با ویژگی‌های جدید iOS 11 نسبت به iOS 10 آشنا شوید

بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار، اپل نسخه جدید سیستم‌عامل محبوب خود موسوم به iOS 11 را معرفی نمود. در این نسخه سعی شده تا تجربه کاربری غنی‌تر شود و همچنین ویژگی‌های مناسبی به آن اضافه گردد. به‌نظر ما اپل موفق شده که سیستم‌عامل خود را با بهبودهای قابل‌توجهی معرفی کند و قابلیت‌هایی که چندین سال در انتظار آن‌ها بوده‌ایم را در نهایت تجربه کنیم.

ما در این مقاله سعی کرده‌ایم به همراه تصاویر، تغییرات ایجاد شده در iOS 11 را نسبت به iOS 10 برای شما بیان کنیم. تصویر سمت چپ مربوط به iOS 11 و تصویر سمت راست، iOS 10 را نشان می‌دهد.

1- صفحه اصلی

خطوط مربوط به آنتن در نسخه جدید نغییر نموده و در داک نام پوشه‌ها و برنامه‌ها حذف شده است. آیکون مربوط به نمایش میزان باتری با تغییرات کوچکی همراه بوده و همچنین فونت‌ها مقداری ضخیم‌تر شده است که باعث خوانایی بهتر آن‌ها با تصاویر پس‌زمینه روشن می‌شود.

2- کنترل سنتر

احتمالا بزرگترین تغییر در iOS 11 را باید مربوط به این بخش بدانیم. کاربر در این نسخه قادر به شخصی‌سازی کنترل سنتر بوده و می‌تواند آیکون‌هایی که به آن نیاز دارد را به این بخش اضافه نماید. کاربر همانند گذشته قادر به استفاده از تاچ سه‌بعدی در کنترل سنتر بوده و همچنین می‌تواند پخش موزیک، میزان صدا و روشنایی نمایشگر را تنظیم کند.

3- فروشگاه اپلیکیشن اپل (App Store)

اپل فروشگاه اپلیکیشن خود را با تغییرات شگرفی همراه ساخته است. این برنامه هم‌اکنون به دسته‌بندی‌های زیادی مانند “امروز”، “بازی‌ها” و “اپلیکیشن‌ها” تغییر شکل یافته و ویژگی‌ها و تصاویر آن‌ها را بزرگ‌تر نمایش می‌دهد. آیکون‌های مربوط به جستجو و به‌روزرسانی تغییری نداشته است.

4- تنظیمات

ظاهر بخش تنظیمات به‌روزرسانی شده است. وجود نوشته بزرگ “تنظیمات” در بالای این بخش، همیشه به شما یادآور می‌شود که در صفحه مربوط به تنظیمات قرار دارید. طراحی نوار مربوط به جستجو تغییر کرده که با بقیه بخش‌ها هماهنگی بیشتری دارد.

5- فیلترهای دوربین

همانطور که در تصویر مشاهده می‌نمایید نحوه نمایش فیلتر‌های دوربین با تغییر همراه است.

6- تنظیمات دوربین

منو جدید دوربین، تنظیماتی که قبلا در بخش “دوربین و تصاویر” قرار داشت را در بخشی به نام “دوربین” قرار داده است. در تنظیمات وجود گزینه جدید “Scan QR codes” را شاهد هستیم. در تنظیمات گزینه‌ای اضافه شده که به کاربر اجازه می‌دهد فرمت ویدیوها و تصاویر ثبت شده خود را انتخاب کند. در این بخش شاهد دو گزینه HEIF/HEVC و JPEG/H.264 هستیم.

7- تماس‌های اخیر

نوشته‌‌های این بخش بزرگ‌تر شده که خوانایی بهتری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. شما در این بخش راحت‌تر می‌توانید شماره‌ها و نام مخاطبین خود را مشاهده نمایید.

8- شماره‌گیر

شماره‌گیر نیز از نظر ظاهری مقداری تغییر کرده است. دکمه مربوط به پاک کردن شماره‌های گرفته شده به پایین نمایشگر منتقل گشته که باید آن را امری سلیقه‌ی برای هر کاربر دانست.

9- اپلیکیشن یادداشت‌برداری

اپلیکیشن یادداشت‌برداری با بهبودهایی همراه بوده است.

10- مرورگر سافاری

مرورگر سافاری تغییری نداشته و تنها نوار مربوط به آدرس مقداری خمیده‌تر شده است.

11- اپلیکیشن کیف پول (والت)

اپلیکیشن والت از نظر ظاهری تغییراتی داشته تا با سیستم‌عامل iOS 11 هماهنگ‌تر شود.

12- ماشین حساب

شماره‌ها در اپلیکیشن ماشین حساب از هم جدا شده‌اند تا نه‌تنها از نظر ظاهری زیباتر باشند، بلکه فشردن آن‌ها نیز برای کاربران تبدیل به امری ساده‌تر شود.

13- تقویم

فونت‌های ضخیم‌تر و بزرگ‌تر به اپلیکیشن تقویم نیز اضافه شده‌اند تا کارایی آن را افزایش و خوانایی آن را تبدیل به امری لذت‌بخش کند.

14- iMessage

در پایین کیبورد آیکون‌ پک‌های مختلف قرار دارند که کاربر می‌تواند با انتخاب هرکدام به استیکرهای مختلف دسترسی پیدا کند.

15-  فضای ذخیره‌سازی

iOS 11

در این بخش شاهد اضافه شدن یک چارت بوده که نشان می‌دهد فضای ذخیره‌سازی شما چگونه موراستفاده قرار گرفته است. علاوه‌بر این چارت، منو فضای ذخیره‌سازی بهبودهای فراوانی داشته و اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH