یادداشت‌های نابود نشده اپل

اپل همیشه هم یادداشت‌های حذف شده قدیمی‌تر از ۳۰ روز را نابود نمی‌کند

هر یادداشتی که شما از iCloud حذف می‌کنید باید بعد از ۳۰ روز کاملا نابود شده و دیگر هیچ‌وقت پیدا نشود. گروه امنیتی روسی ElcomSoft به تازگی کشف کرده که اپل یادداشت‌های حذف شده را برای مدتی خیلی طولانی‌تر در iCloud نگه‌داری می‌کرده است. محققان این گروه امنیتی به یادداشت‌هایی دسترسی پیدا کرده‌اند که باید هفته‌ها و گاهی ماه‌ها قبل نابود می‌شدند. در چند مورد، این گروه حتی توانست یادداشت‌های حذف شده‌ای مربوط به سال ۲۰۱۵ را هم پیدا کند.

یادداشت‌های نابود نشده اپل

لازم به‌ذکر است که گروه ElcomSoft از ابزارهای ویژه‌ای برای دست یافتن به یادداشت‌های قدیمی استفاده کرده است و این احتمال وجود ندارد که کسی بتواند به این سادگی به یادداشت‌های قدیمی شما به طور اتفاقی دسترسی پیدا کند. برای آن‌که کسی بتواند به یادداشت‌های چند سال پیش شما دست یابد حتما لازم است که مدت‌ها روی حسابتان وقت بگذارد. اما با این‌حال این یک مشکل جدی بوده و اپل باید در اسرع وقت آن را حل کند. از آنجایی‌که اپل قبلا مشکلات امنیتی مشابهی در سافاری و iCloud Photo Library را حل نموده، ElcomSoft خوش‌بین است که اپل این مشکل را هم در سریع‌ترین زمان ممکن رفع کند. ولی از آن‌جا که این سومین‌بار بوده که این گروه پی می‌برد اپل محتوایی که قرار بوده خیلی قبل‌تر نابود کند را در سیستم‌های خود نگه‌داری می‌کرده است، یک سوال جالب در ذهن شکل می‌گیرد که ممکن است هرگز هم به جوابی نرسد:

به محض این‌که فهمیدیم اپل عکس‌ها و محتوایی که قرار بوده خیلی پیش‌تر نابود کند را در iCloud Photo Library نگه‌داری می‌کرده است، به سرعت ماجرا را به آن‌ها خبر دادیم و آن‌ها هم خیلی زود اقدام کردند. زمانی هم که دریافتیم تاریخچه سافاری هرگز از iCloud پاک نمی‌شود، باز به اپل اطلاع دادیم و باز هم آن‌ها مشکل را حل کردند. هیچ شکی نیست که این بار هم اپل خیلی سریع مشکل جدید را رفع خواهد کرد. سوال اصلی اینجاست که دیگر چه محتوایی وجود دارد که شما می‌خواستید نابود شود ولی اپل هنوز آنها را نگه‌داری کرده است؟ و این‌که آیا اپل واقعا این محتوا را نابود می‌کند یا این‌که آن را به جای دیگری منتقل می‌کند و در اصل آن‌ها را پنهان می‌نماید؟ این سوالات هنوز جوابی ندارند.

1 در مورد “اپل همیشه هم یادداشت‌های حذف شده قدیمی‌تر از ۳۰ روز را نابود نمی‌کند”

  1. تمام شرکت ها از گوگل – اپل – تلگرام و غیره به خاطر مسائل امنیتی تمام اطلاعات رو حداقل تا چند سال نگه میدارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH