آموزش اتصال گوشی اندرویدی به خودرو جهت خاموش کردن چراغ Check!

آیا می‌دانید که خودروی شما، اطلاعاتی بیش از آنچه نشان می‌دهد در اختیار دارد. عقربه‌ها و چراغ‌های موجود در داشبورد خودرو، اطلاعاتی نظیر مسافت پیموده شده، میزان سوخت باقی‌مانده و یک سری هشدار‌ها را به راننده اطلاع می‌دهند. ولی یک سری اطلاعات نیز در این میان توسط خودروی شما مخفی شده و از دیدتان پنهان خواهند ماند. با استفاده از یک دستگاه اندرویدی، به سادگی و بدون مراجعه به مکانیک، می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد خودروی خود‌تان به دست بیاورید.

یکی از بدترین لحظات برای هر راننده، روشن شدن چراغ Check بر روی داشبورد وسیله نقلیه اوست. زیرا این چراغ می‌تواند نشان دهنده بروز یک مشکل بزرگ در خودروی باشد. بنابراین پیش از آنکه این مشکل تبدیل به یک دردسر بزرگ‌تر برای شما و خودرو‌ی‌تان شود، بهتر است دلیل روشن شدن این چراغ را تشخیص دهید و مشکل را برطرف نمایید. خوشبختانه و به لطف گوشی‌های هوشمند، می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید.

برای این منظور به دو ابزار نیاز دارید:

  • یک دستگاه اندرویدی که برنامه Torque بر روی آن نصب شده باشد
  • دستگاهی به نام OBDII

امروزه در تمامی خودرو‌ها، یک اسلات OBD وجود دارد که معمولا در زیر فرمان خودرو قرار دارد. دستگاه OBDII باید به این اسلات در خودروی شما وصل شود.

پس از اتصال دستگاه به اسلات OBD در خودرو، ابتدا بلوتوث اسمارت‌فون یا دستگاه اندرویدی خود را روشن کنید. سپس وارد برنامه Torque شده و چند لحظه به آن زمان بدهید تا به خودروی شما وصل شود. اگر همه چیز درست انجام شده باشد، اطلاعات عمومی مربوط به وسیله نقلیه خود را در برنامه مشاهده خواهید کرد.

بر روی گزینه Menu که در پایین و سمت چپ صفحه وجود دارد کلیک کنید تا لیست دستورات نمایش داده شود. سپس گزینه “Fault Codes” را انتخاب نمایید. با کلیک بر روی “Show logged fault” می‌توانید کد مربوط به چراغ Check را مشاهده کنید. همچنین با انتخاب گزینه “Clear logged faults”، چراغ Check خاموش خواهد شد.

توجه داشته باشید که پاک کردن خطا و خاموش شدن چراغ Check، راه حل مشکل خودروی شما نیست و پس از پیمودن حدود 50 کیلومتر، مجددا این چراغ روشن خواهد شد. بنابراین لازم است که حتما به تعمیرگاه مراجعه کنید تا مشکل خودروی شما به طور کامل برطرف گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH