اسنپدراگون ۸۳۵ با قابلیت اجرای ویندوز ۱۰ به‌زودی روانه بازار خواهد شد

بسیاری از صاحبان گوشی‌های هوشمند مخصوصا کسانی که پیگیر بهترین پرچمدارهای بازار هستند، با تراشه‌ اسنپدراگون ۸۳۵ آشنایی دارند. امروز شرکت کوالکام طی برگزاری مراسم کامپیوتکس ۲۰۱۷ در تایوان، از نسخه توسعه یافته این تراشه با قابلیت پشتیبانی از ویندوز ۱۰ رونمایی کرد.

بااین‌حال کوالکام تنها شرکتی نبود که به موج جدید کامپیوترهای شخصی مجهز به اسنپدراگون ۸۳۵ پرداخت، بلکه کمپانی‌های بزرگی چون ایسوس، اچ‌پی و لنوو نیز جزو اولین شرکت‌هایی خواهند بود که چنین محصولاتی را روانه بازار خواهند کرد. اگرچه جزییات دقیقی از این محصولات ارایه نشده اما کوالکام به نکاتی چون طراحی زیبا، باریک و بدون فن خنک‌کننده بودن اشاره کرده و ادعا می‌کند که این کامپیوترها به‌دلیل مصرف انرژی پایین‌تر، طول عمر باتری معادل یک روز دارند.

اگرچه طراحی اسنپدراگون ۸۳۵ موجب تقویت خط تولید سیستم روی یک تراشه شده، اما به نظر می‌رسد این تراشه به‌طور کلی بر دستگاه‌ها زیادی تأثیرگذار باشد. به‌عنوان مثال، با تولید کامپیوترهای شخصی مجهز به اسنپدراگون ۸۳۵، کاربران می‌توانند از یک سیستم سبکتر، باریک‌تر و قابل‌حمل‌تر استفاده کرده و سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را بر روی کامپیوتر شخصی کوچک خود داشته باشند. این امر با استفاده از پردازنده ۱۰ نانومتری اسنپدراگون امکان‌پذیر خواهد بود. به‌علاوه این پردازنده از بازده انرژی بالایی برخوردار بوده و فضای کمتری اشغال می‌کند که این امر در تصاویر زیر به خوبی نمایان است.

اسنپدراگون ۸۳۵

این تراشه برای استفاده در کامپیوترهای شخصی بسیار مناسب به نظر می‌رسد و تجربیات حاصل از گوشی‌های هوشمند گران قیمت را برای کاربران PC فراهم خواهد کرد. برای مثال این تراشه از قابلیت مودم X16 LTE پشتیبانی می‌کند که به کاربران PC امکان بهره‌‌مندی از LTE با سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه را می‌دهد.

این کامپیوتر با بهره‌مندی از تمامی امکانات و نرم‌افزارهای یک کامپیوتر معمولی، از مزایای یک گوشی هوشمند مانند مصرف پایین انرژی، بارگذاری سریع و اتصال دائم به اینترنت برخوردار خواهد بود. در حقیقت این کامپیوترها بیشتر از اینکه برای اتصال به اینترنت از تکنولوژی وای‌فای استفاده کنند، به مانند یک گوشی هوشمند از تکنولوژی LTE بهره می‌گیرند. در حقیقت این محصول برای افرادی که منتظر یک گوشی هوشمند یا تبلت بوده که مانند یک کامپیوتر شخصی عمل کند، بهترین دستگاه خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH