خلاصه‌ای از شایعات پیرامون آی‌فون SE 2017

بیش از یک سال از زمانی که کمپانی اپل آی‌فون SE را با یک صفحه نمایش 4 اینچی به بازار فرستاد، می‌گذرد. این اسمارت‌فون که ترکیب سخت افزاری آی‌فون 6s را درون بدنه آی‌فون 5s جمع آوری کرده و به دست کاربران رسانده، توانست علاقه‌مندان بسیاری را برای خربد از اپل متقاعد ساخته و سود خوبی به این کمپانی برساند.

حال جانشینی برای این گوشی هوشمند کوچک که هنوز هم یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید در این حوزه محسوب می‌شود، در راه است. آی‌فون SE جدید در واقع بهبود یافته و تکمیل کننده نسخه قبلی خواهد بود که اپل امید دارد روند گذشته را نیز ادامه دهد. اگرچه اطلاعات زیادی درباره این تلفن همراه هوشمند در دسترس نیست، اما بعضی مشخصات و چند عکس واقعی از آن به‌تازگی در فضای مجازی پخش شده است. کمپانی اپل ممکن است آی‌فون SE جدید را در کنفرانس WWDC 2017 که پنجم ژوئن برگزار می‌گردد، معرفی کند.

حال بیاییم آنچه تا کنون از این گوشی هوشمند کوچک می‌دانیم را با یکدیگر مرور کنیم.


صفحه نمایش و طراحی

طبق شایعات، به نظر می‌رسد آی‌فون SE جدید با تغییرات و نوآوری‌هایی نسبت به مدل قبلی عرضه شود. یکی از این تغییرات استفاده از شیشه به‌جای فلز برای ساخت این گوشی هوشمند است.

تصویر بالا پنل‌های پشتی یک تلفن همراه هوشمند را نشان می‌دهد که به آرم یک سیب مزین شده و جای یک دوربین و فلش LED روی آن دیده می‌شود. شیشه‌ای که در پنل پشتی آی‌فون SE جدید استفاده شده از نوع ION-X است که قبلا در اپل واچ هم شاهد آن بودیم. به‌نظر می‌رسد این صفحه نمایش به‌وسیله آخرین تکنولوژی محافظ گوریلا گلس محافظت شود.

این اسمارت‌فون از نظر طراحی ترکیبی از آی‌فون 6 و آی‌فون 5c خواهد بود با این تفاوت که پشت آن شیشه‌ای است.

جلوی دستگاه هم بی‌شک مثل هر آی‌فون دیگری به یک دکمه فیزیکی هوم مجهز شده که سنسور تشخیص اثر انگشت درون آن تعبیه گردیده است. اندازه صفحه نمایش این تلفن همراه هوشمند  احتمالا همان 4 اینچ باقی خواهد ماند. برخی شایعات احتمال استفاده از نمایشگر‌های OLED در این تلفن همراه را مطرح کرده‌اند که بعید به‌نظر می‌رسد. محصولی که استفاده از این صفحه نمایش‌ها در ساخت آن محتمل‌تر است، پرچمدار آینده اپل، آی‌فون 8 خواهد بود. اما به‌هر حال، نمایشگر آی‌فون SE جدید رزولوشن تصویر 1336 در 640 پیکسل را خواهد داشت که همان کیفیت دیده شده در نسخه قبلی است.

سخت افزار

آی‌فون SE 2017 ادامه دهنده راه نسل قبلی خود بوده و عملکرد بی سابقه‌ای را نشان خواهد داد. در این اسمارت فون جمع و جور، یک چیپست پرقدرت A10 فیوژن قرار گرفته و به‌وسیله 2 گیگابایت رم تقویت می‌شود.

دوربین

اطلاعات خاصی از این بخش آی‌فون SE جدید در دسترس نیست اما دو حالت برای آن تصور می‌شود: ممکن است دوربین نسل قبلی را داشته باشد یا شاهد دوربینی مشابه آی‌فون 7 در آن باشیم. همان‌طور که در تصویر گذشته دیدید، دوربین و فلش LED این تلفن همراه طراحی جدیدی دارد و فلش LED در زیر لنز دوربین طراحی شده که بر‌خلاف هر آی‌فون دیگری جای گرفته است.

انتظارات

ما مطمئن نیستیم که نسل جدید آی‌فون SE در WWDC 2017 رونمایی شود، اما شک نداریم که اپل می‌خواهد یک گوشی هوشمند جدید را در ماه ژوئن معرفی کند پس نباید از امکان ارایه این اسمارت‌فون صرف‌نظر کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH