بدنه با کیفیت و جذاب
    ضخامت کم در حین باتری غول پیکر و لنز ۲۰ مگاپیکسلی
    رابط کاربری جدید و انقلابی سونی
    مقامت در برابر آب ( وآتش : ) )
    طوفان… رعد برقه لامصب…
    اسم هونامی که میاد تن شرکتا میلرزه… والا

    چیزی یادم نرفت!؟

  5. شاید بشه تمام این گجتها که معرفی‌ شدن را رقیبی برای سخت افزار آیفون 5s دانست اما از نظر سیستم عامل مطمئنا ios 7 در جهتی‌ دیگر در حال حرکت است !

  6. اینجور مطالب آدمو سر ذوق میاره!

    اما حقیقتا یکم تعجب کردم!
    انتظار داشتم بجای وان مکس، وان مینی رو ببینم!

    یه قسمت هم میذاشتید برای شایعات، این هونامی مینی رو میکردید تو حلقش: دی

    فکرکنم بیشتر از قدرت بالاها ، گوشی های هم سایز آیفون به رقابت بطلبنش..
    چون الان هر تازه کار که دنبال یه اندرویدی قوی و کوچیکه، و پیدا نمیکنه، میره آیفون میگیره.

    دروید مکس رو هم خیلی دوست دارم!
    البته دروید مینی رو بیشتر دوست دارم.
    حیف که سری “دروید” مخصوص امریکاست.. 🙁

  7. لومیا با اون دوربین باحالش فکر کنم حرفای زیادی واسه گفتن داشته باشه اما رقیبای اصلی آیفون نکسوس5 و نوت 3 و موتوایکسه که گوگل مانور خاصی روشون میده

  8. شما اصلا طرف سونی و نوکیا و برندهای با اصالت نیسستید!!!
    4 تا توی این لیست هنوز معرفی نشدن و بزرگترینشون هم ننوشتین…..
    بله هونامی یادتون رفته!

  9. علیرضا محمدی

    فقط “موتو اکس”

    البته سخت افزارش هم آنچنان قدیمی نیست. فقط به لحاظ تعداد هسته پردازشی ممکنه کمتر از بقیه باشه و نه قدرت هسته ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH