دو پرچمدار از دو نسل متفاوت! (مقایسه اکسپریا زد با آیفون 5 از گروه C)

z
با اولین مسابقه از گروه C مسابقات جام قهرمانان آی‌تی در خدمت شما هستیم.
این مسابقه یکی از حساس‌ترین مسابقه‌های مرحله‌ گروهی خواهد بود چرا که دو رقیب سرسخت از دو شرکت خوش‌نام مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند. شاید دیگر نیازی به معرفی نباشد چون تقریبا همه‌ عاشقان آی‌تی و موبایل با این دو گوشی دوست داشتنی آشنا هستند، سونی اکسپریا Z و اپل آیفون 5. حتما تا الان متوجه حساسیت کار شده‌اید، چرا که هیچکدام از این دو رقیب سرسخت قصد واگذاری نتیجه به حریف را ندارد. آیفون که با پشتوانه قوی از نسل‌های قبلی خود توانسته همچنان جایش را در دل اقشار مختلف کاربران حقظ کند و در آن سوی میدان هم اکسپریا Z که به عنوان اولین پرچمدار جدی سونی محسوب می‌شود، موفق شده از همان ابتدا خود را در دل همه جا نماید. البته وجود تفاوت در سیستم عامل‌های این دو گوشی هم تا حد زیادی بر حساسیت و زیبایی مسابقه خواهد افزود. پس بهتر است بیش از این منتظرتان نگذاریم و به گزارش مسابقه بپردازیم تا ببینیم هرکدام از این گوشی‌های مدعی چه توانایی‌هایی دارند که با رو کردن آن‌ها بر تن حریف لرزه بیندازند. طبق روال همیشه از طراحی و ظاهر گوشی‌ها شروع می‌کنیم.

10 دقیقه ابتدایی: طراحی و‌ ظاهر
یکی از اولین ویژگی‌هایی که می‌تواند هر فردی را مجذوب یک محصول کند، طراحی و میزان زیبایی آن است و ما در این بخش از مسابقه به بررسی ویژگی‌ها و برتری‌های هر شرکت‌کننده بر دیگری می‌پردازیم تا ببینیم کدامیک برای کاربر جذاب ‌تر است. شاید یکی از سخت‌ترین و بحث برانگیزترین بخش‌های قضاوت برای داور هم همین بخش باشد چرا که هر دو گوشی با پشتوانه بسیار قوی از طراحی پا به این رقابت گذاشته‌اند. هر دو شرکت در همه‌ زمینه‌ها طراحی‌های خوبی از خود ارایه داده‌اند و این دو گوشی که در حقیقت پرچمداران این دو برند محسوب می‌شوند، بی‌شک هر دو جز زیباترین گوشی‌های اخیر هستند.

474575

از آیفون شروع کنیم. اپل توانسته با ارایه اولین محصول تمام فلزی و با ایجاد طرحی زیبا و دلنشین از آلومینیوم، ظرافت و زیبایی محصول خود را به رخ رقیبان بکشد. دکمه معروف و دایره‌ای شکل محصولات اپل را در این نسل از آیفون هم می‌توان مشاهده کرد که کارآیی‌های زیادی هم دارد. همچنین طراحی یکپارچه آیفون باعث شده که کاربر توانایی تعویض باتری را نداشته باشد.

087654

درمقابل سونی هم هیچ چیزی در طراحی جدیدترین پرچمدار خود کم نگذاشته و با ارایه طراحی یکپارچه معروف به Omniballance از جنس شیشه، رقیبان را به چالش کشیده است. در Z خبری از دکمه‌های فیزیکی نیست و کاربر می‌تواند با استفاده از کلیدهای روی صفحه به کار با گوشی بپردازد. همچنین شما در Z هیچ پورتی را یافت نخواهید کرد. تعجب نکنید. پورت‌های این گوشی توسط پوشش‌هایی بسته نگاه داشته شده‌اند تا این گوشی بتواند به راحتی به غواصی زیر آب بپردازد! مواد به کار رفته در این دو گوشی کاملا متفاوت است و هرکدام زیبایی‌های منحصربفرد خود را دارند، بنابراین انتخاب برنده در این بخش کار دشواری بنظر می‌رسد و اینجاست که سلایق شخصی وارد عمل می‌شوند. البته ناگفته نماند که طراحی آیفون با وجود زیبایی و دلربایی‌اش کمی تکراری شده ودر طرف مقابل اکسپریا زد با طراحی شیک و امروزی پای به این دوره از مسابقات گذاشته است.

دقیقه 10 تا 20: وزن و کیفیت ساخت
از نظر وزن طبیعتا آیفون 5 با ابعادی کوچک‌تر و به کار رفتن آلومینیوم که فلزی سبک است، دارای وزن کمتری نسبت به Z است. آیفون 5 دارای وزنی معادل 112 گرم و اکسپریا Z هم دارای وزنی معادل 146 گرم است که نسبتا اختلاف زیادی با هم دارند. از نظر کیفیت ساخت هم هردو گوشی بی نقص و خوب هستند ولی نکته‌ای که اینجا مطرح می‌شود نوع مواد بکار رفته است. یکی از معایب بزرگی که به آیفون وارد است، تاثیرپذیری بیش از حد در برابر ضربه است طوری که با اصابت به زمین بخش‌های آلومینیومی گوشی خیلی زود خش برمی‌دارد. در مقابل سونی از شیشه برای ساخت Z استفاده کرده. شاید شیشه خیلی شکننده‌تر از فلز به نظر برسد ولی نه شیشه‌ای که در طراحی Z به کار گرفته شده! این گوشی از شیشه‌ای با نام Dragontrail Glass سود می‌برد که به ادعای سونی دارای مقاومتی 3 برابر Gorilla Glass است. پس به نظر می‌رسد در بخش وزن آیفون و در بخش کیفیت ساخت سونی برنده میدان باشد!

دقیقه 20 تا 30 مسابقه: نمایشگرها
شاید مهم‌ترین بخش در یک گوشی تلفن، صفحه نمایش آن و میزان کیفیت و دقت آن باشد. آیفون در این بخش طبق روال همیشه از صفحه نمایش انحصاری خود با نام تجاری Retina سود می‌برد که با ابعاد 4 اینچ و تراکم پیکسلی 326 پیکسل در اینچ، تصویری بسیار عالی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در آن سوی میدان سونی توانسته اکسپریا Z را به عنوان اولین گوشی دارای صفحه نمایش فول اچ‌دی در بین محصولات خود معرفی کند که با دارا بودن صفحه نمایش 5 اینچی می‌تواند تراکم پیکسلی فوق‌العاده 441 پیکسل در اینچ را ارایه دهد. شاید روی کاغذ همه فکر کنند که قطعا Z خیلی بهتر از آیفون خواهد بود ولی در عمل کمی نا‌امید خواهید شد. با توجه به نوع پنل استفاده شده در Z که از نوع TFT است، این گوشی در مقایسه با IPS-LCD بکار رفته در آیفون نمی‌تواند در حد انتظار ظاهر شود! بخصوص زمانی که از زوایا به صفحه نمایش Z نگاه می‌کنیم از کیفیت تصویر بسیار کاسته شده و نمایشگر بسیار رنگ و رو رفته می‌شود. البته به نظر می‌رسد سونی از دو نوع صفحه نمایش در Z استفاده کرده است، یکی JDC و دیگری Sharp که این مشکل فقط در پنل ساخت شارپ به چشم می‌خورد ولی به هر حال نمی‌توان از آن به راحتی چشم پوشید. در عوض Z با ارایه صفحه نمایشی بزرگ‌تر توانسته تجربه بهتری از بازی، وب گردی و دیدن فیلم را ارابه کند. در مجموع می‌توان گفت که صفحه نمایش آیفون فوق‌العاده است و می‌تواند به راحتی هر حریفی را مغلوب خود کند.

Screenshot (50)

با توجه به نسبت کنتراست صفحه نمایش برتری آیفون در این قسمت کاملا مشهود است.

دقیقه 30 تا 40: رابط‌ کاربری
این مرحله یکی از طاقت فرساترین مراحل مسابقه است چرا که این دو گوشی از دو سیستم عامل کاملا متفاوت و در نتیجه آن رابط‌های کاربری متفاوت سود می‌برند و بنابراین تصمیم‌گیری در مورد برنده این بخش خیلی به سلیقه‌ شخصی برمی‌گردد، ولی در نگاهی اجمالی می‌توان گفت اندروید 4.1.2 موجود در Z دارای برتری‌های جزیی از جمله دارا بودن ابزارک‌ها، توانایی Multi-Tasking یا اجرای همزمان چند برنامه، فضایی بازتر برای ایجاد تغییر و تحول و جلوه‌های بصری چشم نوازتر است. البته رابط کاربری سونی جزو ساده‌ترین و بی‌دغدغه ترین رابط‌های کاربری اندروید محسوب می‌شود ولی در حقیقت ویژگی‌های برتر اندروید تاثیر خود را خواهد گذاشت. در مقابل iOS بکار رفته در آیفون سادگی و کارآیی خاص خود را دارد و می‌توان به سادگی از پس همه وظایفی که بر عهده‌اش گذاشته می‌شود بر بیاید. به همین دلیل خیلی از کاربرهای تازه وارد می‌توانند به آسانی با آن ارتباط برقرار کنند و هرگز دردسرهای آشنایی با اندروید را نخواهند چشید.

نمایی از رابط کاربری آیفون 5:

55555

نمایی از رابط کاربری اکسپریا زد:

W

دقیفه 40 تا 50: سخت‌افزار
می‌رسیم به بخش هیجان‌انگیز رقابت و جایی که هردو گوشی زور بازوی خود را به رخ حریف می‌کشند. آیفون از رم 1 گیگابایتی و CPU دوهسته‌ای 1.3 گیگاهرتزی سود می‌برد که در مقابل اولین چهار هسته‌ای سونی کمی ضعیف به نظر می‌رسد. Z از رم 2 گیگابایتی و CPU چهار هسته‌ای 1.5 گیگاهرتزی سود می‌برد که در حال حاضر جزء یکی از قوی‌ترین گوشی‌های این دوره از رقابت‌ها محسوب می‌شود. شاید تنها بخشی که Z با اعتماد به نفس کامل در برابر آیفون صف آرایی کرده همین بخش باشد. البته نباید فراموش کرد که سخت افزار موجود در آیفون به راحتی از پس وظایف خود برمی‌آید ولی به هر حال آمار و ارقام و البته بنچمارک ها حکایت از پیروزی قاطع Z در این بخش دارد. از نظر حافظه هم، حافظه داخلی آیفون شامل سه نوع 16/32/64 گیگابایتی است ولی خبری از شیار کارت حافظه نیست. در مقابل Z دارای حافظه داخلی 16 است و تا 32 گیگابایت (بنا به برخی اظهارات 64 گیگابایت) هم از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند. پس در این بخش هم Z به برتری خود در میدان ادامه می‌دهد تا ببینیم آیا در مراحل بعدی هم توانایی حفظ برتری بر رقیب را دارد یا خیر؟!

صث - Copy

دقیقه 50 تا 60: دوربین
پس از استراحتی کوتاه با سوت داور نیمه دوم مسابقه آغاز شد، در این بخش می‌خواهیم ببینیم کدام گوشی چشم قوی‌تری دارد! چیزی که درباره دوربین واضح است، این است که آیفون یکی از قویترین 8 مگاپیکسلی‌های بازار و در مقابل Z یکی از ناامید کننده‌ترین 13 مگاپیکسلی‌های موجود است! در واقع سونی می‌توانست با بهینه سازی بهتر نرم‌افزار دوربین این گوشی، آن را به یکی از خوب‌های رقابت تبدیل کند ولی متاسفانه این اتفاق رخ نداد. البته به نظر می‌رسد دوربین این گوشی در آخرین به روزرسانی بهبود چشمگیری پیدا کرده ولی هنوز هم به پای 13 مگاپیکسلی‌های قدری مثل S4 نمی‌رسد. البته نمی‌توان هم گفت که دوربین Z از آیفون ضعیفتر است ولی قطعا در برابر رقبای قوی‌تر کم خواهد آورد. عکاسی در نور کم با Z بسیار بهتر از آیفون صورت می‌گیرد و از نظر فیلم‌برداری هم Z اولین گوشی مجهز به تکنولوژی HDR است، بنابراین تا حدی بهتر از آیفون عمل می‌کند. یکی از ایرادات وارد بر دوربین Z این است که دوربین این گوشی تصاویر را بیش از حد پر رنگ نشان می‌دهد و در برخی از مواقع (به خصوص در محیط‌های باز) هاله‌ای از رنگ مات در اطراف تصویر بوجود می‌آید. در محیط‌های داخلی شرایط متفاوت است و Z کاملا برتر از آیفون عمل می‌کند. به نظر می‌رسد این بخش خیلی پیچیده شده. خب اگر بخواهیم به یک نتیجه گیری دقیق برسیم، باید بگوییم که در عکاسی در محیط باز آیفون بهتر از Z عمل می‌کند ولی در محیط داخل و در فضاهای دارای نور کم Z تصاویر با کیفیت‌تری ارایه می‌دهد. از نظر فیلم‌برداری هم هردو گوشی تقریبا در یک سطح هستند ولی باز Z برتری کوچکی بر رقیب نشان می‌دهد. بنابراین می‌توانیم در این مرحله Z را با اختلافی بسیار ناچیز برنده اعلام کنیم (البته جا دارد من همینجا از آیفون بخاطر رقابت پایاپای با Z و با توجه به اینکه با 5 مگاپیکسل کمتر انقدر خوب رقابت کرد، قدردانی کنم!).

تفاوت تصاویر گرفته شده توسط دوربین گوشی‌ها هنگام عکس برداری:

1

تفاوت کیفیت فیلم برداری هر دو گوشی:

11

دقیقه 60 تا 70 مسابقه: پخش‌ چندرسانه‌ای
در این بخش که به اصطلاح مالتی مدیا (Multi Media) نیز گفته می‌شود، Z با دارا بودن صفحه نمایش بزرگ‌تر می‌تواند گزینه بهتری برای تماشای فیلم و بازی کردن باشد. البته آیفون هم با صفحه نمایش 4 اینچی و با کیفیتش بسیار خوب عمل می‌کند ولی در بلند مدت شاید کمی باعث خستگی شما و چشم‌هایتان شود. از نظر ساپورت فایل‌های مختلف موسیقی و فیلم، هردو گوشی به خوبی عمل می‌کنند و تقریبا از همه فایل‌های موجود پشتیبانی می‌کنند. وقتی می‌رسیم به کیفیت صدا، باز این آیفون است که از رقیبش بهتر عمل می‌کند. کیفیت صدای آیفون هم بدون هدفون و هم با هدفون یک سر و گردن از حریف بالاتر است. دلیل کیفیت پایین صدای Z را می‌توان در ضد آب بودن این گوشی جستجو کرد که کیفیت صدا را فدای ضد آب بودن کرده است. به هنگام پخش موسیقی با هدفون هم Earpodهای آیفون بهتر از هدفون سونی عمل می‌کنند. در این بخش هردو گوشی پابه پای هم پیش آمدند و با توجه به برتری Z در بخش تصویر و آیفون در بخش صوت، داور هم این بخش را مساوی به پایان برد.

amnxszkhqhftpdb6r6m2

دقیقه 70 تا 80: باتری
در بخش باتری و میزان دوام آن یکی از مهمترین موارد مورد نظر حجم باتری است که در این بخش Z با دارا بودن باتری به حجم 2330 میلی آمپر خیلی قوی‌تر از آیفون 1440 میلی‌آمپری به نظر می‌رسد ولی برای قضاوت عجله نکنید، چون حجم باتری همه چیز نیست! موارد بسیار دیگری از جمله اندازه صفحه‌نمایش و تکنولوژی بکار رفته در آن، قدرت پردازنده و دیگر موارد هم در دوام باتری تاثیر گذارند. پس کاملا واضح است که چرا Z دارای باتری پر حجم‌تری است. دلیل آن چیزی نیست جز صفحه نمایش بزرگ‌تر و پردازنده پر مصرف‌تر. از نظر آمار و ارقام، آیفون با برتری خیلی جزیی بر Z پیروز می‌شود. در بخش مکالمه Z می‌توانند تا 16 ساعت دوام بیاورد در حالی که آیفون حدود 9 ساعت بازده دارد. در بخش وبگردی Z بازدهی برابر 6 ساعت و 37 دقیقه دارد و در مقابل آیفون حدود 10 ساعت بازده دارد و در نهایت در بخش پخش ویدئو Z می‌تواند تنها 5 ساعت و 40 دقیقه دوام بیاورد و آیفون 10 ساعت! پس همان طور که واضح است در مراحلی که صفحه نمایش روشن است Z به خاطر نمایشگر بزرگتر و البته نوع پنل به کار رفته در آن بازده کمتری دارد درحالی که در بخش مکالمه که صفحه نمایش خاموش است، Z با دارا بودن باتری قویتر بازده فوق‌العاده بالاتری دارد. البته سونی سعی کرده با ارایه نرم‌افزاری با نام Stamina Mode تا حد زیادی بازده باتری Z را افزایش دهد و تا حد زیادی هم موفق بوده. در مجموع اگر یک ساعت مکالمه، یک ساعت وبگردی و یک ساعت تماشای ویدیو را داشته باشیم آیفون می‌تواند تا 51 ساعت شارژ بدهد در حالی که Z به مدت 48 ساعت بازدهی خواهد داشت.

0987 z-battery

دقیقه 80 تا90 : سایر امکانات
تاکنون به امکانات اصلی گوشی‌ها پرداختیم و در هربخش دیدیم که تاکتیک‌ها و برنامه‌های کدام حریف بر دیگری برتری داشت. حال در این بخش می‌خواهیم به ویژگی‌هایی بپردازیم که این دو را از سایر رقبا متمایز می‌کند. در آی‌فون می‌توانیم به بدنه تمام آلومینیومی و زیبایی فوق‌العاده این گوشی و باریکی مثال زدنی آن اشاره کرد. در مقابل Z با یک ویژگی خیره کننده وارد میدان شده و آن هم ویژگی ضد آب و گردغبار بودن این گوشی است که در بین پرچمداران این جام منحصربفرد است. همچنین می‌توان به کیفیت ساخت و زیبایی این گوشی هم به عنوان یک مزیت نگاه کرد. از دیگر ویژگی‌های Z مثل اکثر گوشی‌های اندرویدی می‌توان به پشتیبانی از بلوتوث! و البته NFC اشاره کرد که نبود آن‌ها در آیفون کمی آزار دهنده است. پس در این بخش Z می‌تواند با تکیه بر مهارت شنای خود برای سایر رقبا کری بخواند.

وقت اضافه: قیمت
خب رسیدیم به وقت اضافه این رقابت، در این بخش به مقایسه قیمت دو گوشی در بازارهای جهانی و داخلی و به تبع آن به ارزش خرید گوشی‌ها می‌پردازیم. آیفون با ارایه سه مدل 16/32/64 گیگابایتی با قیمت‌های 650/750/850 دلار قیمتی نسبتا بالا دارد و این قضیه در ایران هم صدق می‌کند. هم اکنون این سه مدل در ایران به ترتیب قیمتی معادل 2300000/2700000/3000000 دارند که در مقایسه با دیگر پرچم‌داران خیلی گران بنظر می‌رسد. در مقابل سونی با قیمت حدودی 550 دلار در بازار جهانی و 1600000 در بازار داخلی قیمتی منطقی‌تر و با توجه به امکاناتی نسبتا بهتر، به صرفه‌تر دارد. پس می‌توان با قاطعیت Z را در این بخش برتر دانست چرا که با قیمتی مناسب تر، امکاناتی بهتر در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

4-Apple-Logo-Wallpaper-for-iPhone-4S

رقابت به پایان رسید و رسیدیم به جایی که دو گوشی بعد از 90 دقیقه تلاش، حالا باید نتیجه زحمات خود را ببینند. هردو گوشی از کیفیت ساخت و طراحی بی نظیری برخوردارند و در این بحث با هم برابرند ولی به هرحال هرکدام برتری‌هایی نسبت به دیگری دارند. بگذارید از آیفون شروع کنیم چون هرچه که هست احترام بزرگتر واجب است! از برتری‌های آیفون به Z می‌توان به صفحه نمایش با کیفیت بهتر با زاویه دید مناسب‌تر، وزن سبک‌تر و ابعاد کوچک‌تر (البته شاید برای بعضی‌ها ابعاد بزرگتر برتری محسوب شود)، رابط کاربری ساده‌تر و گویاتر، کیفیت صدای بهتر و البته باتری قویتر اشاره کرد. در مقابل Z دارای صفحه نمایش بزرگتر و مناسب‌تر برای انجام بازی، تماشای فیلم و وبگردی، سخت افزار قوی‌تر، دوربینی کمی بهتر و دارای ویژگی‌هایی از جمله فیلم‌برداری با توانایی HDR، ویژگی منحصربفرد ضد‌ آب و گرد و غبار و در نهایت قیمتی مناسب‌تر است. حال قضاوت نهایی بر عهده شما بینندگان عزیز است. شما کدام را برنده این مسابقه می‌دانید؟

[divide style=”2″]

حال تصمیم بگیرید، کدام گوشی برنده این رقابت شده و ۳ امتیاز بازی را از آن خود می‌کند؟! مطمئن نیستید؟! می‌توانید رای به مساوی شدن مسابقه هم بدهید!

[polldaddy poll=7282133]

اگر طرفدار سرسخت یک گوشی هستید و دوست دارید قدرت آن را برای طرفداران دیگری با زبان خود شرح دهید، حتما وارد تاپیک کل کل طرفداران اپل آی‌فون ۵ با سونی اکسپریا زد شوید و نظرات خودتان را بیان کنید.

[divide style=”3″]

راستی، در مسابقه آی‌تی‌رسان ۶ هم شرکت کنید تا شاید یکی از ۳ گوشی هوشمند را برنده شدید!

39 در مورد “دو پرچمدار از دو نسل متفاوت! (مقایسه اکسپریا زد با آیفون 5 از گروه C)”

  1. مسابقه که تموم شد رفت ولی خدا وکیلی من صدتا گوشی آندرویدی عوض کردم اکسپریا زد فوق العاده ست اما آیفون رو تا باهاش کار نکنید دو سه ماه حداقل نمیفهمید چه جواهریه از همه لحاظ در ضمن این مقایسه یه جنگ نابرابر بین 80 درصد طرفدار آندروید و نه اکسپریا زد چون اینجا حتی طرفدارهای سامسونگ و ال جی هم به آندروید رای میدن که آی او اس کم بیاره.

  2. میثم مختاری

    خوب معلومه z
    مقاومت در برابر آب&مقاومت در برابر گرد غبار
    مقاومت بدنه
    xmor RS/HDR
    و در آخر برند سونی

  3. آیفون در ایران خیلی گرونتر از بازار جهانی است و قیمت اون در بازار جهانی بهتر از اکسپریا است.
    به آیفون رای دهید

  4. اپل اصلا قوی نیست و اصلا مولیتی تسک نداره مثلا شما اگه دارید یه صفحه رو در مرورگر لود میکنید دیگه بار گذاری ادامه پیدا نمیکنه تا زمانی که دستتون رو از روی صفحه بر دارید پس گول سرعت ios رو نخورید اپل هیچه

  5. پرچم ایکسپریا بالاس!هوهو!خیلی ممنون به خاطر مقاله هاتون واقعا سخته این همه مقایسه تو چندین روز گذاشتن.خیلی حال کردم با وبسایتتون یه مدت بدم اومده بود از سایتتون ولی خیلی خوب شدید

  6. واقعا اون اولاش جالب بود من رفرش می کردم میدیدم زد جلو دوباره رفرش می کردم میدیدم آیفون 5 رفته بالا برای من بسیار هیجان انگیز و جالب بود

  7. انصافا این امارها ی باتری IPHONE یه کم کذایی نیست؟؟ (من یه جایی آمار باتری های هوشمند رو می خوندم با اینا متفاوت بود)

  8. مریم کاظمی

    گوشی فقط Sony Xperia Z هیچی کم نداره ، الان فقط همه آیفون میگیرن چون فک میکنن با کلاسه وگرنه هیچی نداره این گوشی نسبت به Z

  9. از نظر من بحث قیمت نباید به تومان امجام بشه ، باید قیمت جهانی در نظر گرفته بشه
    تو ایران یک گوشی مثل Iphone خیلی چیزا تو قیمتش تاثیر داره ، از کلاسش و قیمت دلار آزاد و ….
    تفاوت قیمت ها تو ایران اصلا از هیچ منطقی پیروی نمیکنه

  10. این بررسی منصفانه نبود چون ایفون 5 برای 2012 ست و زد برای 2013 اما با این حال ایفون برتری های کاربردی تری از اکشپریا زد داشت.

  11. پوریا پارسایی

    نمایشگر Z ،TFT معمولی نیست چون در اون فناوری “Sensor on lenz” به کار رفته که باعث شکست نور کمتر و در نتیجه زاویه دید بهتر میشه ، همونجوری که خودتون هم اشاره کردید سری JDC مشکل سری Sharp رو نداره
    در رابطه با دوربین هم ناگفته نمونه که سونی یکی از تولیدکننده های دوربین های عکاسی حرفه ای و DSLR هست و سنسور های تعبیه شده مثل ExmorRS که اصلا اشاره ای بهش نکردید باعث شفافیت و تنظیم نور رنگ ها میشه ، تکنولوژی HDR که هم در عکسبرداری و هم در فیلمبرداری در این گوشی هست کیفیت و وضوح عکس هارو بالا میبره
    عکسبرداری 10 فریم در ثانیه حتی موقع فیلم برداری اونم با بالاترین کیفیت هم مطلبی بود که بهش اشاره نشد
    انتظار میره وققتی صحبت داوری این وسط میاد به همه موار اشاره بشه

  12. تو کنتراست که اپل بهتره بنچمارکش رو گذاشتین ولی تو چیزهای دیگه که z بهتره هیچ آزمونی دیده نمیشه.اینو نمیتونم به حساب حواس پرتی بذارم.به نظرم هدفتون این بوده که تا اون جا که میتونید قدرت این دو گوشی رو برابر بدونید درحالی که همه میدونیم که اپل در گرافیک و پردازنده خیلی عقبه.من اطمینان دارم که اگه نتایج تست پردازنده و گرافیک گوشیsp sony و g pro اگه اینجوری حذف میکردین الان sp خیلی جلوتر از حریفش بود به نظرم خیلی خود جوش دارید طرف میگیرید.حالا بازم نظرم رو پاک کنید…….

    1. عماد درخشنده پور

      اگه شما بخش سخت افزار مسابقه را با دقت بخونید می بینید که این نکته بیان شده که Z در بخش سخت افزار کاملا بر آیفون برتری داره و بنابراین دیگه نیازی به گذاشتن بنچمارک نبوده. شما به SP و G Pro اشاره کردید. تو اون مسابقه به دلیل اینکه میخواستیم قدرت بالای SP را به عنوان یک میان رده قوی اثبات کنیم باید به بنچمارک ها مراجعه میکردیم ولی اینجا دیگه همه می دونند که تو بخش سخت افزار Z پیروز قطعیه میدانه. مطمئن باشید که ما هم سعی در برتر جلوه دادن هیچ گوشی تو این مسابقه ها نداریم. اگر اینطور بود بخشی به عنوان نظرسنجی وجود نداشت.

    2. مجتبی مسکینی

      دوست عزیز جی پرو و اس پی هر دو اندرویدی هستن و بنچ مارک ها بینشون مشترکه! ولی زد و آیفون سیستم عاملشون متفاوته و تقریبا اکثر بنچ ماک ها بینشون مشترک نیست! خب ما الان چیکار کنیم؟! بنچ مارک باید یه طوری باشه که هر دو گوشی شرکت کنن و به نسبت اون عدد بدست اومده یه نمودار رسم بشه که بتونیم مقایسه کنیم! ما الان بر فرض یه سری از این آزمون ها رو بر روی زد انجام دادیم و نتیجه رو بدست آوردیم ولی وقتی بر روی آیفون همچین چیزی نیست!!!!! ما چطوری این دوتا رو مقایسه کنیم! اگه دقت کنید همه مقایسه هایی که هر دو گوشی اندرویدی هستن بنچ مارکهاشون مشترکه و ما هم نتایج رو قرار دادیم! ولی برفرض مثلا مسابقه بین 8 ایکس و پدفون چون بنچ مارک مشترکی ندارن درنتیجه نمیشه همینطوری نمودار رسم کرد! ولی خب نسبت کنتراست صفحه نمایش ربطی به سیستم عامل نداره پس هرکدوم یه نتیجه میده و ما هم تو یه نمودار قرار دادیم! الان به نظر شما اینکه بنچ مارکها بین سیستم عامل های مختلف مشترک نیست تقصیر ماست ؟!

  13. ایمان عزیزی

    انصافا اکسپریا زد گوشی خوبیه ولی خب در نظر هم داشته باشید که آیفون کی معرفی شده و زد کی معرفی شده! این مدل آیفون دیگه باید منتظر دوران بازنشتگی باشه!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH