بهترین اپلیکیشن‌های مترجم برای اندروید (به همراه لینک دانلود)

برای هر یک از ما داشتن یک اپلیکیشن ترجمه مناسب با توجه به نیازهای شخصی اهمیت زیادی دارد؛ امروز در آی‌تی‌رسان تعدادی از اپلیکیشن‌های ترجمه را معرفی می‌کنیم که برای اهداف زیادی کاربرد دارند و نیاز بسیاری از کاربران را تامین می‌کنند. در ادامه مطلب ما را همراهی نمایید تا با بهترین اپلیکیشن‌های مترجم متن برای اندروید و همینطور بهترین اپلیکیشن‌ مترجم برای پیام رسانی آشنا شوید.

بهترین مترجم چند منظوره: Google Translate

اگر نیاز به یک نرم افزار جامع برای ترجمه دارید تا همه نیازهای شما را برآورده کند و حتی امکاناتی بیش از نیازتان داشته باشد مترجم گوگل بهترین گزینه ممکن است.

Google Translate با تمامی اپلیکشن‌های اندروید کار می‌کند و به وسیله آن می‌توانید به سرعت متن‌های موجود در  WhatsApp ، Evernote ، Feedly، فیسبوک، گوگل کروم و یا هر چیز دیگری را ترجمه کنید.

عملکرد ترجمه از طریق تایپ کردن متن، در حال حاضر از ۹۰ زبان دنیا پشتیبانی می‌کند، در حالی که شامل ترجمه از طریق عکس گرفتن و استفاده از انگشت برای نوشتن کلمه هم می‌شود؛ ترجمه صوتی ۲ طرفه هم فعلا از ۴۰ زبان پشتیبانی می‌کند.

جالب‌ترین ویژگی مترجم گوگل، ترجمه آسان متن‌، با استفاده از دوربین است که به خوبی برنامه‌های حمل و نقل عمومی، علایم هشدار دهنده، منوها و بسیاری از چیزهای دیگر را به زبان‌های مختلف برمی‌گرداند و سایز یا فونت کلمات هم در عملکرد آن تاثیری ندارد. این ویژگی فعلا به ۲۶ زبان محدود است اما به خوبی کار می‌کند و از کاربردی بودنش شگفت‌زده خواهید شد؛ علاوه بر این که اگر بسته‌های زبان‌های مورد نیاز را دانلود کنید می‌توانید در حالت آفلاین هم از این مترجم استفاده نمایید.

دانلود:

بهترین مترجم برای استفاده آفلاین:  Microsoft Translator

مایکروسافت با یک نرم‌افزار ساده و کاربردی به مارکت اندروید وارد شده است؛ اپلیکیشن مترجم این کمپانی برای استفاده در حالت آفلاین طراحی شده و از ۴۲ زبان پشتیبانی می‌کند. نصب و راه‌اندازی Microsoft Translator کار آسانی است؛ برای هریک از زبان‌ها باید بسته مربوطه را با حجم حدودی ۲۰۰ مگابایت دانلود کنید تا قادر به ترجمه به صورت آفلاین باشید.

رابط کاربری مترجم مایکروسافت بسیار عالی طراحی شده است؛ هنگامی که برنامه را اجرا کنید ۴ دکمه برای دسترسی سریع را مشاهده خواهید نمود و می‌توانید از ترجمه به روش‌ تشخیص گفتار، ترجمه از طریق صفحه کلید و ترجمه ۲ طرفه استفاده کنید.

رابط کاربری Microsoft Translator بسیار بهتر از دیگر برنامه‌های مترجم است اما این برنامه یک مترجم همه‌کاره و چند منظوره نبوده و تجربه استفاده از آن به خوبی Google Translate نیست؛ اما از سوی دیگر از اندروید ور هم پشتیبانی می‌کند و از این لحاظ نسبت به سایر برنامه‌های مشابه برتری دارد.

دانلود:

بهترین مترجم برای تشخیص صدا: Translate voice

Translate voice بهترین توانایی تشخیص صدا را در میان اپلیکیشن‌های مترجم دارد. شما می‌توانید یک کلمه بگویید یا این که یک پاراگراف کامل را برای نرم‌افزار بخوانید تا ترجمه کند. عملکرد این اپلیکیشن تا حدود زیادی به توانایی گوشی هوشمند شما در تشخیص گفتار بستگی دارد؛ بنابراین عملکرد آن در اسمارتفون‌های مختلف نتایج متفاوتی به دنبال دارد. Translate voice بخصوص در موقعیت‌هایی به کارتان می‌آید که به هر دلیلی نمی‌توانید تایپ کنید. با این نرم‌افزار کلمه را گفته و ترجمه آن به صورت صوتی پخش می‌شود. این اپلیکیشن امکانات نسبتا محدودی دارد و اگر به دنبال قابلیت‌های فراوان و دقت بیشتر هستید باید از یک اپلیکیشن دیگر استفاده کنید.

دانلود:

بهترین نرم‌افزار ترجمه ساده: Easy Language Translator

اگر یک ترجمه سریع را به همراه یک رابط کاربری ساده می‌خواهید می‌توانید از Easy Language Translator استفاده کنید که با هدف استفاده آسان طراحی شده و در ضمن برای کاربران مبتدی هم بسیار مناسب است. این اپلیکیشن فقط از دو روش پشتیبانی می‌کند: تایپ و گفتار و در هر دو حالت نیز عملکرد بسیار خوب و سریعی دارد. کلیدهای رابط کاربری Easy Language Translator نسبتا بزرگ هستند و برچسب زبان مربوطه را در کنار خود دارند؛ بنابراین به سرعت می‌توانید زبان‌ها را تشخیص دهید. فونت درشت متن هم باعث می‌شود که دیدن ترجمه آسان باشد. امکانات این اپلیکیشن نسبتا محدود است اما کاربرد بسیار راحتی دارد؛ تنظیمات پیش‌فرض آن کاربرپسند هستند اما می‌توانید به دلخواه خود آنها را سفارشی کنید؛ در اینجا ۱۰ سایز فونت و ۶ تم وجود دارد؛ همچنین می‌توانید از عملکردهایی نظیر فرهنگ لغت، فونتیک و تصحیح متن استفاده کنید.

دانلود:

بهترین مترجم برای کلمات جداگانه: PONS

دیکشنری آنلاین PONS یک فرهنگ لغت با عملکرد ترجمه است که می‌تواند توضیحات جامعی درباره هر کلمه ارایه نماید. معمولا هر کلمه چندین معنی دارد و PONS معانی مختلف یک کلمه را در یک رابط کاربری ساده نمایش می‌دهد. مثلا کلمه “current” می‌تواند به معنای ” جریان الکتریکی” یا “جدید” باشد و در جمله به صورت اسم یا صفت ظاهر شود” در اینجا باید معنای متناسب را با توجه به متن انتخاب کنید و PONS شما را در این راه یاری می‌دهد؛ همچنین این اپلیکیشن مثال‌هایی از کاربرد کلمه مورد نظر را نشان می‌دهد. به عنوان مثال در مورد کلمه “current” جمله “this version is current”- به معنای: این نسخه جدید است – در نیمه دیگر صفحه نشان داده می‌شود تا درک بهتری از این کلمه در هر دو زبان داشته باشید.

دانلود:

دقیق‌ترین مترجم:  iTranslate

اگر می‌خواهید یک یا دو جمله را ترجمه کنید iTranslate بهترین نتایج را به شما می‌دهد. این نرم‌افزار از ۹۰ زبان پشتیبانی می‌کند که البته شامل بخش کوچکی از زبان‌های موجود در جهان می‌شود؛ با این حال در اکثر موارد بسیار مفید است و کارایی لازم را دارد. می‌توانیم iTranslate را بهترین اپلیکیشن برای استفاده به روش تایپ یا کپی متن بدانیم که با استفاده از قابلیت swipe به سرعت بخش‌های زیادی از متن را کپی و ترجمه می‌کند. اگر در هنگام ترجمه متن کلمه‌ای را یافتید که بعدا ممکن است به کارتان بیاید می‌توانید آن را در قسمت موارد دلخواه ذخیره کنید. این اپلیکیشن به قابلیت تشخیص گفتار خوبی مجهز است که با گویش‌های مختلف سازگاری کامل دارد؛ به عنوان مثال می‌توانید در زبان انگلیسی لهجه‌های آمریکایی، بریتانیایی و استرالیایی را انتخاب کنید؛ همچنین امکان بازخوانی آهسته‌تر متن هم وجود دارد.

دانلود:

بهترین مترجم برای پیام‌رسانی: GBoard

اگر در حال مسافرت باشید یا بخواهید به دوستی در هر جایی از دنیا پیام متنی بفرستید جابجا شدن بین اپلیکیشن‌های مختلف برای ترجمه متن پیام خودتان به زبان دیگر و سپس ترجمه پاسخ‌های دریافت شده کار خوشایندی به نظر نمی‌رسد. GBoard صفحه کلیدی است که توسط گوگل ساخته شده و این مشکل را حل کرده است؛ یک صفحه کلید چند زبانه به همراه یک مترجم داخلی!

شما می‌توانید در تنظیمات این اپلیکیشن زبان‌های بسیاری را فعال کنید و بین زبان بومی و سایر زبان‌ها به راحتی از طریق نگهداشتن دکمه اسپیس (فاصله) جابجا شوید. برای تمامی زبان‌ها امکاناتی مانند تصحیح خودکار و پیشنهاد کلمه در دسترس قرار دارند.

صفحه کلید GBoard مترجم گوگل را درون خودش دارد؛ شما می‌توانید متن را به زبان مادری خودتان بنویسید تا بلافاصله به زبان‌های دیگر ترجمه و نوشته شود؛ فقط کافی است که زبان مورد نظر را انتخاب کنید تا ترجمه هم به صورت کلمه به کلمه هم زمان با تایپ کردن شما انجام گیرد. در پایان کار، متن را ویرایش و ارسال کنید.

GBoard همچنین یک جستجوگر داخلی دارد که از طریق آن می‌توانید کلمات را جستجو کنید؛ همچنین پیام‌های رسیده را کپی و در آن وارد کنید تا ترجمه شوند.

دانلود:

3 در مورد “بهترین اپلیکیشن‌های مترجم برای اندروید (به همراه لینک دانلود)”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH