گوگل Photos در iOS

۵ دلیل قانع کننده برای استفاده از گوگل Photos در iOS

در کنفرانس امسال گوگل I/O این غول جست‌وجو اپ عکس‌های خود را از جهات مختلفی بهبود بخشید و کاری کرد که فاصله بین اپ گوگل Photos در iOS با اپ پیش‌فرض Photos اپل بیشتر از پیش شود. حالا پنج دلیل قانع کننده وجود دارد که ثابت می‌کند سرویس گوگل Photos قدرتمندتر از اپ Photos در iOS است.

۱- فضای ذخیره نامحدود و رایگان ابری

گوگل برای اپ Photos حافظه ذخیره ابری کاملا نامحدود ارایه می‌کند و این ویژگی در آیفون هم موجود است. البته اگر عکس‌های شما بزرگ‌تر از ۱۶ مگاپیکسل باشد در هنگام ذخیره تغییر سایز می‌دهند، اما معمولا اغلب عکس‌هایی که با آیفون می‌گیرید کمتر از ۱۶ مگاپیکسل هستند. این در حالی است که اپل برای ذخیره رایگان عکس‌های شما در iCloud فقط ۵ گیگابایت فضا در اختیارتان می‌گذارد و این برای اکثر کاربران آیفون که به عکس گرفتن علاقه‌مند هستند، کافی نیست.

۲- دستیار عکس‌ها

یکی از بزرگ‌ترین خبرهایی که گوگل در I/O اعلام کرد این بود که سرویس دستیار مجازی گوگل یعنی گوگل Assistant برای آیفون منتشر خواهد شد، اما اپ گوگل Photos از قبل یک دستیار داشته است. دستیار مجازی موجود در گوگل Photos در حد و اندازه‌های Siri نیست ولی می‌تواند به شما کمک کند که با عکس‌های خود کلاژ، انیمیشن یا فیلم بسازید. کار کردن با دستیار گوگل Photos همیشه سرگرم کننده است؛ امکانی که اپ پیش‌فرض Photos در iOS هنوز نمی‌تواند ارایه کند.

۳- اشتراک گذاری پیشنهادی

حالا برویم سراغ ویژگی‌هایی که امسال در گوگل I/O معرفی شد. با این‌که تا زمان عرضه این ویژگی‌ها هنوز چند هفته زمان باقی مانده است اما از همین حالا هم جذاب به نظر می‌رسند. اولین ویژگی، به کمک کردن در اشتراک گذاری عکس‌ها اختصاص دارد. اپ گوگل Photos با استفاده از هوش مصنوعی عکس‌های مرتبط را از میان عکس‌های شما انتخاب کرده و پیشنهاد می‌کند که آن عکس‌ها را با چه کسانی از دوستان و افراد خانواده خود به اشتراک بگذارید، همچنین به شما پیشنهاد می‌دهد که عکس‌های دوستان‌تان را که شما هم در آنها حضور دارید به مجموعه عکس‌های خود اضافه نمایید. مسلما با قابلیت اشتراک گذاری پیشنهادی گوگل یا همان Suggested Sharing، کار شما خیلی راحت‌تر از گذشته خواهد شد.

گوگل Photos در iOS

۴- مجموعه‌های اشتراکی

قابلیت جدید مجموعه‌های اشتراکی که به زودی به اپ گوگل Photos افزوده خواهد شد، برای به اشتراک گذاری عکس‌های‌تان با افرادی که دوست‌شان دارید راه بسیار خوبی پیش پای‌تان می‌گذارد. مثلا می‌توانید به کسی که دوستش دارید اجازه بدهید به تمام عکس‌های شما دسترسی پیدا کند، یا فقط عکس‌های گرفته شده از اشخاص از پیش معین شده را ببیند یا این‌که بتواند از عکس‌های یک تاریخ مشخص به بعد دیدن کند (البته اگر چیزی در گذشته‌تان باشد که بخواهید پنهان کنید). پس اگر عکسی از کودک‌تان یا حیوان خانگی‌ که هر دو دوست دارید گرفتید دیگر هیچ وقت آن عکس را از دست نخواهید داد.

۵- کتابچه‌های اتوماتیک عکس‌ها

اگر با دوستان خود از یک رویداد واحد و مشترک چندین عکس گرفته باشید و دل‌تان بخواهد بهترین عکس‌های خودتان و دوستان‌تان را تحت یک کتابچه عکس در اختیار داشته باشید، خیلی زود متوجه می‌شوید که انجام این کار در اپ Photos در iOS و در مک چندان ساده‌ نیست. خبر خوب این است که گوگل هم به زودی امکان ساختن کتابچه عکس یا همان Photo Book را فراهم خواهد کرد. هنوز معلوم نیست که آیا ساختن یک کتابچه از دو مجموعه عکس مجزا در سیستم گوگل Photos ساده‌تر خواهد بود یا نه، اما گوگل گفته می‌تواند به صورت اتوماتیک این کار را انجام دهد. از همین حالا ایده جذابی به نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH