گوگل پیکسل ۲ و پیکسل ۲ XL

مشکل سنسور مجاورتی گوگل پیکسل 2 ایکس ال حل شد!

بالاخره گوگل راهی برای رفع مشکل سنسور مجاورتی گوشی گوگل پیکسل 2XL پیدا کرد؛ مشکلی که پس از انتشار به‌روزرسانی اندروید 8.1 اوریو در ماه اکتبر سال 2017 گریبان‌گیر برخی کاربران این هندست شده بود.

گوگل پیکسل ۲ و پیکسل ۲ XL

سنسور مجاورتی یک حسگر در بالای نمایشگر اسمارت‌فون‌ها است که هنگام مکالمه صوتی، نمایشگر دیوایس را برای جلوگیری از لمس ناخواسته خاموش می‌کند. اگر این سنسور پوشش داده شود (یک شی در محدوده تعیین شده برای آن قرار گیرد و روبروی آن واقع شود)، قابلیت‌های محیطی نمایشگر نیز غیرفعال می‌شود؛ همان قابلیت‌هایی که حتی هنگام قفل بودن دستگاه نیز زمان و اعلانات را به نمایش در می‌آورد.

به هر حال پس از به‌روزرسانی این گجت  به اندروید 8.1 اوریو، سنسور مجاورتی در برخی دستگاه‌ها عملکرد مناسبی ارایه نداده و برای مثال قابلیت محیطی نمایشگر هیچ‌گاه غیرفعال نمی‌شود. این امر باعث بروز مشکلاتی برای کاربران در هنگام تماس و یا ایجاد برخی دیگر از مشکلات عجیب و غریب شده است. این مشکل ابتدا در انجمن‌های عمومی گوگل مطرح شد و پس از آن بسیاری از کاربران مشکلات متعددی که مربوط به این حسگر بوده را تایید و گزارش کردند.

گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2XL

با این حال به نظر می‌رسد که تلاش برای حل این مشکلات به مراحل نهایی خود رسیده است. اورین به عنوان مدیر انجمن‌های گوگل پستی را درخصوص رفع مشکل سنسور مجاورتی منتشر کرده و در آن اشاره کرد که گوگل راه حلی برای رفع آن پیدا کرده است. البته انتشار به‌روزرسانی مربوطه که این مشکلات را برطرف می‌کند اندکی طول کشیده و به این زودی‌ها شاهد عرضه آن نخواهیم بود. اورین در این پست اعلام کرد:

سلام به همه

در این انجمن چیزهای زیادی درباره موضوع مطرح شده بحث شد. در راستای گزارشات برخی از شما درخصوص بروز مشکل برای سنسور مجاورتی، ما نیز سریعا یک به‌روزرسانی اختصاصی برای رفع این ایرادات آماده کردیم. راه‌حل کشف شده طی ماه‌های آینده از طریق انتشار بسته به‌روزرسانی منتشر خواهد شد.

ما شما را از اخبار مربوط به موضوعاتی که درخصوص مشکلات مربوط به این سنسور یا دیگر مواردی در این انجمن مطرح شده‌اند باخبر می‌سازیم و از تمام کسانی که این ایرادات را گزارش و اطلاعات دیگری در اختیار ما گذاشتند تشکر می‌کنیم.

همان‌گونه که در این متن مشخص است، مشکلات دیگری نیز برای دستگاه‌های گوگل پیکسل 2XL توسط کاربران گزارش شده که از نمونه آن‌ها می‌توان به مشکل مربوط به حسگر اثر انگشت این دیوایس اشاره کرد. با این حال هنوز هیچ بیانیه رسمی درخصوص حل این مشکلات ارایه نشده است.

4 در مورد “مشکل سنسور مجاورتی گوگل پیکسل 2 ایکس ال حل شد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH