9 راه‌کار که شما را در عکاسی با آی‌فون حرفه‌ای می‌کند!

امروزه یکی از ملاک‌های خرید گوشی‌های هوشمند دوربین آن‌هاست. گوشی‌های آی‌فون با ارایه بستر مناسب سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، بدون شک یکی از بهترین انتخاب‌ها در این زمینه هستند. ما در این مطلب قصد داریم تا با بیان نکاتی ساده، به شما در عکاسی حرفه‌ای با آی‌فون خود کمک کنیم. پس با ما همراه باشید.

زیاد عکس بگیرید!

یکی از مزیت‌های دوربین موبایل نسبت به دوربین‌های دیجیتال، همراهی همیشگی آن است. آی‌فون خود را در جیب‌تان آماده داشته باشید و از هر موقعیت یا منظره‌ای که خوشتان آمد عکس بگیرید. تعداد بیشتر عکس مطمئنا شانس شما را در گرفتن سایه‌های اجسام یا طیف‌های نوری مختلف و زیبا بیشتر می‌کند. در ضمن عکاسی بیشتر تمرینی برای یافتن استایل عکاسی خودتان نیز است. در پایان روز هم می‌توانید عکس‌های هنری خود را ذخیره و دیگر تصاویر را که با سلیقه‌تان مطابق نیست، حذف کنید.

در انتخاب زاویه خلاق باشید

می‌توان گفت راحت‌ترین راه حرفه‌ای جلوه دادن خود، خلاقیت در انتخاب زاویه برای عکاسی است. برای شروع این کار، کافی است چشم‌ها را بشویید و دوباره به اطراف خود دقت کنید! زاویه‌ای جدید برای عکاسی از گلدان همیشگی کنار پنجره، مسیری که هر روز رفت و آمد می‌کنید و حتی میز کار خود؛ همه این‌ها سوژه‌های بالقوه‌ای برای ابتکار هستند.

به دنبال نور باشید

عکاسی به نور احتیاج دارد و هیچ دوربینی در تاریکی عکس‌های زیبایی نخواهد گرفت. برای شروع، نور چراغ‌های برق گزینه‌های خوبی هستند؛ نور چراغ ماشین‌ها و مغازه‌ها در شب نیز جلوه زیبایی دارند. ببینید چطور می‌توانید از نور به نفع خود در عکاسی استفاده کنید. یکی از تکنیک‌های خوب و ابتدایی در این زمینه می‌تواند اینگونه باشد: منبع نور خود را شناسایی کنید، تصویر را قاب بندی کرده و منتظر بمانید تا شخصی از قاب تصویر شما بگذرد. به همین راحتی!

کنترل کامل دوربین را به دست بگیرید

مطمئنا حالت اتوماتیک عکاسی در گوشی‌های آی‌فون، کار را برای گرفتن یک عکس ساده راحت کرده است. اما برای عکاسی حرفه‌ای بهتر است خودتان کنترل همه چیز را در دست داشته باشید. پس جسارت به خرج داده و برای یک بار هم که شده به حالت تنظیم دستی دوربین بروید. در این زمینه برنامه‌هایی مانند VSCO یا MuseCam گزینه‌های خوبی از قبیل تنظیم سرعت شاتر دوربین و حتی گرفتن عکس به صورت Raw در اختیار شما می‌گذارند.

برای تاثیر‌گذاری بیشتر ویرایش کنید

بعد از گرفتن عکس کارهای زیادی می‌شود با آن کرد. غالبا ویرایش تصاویر است که آن‌ها را از یک عکس معمولی به یک عکس هنری و زیبا تبدیل می‌کند. اجازه ندهید کسی به شما بگوید کار ویرایش تصاویرتان بد است. همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد. استفاده از برنامه‌های جانبی، علاوه بر امکانات بسیار خوبی که آی‌فون به شما ارائه می‌دهد، می‌تواند کمک بزرگی در این راه باشد.

دوربین گوشی خود را بهتر بشناسید

آیا می‌دانستید با آی‌فون خود می‌توانید به راحتی از اجسام در حال حرکت عکس بگیرید؟! این تنها یکی از مواردی است که شاید بسیاری از دارندگان گوشی‌های آی‌فون از آن اطلاعی نداشته باشند. مطمئن باشید دوربین آی‌فون امکانات زیادی دارد که از آن بی‌خبرید. پس دست از عکاسی در مقابل آینه بردارید و به شناخت دوربین گوشی خود بپردازید!

قابلیت زوم در آی‌فون 7 پلاس

مهم‌ترین تغییر در دوربین گوشی آی‌فون 7 پلاس، اضافه کردن لنز دوم در گوشی بود که اپل آن را تله‌فوتو نامید. این قابلیت به شما امکان دو برابر زوم اپتیکال و ده برابر زوم دیجیتال می‌دهد. تصور کنید در خیابان مشغول قدم‌زدن هستید که سوژه‌ای آن طرف خیابان نظر شما را به خود جلب می‌کند و امکان تردد به آنجا هم وجود ندارد؛ به راحتی گوشی خود را از جیب خارج کنید و از این قابلیت مفید حداکثر استفاده را ببرید.

استفاده از حالت پرتره (Portrait mode)

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید گوشی آی‌فون 7 پلاس، استفاده از حالت پرتره در عکاسی است. با فعال کردن این حالت، گوشی آی‌فون با کمک دو لنز پشتی خود به صورت خودکار اختلاف فاصله‌ای را که بین سوژه عکاسی و پس‌زمینه عکس وجود دارد، تشخیص داده و این اختلاف را با نه درجه عمق مشخص می‌کند. در این حالت، پس‌زمینه عکس به صورت تار دیده می‌‌شود. حال همه چیز به خلاقیت شما و نحوه استفاده از این قابلیت بستگی دارد.

استفاده از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مورد نیاز

استفاده از لنزهای اضافه، فلاش، پک باتری و وسایلی از این دست می‌تواند در مراحل بعد کمک حال شما باشد. در کشور ما که دسترسی به این وسایل به راحتی و برای همه امکان‌پذیر نیست، نرم‌افزارهای متفاوت در این زمینه تا حدودی می‌توانند این جای خالی را پر کنند. نرم‌افزارهایی مانند Slow Shutter Cam ،Adobe Photoshop Express ،Camera+ ،Snapseed با توجه به نیازهای مختلف کاربران، می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH