بهترین مرورگرهای اندروید؛ لذت وب‌گردی با تلفن همراه!

مطمئنا معیارهای هر کاربر برای انتخاب بهترین مرورگر اندروید متفاوت است. برخی از کاربران به دنبال سریع‌ترین مرورگر اندروید هستند و عده‌ای دیگر می‌خواهند عملکرد بهتری را در بخش کاهش مصرف داده‌ها داشته باشند. در ادامه قرار است با بهترین مرورگرهای اندروید در بخش‌های مختلف آشنا شویم، تا بتوانیم انتخابی را مناسب با نیاز و سلیقه خود داشته باشیم.

Opera: بهترین مرورگر در صرفه‌جویی مصرف داده

“Do more online with Opera for Android”، این شعار مرورگر محبوب و نام‌آشنای اپرا برای نسخه موبایل خود است. نسخه اندروید مرورگر اپرا با بیش از 50 میلیون بار دانلود یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای اندروید محسوب می‌شود. اپرا حدود 20 سال است که در کامپیوترهای دسکتاپ در حال رشد است، نسخه موبایل این مرورگر نیز همان ویژگی‌های بزرگ را به همراه دارد و علاوه بر آن چند قابلیت مفید دیگر نیز به ارمغان خواهد آورد.

اپرا می‌تواند دستگاه‌های مختلف را بایکدیگر هماهنگ کند، بنابراین با اتصال حساب خود به هر دو نسخه دسکتاپ و تلفن‌همراه می‌توانید به راحتی اطلاعات را در هر دو نسخه در دسترس داشته باشید. با این حال مهم‌ترین ویژگی اپرا بخش صرفه‌جویی داده است که آن را از سایر مرورگرهای اندروید جدا کرده است. اپرا می‌تواند فیلم‌های در حال مشاهده در مرورگر را فشرده کند تا از حجم کمتری استفاده شود، با این حال مشاهده فیلم هنوز لذت بخش و بدون نقص خواهد ماند. هم‌چنین هنگام مشاهده صفحات مختلف، در حجم مصرفی صرفه‌جویی می‌شود.

اپرا شاید سریع‌ترین مرورگر نباشد، اما هنگامی که یک صفحه را فراخوانی می‌کنید، تقریبا همه اجزای صفحه به صورت یکجا دریافت می‌شود، بنابراین برای مشاهده تصاویر و یا دیگر بخش های حجیم لازم نیست صبر کنید.

Chrome Beta: به‌روز باشید

قرار نیست در رابطه با نسخه قدیمی و کسل کننده گوگل کروم صحبت کنیم، در واقع یک نسخه بهتر از کروم اصلی وجود دارد: کروم بتا!

این نسخه از کروم، آخرین و جدیدترین ویژگی‌های کروم را پیش از عرضه برای نسخه رسمی در اختیار شما می‌گذارد. کروم بتا به شما این امکان را می‌دهد به ویژگی‌های آینده گوگل کروم اصلی دسترسی داشته باشید و با ارایه بازخوردها و نظرات خود، گوگل را در توسعه مرورگر فوق‌العاده محبوبش یاری برسانید.

از آن‌جایی که این نسخه بتا است ممکن است با مشکلاتی در پایداری مواجه شود، اما تعداد این مشکلات آن‌قدر زیاد نیست که آزاردهنده باشد.

Flyperlink: بهترین مرورگر مولتی‌تسکینگ

اپلیکیشن‌هایی هم‌چون Flyperlink، دید شما را به مرورگرهای تلفن‌همراه تغییر می‌دهند. این‌گونه اپلیکیشن‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که استفاده از یک مرورگر را به عنوان یک اپلیکیشن مستقل زیر سوال می‌برند. Flyperlink به شما این اجازه را می‌دهد که لینک‌ها را در یک پنجره شناور به نمایش بگذارید. به این ترتیب همیشه می‌توانید به محتوای اصلی صفحه دسترسی داشته باشید. دسترسی به این مرورگر توسط یک حباب کوچک که همیشه روی صفحه شما نمایش داده می‌شود، امکان‌پذیر است.

با استفاده از Flyperlink با انتخاب هر لینک پنجره‌ای به صورت پاپ‌آپ باز شده و محتوای لینک‌ به نمایش در می‌آید. اگر شما احتیاج دارید که میان صفحات وب و اپلیکیشن‌ها جابه‌جا شوید، Flyperlink می‌تواند برای‌تان بسیار مفید باشد و حتی به خوبی جای مرورگر پیش‌فرض را بگیرد.

Firefox: بهترین مرورگر با قابلیت شخصی‌سازی

بدون شک فایرفاکس یکی از قدرتمندترین مرورگرهای اندروید است، تجربه استفاده از این مرورگر بسیار لذت‌بخش است اما وجود ویژگی‌های بسیار متنوع موجب شده است با یکی از برترین‌ها مواجه باشیم. همگام‌سازی نسخه موبایل و دسکتاپ بسیار عالی است و این موضوع با قابلیت‌های شخصی‌سازی از جمله چیدمان صفحه اصلی به صورت دلخواه و پشتیبانی از افزونه‌ها، بسیار درخشان‌تر می‌شود. از دیگر قابلیت‌های فایرفاکس اندروید می‌توان به قابلیت Privacy، گزینه‌های به اشتراک‌گذاری متنوع و حالت مطالعه بسیار قدرتمند اشاره کرد.

Link Bubble Browser: بهترین مرورگر برای صرفه‌جویی در زمان

شاید بتوان Link Bubble Browser را آینده‌نگرترین مرورگر موجود در این لیست دانست. این مرورگر که توسط Chris Lacy توسعه داده شده است می‌تواند تجربه متفاوتی را برای شما به ارمغان بیاورد.

این توسعه دهنده محصولاتی هم‌چون Action Launcher 3 و مرورگر TapPath را در کارنامه دارد و با معرفی مرورگر Link Bubble یکبار دیگر عملکرد خوب خود را به نمایش گذاشته است. هنگامی‌که در یک اپلیکیشن بر روی لینکی کلیک می‌کنید، Link Bubble عملیات بارگذاری و پردازش را در پس‌زمینه انجام می دهد و نتیجه را پس از اتمام به نمایش می گذارد، به این ترتیب دیگر لازم نیست برای بارگذاری یک صفحه زمان طولانی را در مرورگر تلف کنید.

Puffin Browser Free: سریع‌ترین مرورگر

مرورگر Puffin Browser Free یک انتخاب بسیار مناسب است. این مرورگر علاوه بر اینکه بسیار سریع و قابل شخصی‌سازی است، می‌تواند به صورت مجازی یک ماوس و ترک‌پد را برایتان به ارمغان بیاورد. مطمئنا این قابلیت برای افرادی که وب‌گردی با لپ‌تاپ را دوست دارند بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

مرورگر Puffin، پیش از بارگذاری بک صفحه در تلفن‌همراه، ابتدا آن را به سرورهای ابری خود منتقل می‌کند. این موضوع می‌تواند موجب بهبودی سرعت بارگذاری فایل‌های سنگین در دستگاه‌های با پنهای باند کم‌تر از جمله تلفن‌همراه شود. به همین دلیل Puffin را می‌توان سریع‌ترین مرورگر اندروید دانست اما وجود آگهی‌ها در زیر صفحات می‌تواند آزاردهنده باشد.

Dolphin Browser: بهترین تجربه کاربری

Dolphin Browser یکی از محبوب‌ترین مرورگرها در میان کاربران اندروید است. طراحی زیبا، پشتیبانی از افزونه‌ها، امکانات و عملکرد بی‌نقص این مرورگر از دلایل اصلی این محبوبیت است. هم‌چنین مرورگر Dolphin، هنوز از فلش‌پلیر پشتیبانی می‌کند، بنابراین استفاده از وب‌سایت‌های قدیمی به کمک این مرورگر امکان‌پذیر است.

UC Browser: افزایش سرعت در کنار ذخیره مصرف داده

این مرورگر چینی یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای اندروید است که میلیون‌ها بار دانلود شده است. افزایش سرعت در این مرورگر به وسیله فشرده‌سازی داده‌ها انجام می‌پذیرد و رابط کاربری مورد استفاده در آن اگرچه زیباترین نیست، اما بدون شک یکی از بهترین‌هاست.

همگام‌سازی تب‌ها و بوک‌مارک‌ها به وسیله حساب گوگل و فیس‌بوک امکان‌پذیر است. این مرورگر را امتحان کنید، بدون شک از آن راضی خواهید بود!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH