اپل از نسل جدید iMac Pro با پردازنده 18 هسته‌ای رونمایی کرد!

شب گذشته اپل در طی برگزاری مراسم سالانه توسعه دهندگان خود در سان خوزه کالیفرنیا، از یک برند جدید در دنیای کامپیوترهای دسکتاپ AIO پرده‌برداری کرد. این کامپیوتر بسیار قدرتمند با نام iMac Pro شناخته می‌شود و بدون شک یکی از قدتمندترین کامپیوترهای دسکتاپ در حال حاضر است. iMac Pro از ماه دسامبر و با قیمت 4999 دلار روانه بازار خواهد شد.

از جمله مشخصات اعلامی توسط اپل برای iMac Pro می‌توان به پردازنده 8 هسته‌ای Xeon اشاره کرد که البته قابلیت ارتقا تا 18 هسته را خواهد داشت. نمایشگر به‌کار رفته در این کامپیوتر از وضوح خارق‌العاده 5K استفاده می‌کند و بار پردازش‌های گرافیکی را چیپست  AMD Radeon Vega برعهده دارد. شما هم‌چنین می‌توانید 16 گیگابایت VRAM و تا 128 گیگابایت حافظه اجرایی از نوع ECC RAM را در اختیار داشته باشید. میزان حافظه در نظر گرفته شده برای این کامپیوتر 4 ترابایت از نوع SSD خواهد بود.

همان‌طور که مشخص است، اپل ویژگی‌های سخت‌افزاری فوق العاده قدرتمندی را برای iMac Pro در نظر گرفته است. از این رو، این کامپیوتر برای فعالیت‌هایی هم‌چون پردازش‌های سنگین گرافیکی و حتی تحقیقات هوش مصنوعی بسیار کارآمد خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH