کشف جدید دانشمندان در خصوص ترمیم پوست افرادی که دچار حوادث سوختگی شده‌اند

اگر دچار سوختگی شدید شده باشید یا شخصی را می‌شناسید که این مشکل برایش پیش آمده است، احتمالا می‌دانید که ناحیه‌ای از پوست که دچار سوختگی شده است (مخصوصا در سوختگی‌های شدید)، هرگز مثل حالت اول و طبیعی خود نخواهد شد. با این حال به نظر می‌رسد که دانشمندان در یک شرکت تحقیقات بیوتکنولوژی به نام PolarityTE در آمریکا، روشی برای رشد مجدد و ترمیم پوست و مو افرادی که قربانی حوادث سوختگی شده‌اند، پیدا کرده‌اند.

در حال حاضر در اکثر سوختگی‌ها از روشی به نام Epicel برای پیوند پوست استفاده می‌شود. این روش که خیلی کاربردی و مفید نیست، دقیقا همان چیزی است که PolarityTE قصد تغییر دادن آن را دارد. در روش ابداعی این شرکت، از قسمتی از بافت سالم پوست فرد بیمار به منظور پیوند و رشد مجدد قسمت آسیب دیده پوست استفاده می‌شود.

این کمپانی تا پیش از این، تجربیاتی در بهبود جراحات بر روی پوست خوک‌ها داشته است و به موفقیت‌هایی از قبیل بهبود زخم بدون باقی ماندن جای زخم، رشد فولیکول‌های مو و تشکیل مجدد تمام لایه‌های پوست دست یافته‌اند.

هرچند که پوست خوک در مقایسه با پوست بدن انسان، ضخیم‌تر و پیچیده‌تر است، ولی موفقیت این آزمایش‌ها بر روی پوست حیوانات، می‌تواند مقدمه‌ای برای آزمایش موفق بر روی پوست انسان باشد. در صورت موفقیت این طرح، انتظار می‌رود که طی 12 الی 18 ماه آینده، این تکنولوژی روانه بازار شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH