کدام دوربین موبایل در سفر بهتر است: سامسونگ گلکسی S8 پلاس یا گوگل پیکسل XL؟

هر چقدر هم که عاشق عکاسی در سفر باشیم، حمل یک یا چند لنز بزرگ واقعا سخت خواهد بود. البته کسانی هستند که این سختی را به دلیل علاقه بیش از حدشان به عکاسی به جان می‌خرند. عکاسی با یک دوربین حرفه‌ای با وسایل جانبی زیاد می‌تواند بسیار وقت‌گیر باشد، از این رو همراه داشتن یک موبایل پیشرفته مثل گلکسی اس 8 پلاس یا پیکسل ایکس ال می‌تواند جایگزین خوبی باشد. به ویژه زمانی که خیلی غیر منتظره با سوژه بسیار مناسبی برخورد می‌کنیم.

در ادامه با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا مقایسه خواندنی و جالبی بین این دو هندست از نظر کیفیت عکس برداری انجام دهیم.

دوربین‌تان هر چه باشد، هوای ابری یک کار خراب کن به تمام عیار است. البته باید اعتراف کرد که هر دو هندست مقایسه ما عملکرد قابل قبولی را در این شرایط هوایی از خود نشان دادند. هر دوی آنها در منظره زیر و همانطور که مشاهده می‌کنید خوب عمل کردند. خانه‌های سفید رنگ آن دور دست‌ها و درختان کاج اطراف از جزئیات خوبی برخوردارند و قله کوه که با ابرها پوشیده شده است بعلاوه لایه‌های ابرها براحتی و با وضوح خوب قابل رویت هستند.

گلکسی اس 8 پلاس


پیکسل ایکس ال


 

تفاوت عملکرد این دو هندست در عکس‌برداری بیشتر در پردازش پس از عکاسی قابل رویت است. این پردازش در اس 8 پلاس کاملا به صورت خودکار انجام می‌شود. البته از آنجایی که استفاده از مود دستی زمان می‌طلبد در مسافرت‌های اینچنینی ترجیحا مود خودکار می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد. این هندست به اندازه لازم و دلخواه عکس را ساتوره کرده و کنتراست را تنظیم می‌کند. می‌توانید در عکس گرفته شده ببینید که چطور علف‌های طلایی، قهوه‌ای رنگ شده‌اند و در مقایسه با عکس پیکسل ایکس ال، هوای ابری بهتر نشان داده شده است.

 

در ادامه می‌توانید عکس‌های بیشتری از این دو هندست را مشاهده کنید

گلکسی اس 8 پلاس


پیکسل ایکس ال


گلکسی اس 8 پلاس


پیکسل ایکس ال


 

در دو عکس پایین می‌بینید که اس 8 پلاس توانسته جذابیت بیشتری به عکس‌های خاکستری و دلگیر بدهد.

 

گلکسی اس 8 پلاس


پیکسل ایکس ال


گلکسی اس 8 پلاس


پیکسل ایکس ال


پردازش پس از عکس

اگر از آن افرادی هستید که می‌خواهید عکس‌هایتان پر رنگ و لعاب باشد و سایه‌ها و رنگ‌ها عمق بیشتری داشته باشند، قطعا باید اس 8 پلاس را انتخاب کنید. هر چند باید این را هم بدانید که نتیجه کمی تیره و تاریک‌تر خواهد بود، به ویژه اگر عکس‌ها در یک روز ابری و کسل‌کننده انداخته شوند. البته داشتن سایه‌های عمیق‌تر در چشم ما عکس را جذاب‌تر می‌کند، هر چند ممکن است برای خیلی‌ها اصلا جالب نباشد.

در مقابل، روی عکس‌های گرفته شده با پیکسل ایکس ال پردازش کمتری انجام می‌شود، اما جزئیات سر جایشان هستند. با زوم در برنامه Adobe Lightroom می‌توان دید که جزئیات درخت‌های پشت نسبت به عکس اسمارتفون سامسونگ بیشتر قابل رویت هستند. هر چند در عکس آبشار که در بالا دیدید، این هندست نتوانست به خوبی روی پس‌زمینه فوکوس داشته باشد. به همین دلیل بالای کوه وضوح قابل قبولی ندارد.

در عکس‌های کلوزآپ نتیجه حاصل شده از اس 8 پلاس مطلوب‌تر بود. بعلاوه اگر دلمان بخواهد نتیجه را تا آنجایی که می‌شود بهبود بخشیم، می‌توانیم از مود دستی یا فوکوس انتخابی که در این هندست تعبیه شده‌اند بهره ببریم.

گلکسی اس 8 پلاس


پیکسل ایکس ال


سلفی

در بخش محبوب سلفی نیز اس 8 پلاس ما خیلی بهتر ظاهر شد. در واقع شما در این هندست و در بخش جلویی یک دوربین 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار دارید که می‌تواند حسابی به کارتان بی‌آید و سلفی‌های خارق‌العاده‌ای را برایتان بگیرد. با وجود دیافراگم f/1.7 عملکرد این دوربین در نور کم نیز خوب و قابل قبول است. این را بخاطر داشته باشید که گلکسی اس 8 پلاس یکی از معدود اسمارتفون‌هایی است که با دوربین جلوی مجهز به فوکوس خودکار عرضه می‌شود.

پیکسل ایکس ال

سلفی با پیکسل ایکس ال با وجود دوربین 8 مگاپیکسلی و لنز f/2.4 به خوبی سلفی‌های نماینده سامسونگ نیست. به ویژه در نور کم. در واقع اس 8 پلاس حتی از نظر نرم‌افزاری هم بهتر عمل می‌کند.

ویدئو

با وجود قابلیت تثبیت‌کننده تصویر، هر دو در زمینه فیلم‌برداری خوب عمل کردند، هر چند پیکسل ایکس ال نتوانست صدا را به خوبی اس 8 پلاس ضبط کند. وجود ویژگی‌های نرم‌افزاری بیشتر در هندست سامسونگ مثل ویرایش سریع و آسان، باعث می‌شود که کاربر بتواند با خیال راحت هر اندازه که می‌خواهد فیلم بگیرد و تنها جاهایی را که مد نظرش است ببرد و نگه دارد.

در پایان اگر بخواهیم بگوییم که کدام گزینه بهتری در سفر است، باید اعتراف کرد که نماینده گوگل هم با وجود نقصی که در ضبط صدا هنگام فیلم‌برداری از خود نشان داد می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. در مقابل محصول سامسونگ هم چیزی کم ندارد، هر چند در بسیاری از تصاویر پردازش بیش از حدش می‌تواند به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید.

2 در مورد “کدام دوربین موبایل در سفر بهتر است: سامسونگ گلکسی S8 پلاس یا گوگل پیکسل XL؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH