زشت‌ترین‌ اسمارت فون‌های بازار را بشناسید!

شاید زشت یا زیبا دانستن یک چیز کاملا سلیقه‌ای باشد. اما همه می‌دانند بعضی چیزها ذاتا زشت‌ هستند. دنیای اسمارت فون‌ها هم از این قاعده مستثنی نیست و اردک‌های زشت، کم و بیش در آن پیدا می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین عامل‌های خرید یک گوشی برای کاربر، ظاهر و قیافه آن است. گاهی در همان نگاه نخست عاشقشان می‌شویم و دست توی دست از مفازه بیرون می‌رویم. اما گاهی اوقات با 10 نگاه هم معجزه‌ای رخ نمی‌دهد. همان‌طور که از عنوان مطلب روشن است ما به‌سراغ زیباترین‌ها نمی‌رویم بلکه زشت‌ترین‌ها را انتخاب خواهیم کرد.

آیا می‌خواهید از بدشکل‌ترین موبایل‌ها دور بمانید و آن‌ها را خوب بشناسید؟ پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

(موارد این لیست به ترتیب قیمت و نزولی هستند)


1.   LG G5: ماژولار یا بدشکل؟

زشت‌ترین اسمارت فون

ال‌جی سالهاست که در دنیای دیجیتال فعالیت دارد اما در حوزه اسمارت فون‌ها چند سالی است که کارش را به صورت جدی شروع کرده است. از موبایل انقلابی و دلبر G2 بگیر تا G6 براق و کم حاشیه! اما G5 در تاریخچه این شرکت دستگاهی کم فروغ و ناامیدکننده است. ال‌جی نتوانست آن‌طور که باید و شاید G5 را بفروشد و این تا حد زیادی مربوط به‌دردسرهای ماژولار بودن گوشی و زشتی آن می‌شود.

G5 اولین اسمارت فون فلزی ال‌جی است. قاب جلو شکل و شمایلی مانند G3 دارد و به‌خاطر این تکرار می‌توان از این شرکت کره‌ای خرده گرفت. قاب پشتی شامل دوربین دوگانه و حسگر اثرانگشت (که در اصل دکمه پاور در آن قرار دارد) است. پایین‌تر از همه این‌ها نشان G5 حک شده. به صورت کلی می‌توان گفت که قاب پشتی ظاهری خلوت و خسته‌کننده دارد!

البته تا حدودی ظاهر G5 مثل رباتی در فیلم‌های علمی-تخیلی است! برآمدگی‌های حسگر اثرانگشت و دوربین دوگانه تبدیل به‌ حربه‌ای برای منتقدان طراحی G5 شده است. انگار همین انتقادها آن روح ال‌جی را که ریسک‌پذیر و ماجراجو بود، از بین برده و این کمپانی را به این تصمیم وا داشته که موبایلی مانند G6 را تولید کند.

حدود قیمت LG G5: یک میلیون و پانصد هزار تومان


2.  Sony Xperia C5 Ultra: بلندقامت زشت!

زشت‌ترین اسمارت فون

و اما یکی از این اردک‌های زشت از سونی است. شرکتی واقع شده در سرزمین خورشید که سال‌های سال است که در این دنیای دیجیتال فعالیت می‌کتد. C5 Ultra یکی از زشت‌ترین موبایل‌ها در بازار است. این گوشی میان‌رده‌ای از جنس فبلت‌هاست! در تاریخچه «سونی موبایل» سری‌های زیادی دیده می‌شود. یکی از همین‌ها سری «C» است که تمرکز آن روی کیفیت دوربین سلفی است. اما همان‌گونه که پیداست از ظاهر بی‌بهره است!

در باب بخش جلویی C5 Ultra می‌شود گفت که به‌دلیل یکسان نبودن حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر از توازن خارج شده و توی ذوق می‌زند. ناگفته‌ نماند که بخش بالای صفحه‌نمایش نسبتا شلوغ است و سنسور بزرگ دوربین به‌نظر می‌رسد که مستقیم به کاربر زل زده است!

قاب پشت از پلاستیک نامرغوب و براقی تهیه گشته که ظاهری کهنه به‌ این قسمت داده است. تا یادمان نرفته باید بگوییم که این پلاستیک به‌چشم بر‌هم‌زدنی خط و خش و چربی دست را جذب می‌کند. اجزای دیگر هم مانند دوربین، فلاش تک‌رنگ، میکروفون، نشان XPERIA ،NFC و سونی در یک‌ خط قرار دارند و ظاهری ساده و کهنه به‌ بخش پشت C5 Ultra تحمیل کرده‌اند!

حدود قیمت Sony Xperia C5 Ultra: یک میلیون و 50 هزار تومان


3.   Samsung Galaxy J1 Ace : فسقلی بدترکیب!

سامسونگ…

چند سال پیش با آوردن نام این کمپانی بزرگ یاد پلاستیک و اسباب‌بازی می‌افتادیم! اما دو سه سالی است که با آوردن اسم این برند ناخودآگاه یاد شیشه، فلز و لوکس بودن می‌افتیم! همه این‌ها به‌لطف تلاش طراحان این شرکت است.

ولی هنوز ردپای گلکسی‌های گذشته در موبایل‌های اقتصادی سامسونگ به‌چشم می‌خورد. البته همه آن‌ها زشت نیستند و گاهی در بین اسمارت فون‌های دیگر در همین کلاس چشمک می‌زنند! به طور حتم J1 Ace محصول سال 2015 سامسونگ از آن دسته نیست!

در چهار‌ گوشه این موبایل برجستگی‌هایی وجود دارد و با اینکه می‌دانیم برای محافظت از دستگاه تعبیه شده‌اند اما باز هم ناامیدکننده هستند و حسابی J1 Ace را از ریخت انداخته‌اند! از حاشیه‌های زیاد بالا و پایین به‌سرعت می‌گذریم چون در این سطح عادی هستند!

قاب پشت از پلاستیک مات ساخته شده و چینش اجزای آن مانند گوشی Galaxy S3 هستند. این ترکیب در میان‌رده‌ها و موبایل‌های اقتصادی سامسونگ تکرار می‌شوند و کاربر با دیدن قاب‌ پشت صورتش را درهم می‌کشد و زندگی برایش خسته‌‌کننده به‌نظر می‌رسد!

حدود قیمت Galaxy J1 Ace: سیصد و چهل هزار تومان


4.   Alcatel Pixi 4: تا چه‌ حد زشت؟

معمولا با گفتن نام آلکاتل به یاد تلفن‌های ثابت می‌افتیم که در سال‌های دور بخش مهمی از زندگی‌مان را تشکیل می‌دادند. آلکاتل هم در آن زمینه مشغول بود و تا حدی کارش عالی بود.

اما این کمپانی با دیدن سودی که شرکت‌های بزرگ از فروختن اسمارت‌فون به جیب می‌زنند وسوسه شد و تصمیم گرفت وارد این حوزه بشود. متاسفانه یکی از گوشی‌های این شرکت ذاتا زشت است و ناچارا در این لیست قرار گرفت!

از قاب جلو شروع می‌کنیم. یکی از بیشترین حاشیه‌ها در بالا و پایین نمایشگر که تا حالا دیده‌اید در این موبایل حضور دارند. دکمه‌های بزرگ ناوبری اندروید توی ذوق می‌زنند و کاربر را دلسرد می‌کنند.

قاب پشت از پلاستیک نامرغوب تولید شده و در مقابل خط و خش و لک هیچ مقاومتی ندارد و همیشه باید آن را با وسواس تمیز کنید! (گرچه فایده‌ای هم ندارد)

حدود قیمت Alcatel Pixi 4: دویست و پنجاه هزار تومان


5.   Huawei Y360: از این بدتر نمیشه!!

در آخر به‌ هوآوی رسیدیم. سومین برند در دنیای اسمارت فون‌ها. این کمپانی که محصولات پرزرق و برقی مانند P10 و خانواده Mate می‌سازد در گذشته‌ای نه‌چندان دور به ساختن موبایل‌های بی‌کیفیت مشهور بود. گوشی‌هایی که نه‌ ظاهر درست و حسابی داشتند، نه‌‌ سخت‌افزار خوبی و نه‌ حتی دوربین مطلوبی! اما همان‌طور که می‌دانید الان خیلی از مردم با ذوق و شوق از این برند اسمارت فون می‌خرند و از انتخاب‌شان راضی هستند. اما Y360 بازمانده‌ای از همان دوران تاریک است. بله! او فرزند تاریکیست!

بیش‌ترین حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر را که می‌توانید تصور کنید، دو چندان کنید. محصول نهایی چیزی نیست جز Y360 از کمپانی هوآوی!

قطر این گوشی چیزی حدود 11 میلی‌متر است! پس می‌توانیم Y360 را «چاقالو» صدا کنیم. هوآوی (احتمالا) تصمیم داشته که به‌جای پنل، بیش‌تر حاشیه در بالا و پایین بسازد و در آخر با خود گفته «حالا یک صفحه‌نمایش هم می‌گذاریم!»

بخش پشتی از بدترین پلاستیک ممکن تهیه شده که در مقابل رقبای زیبایی چون J1 mini Prime حرفی برای گفتن ندارد. همچنین این قاب مقاومت زیادی در برابر خط و خش از خود نشان نمی‌دهد و به‌ آن‌ها دوستانه خوش‌آمد می‌گوید!

حدود قیمت Huawei Y360: دویست و چهل هزار تومان


در آخر باید بگوییم:

از موبایل‌های این لیست عذرخواهی می‌کنیم و عمیقا می‌دانیم که به‌ بزرگی خودشان ما را می‌بخشند!

7 در مورد “زشت‌ترین‌ اسمارت فون‌های بازار را بشناسید!”

  1. فقط میخوایین یه چی بنویسین خداییش اینا سیصد تومن پولش بیشتر مگه بدبخت شرکت بیاد برات هنر ناب طراحی کنه شیک پیک

    1. داداش آرمان

      آبجی گلم دویست و پنجاه از دویست و چهل بیشتره
      احتمالا شما ۳۶۰ مدل گوشیو با قیمتش اشتباه گرفتی خخخخخ

      1. ابجی خودتی موهات شبیه دختره ؛من پسرم
        دوما تو اینو تغییر دادی قیمت هواوی دویستو شصت بود من دو سه بار چک کرده بودم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH