کدام پرچم‌دار را بخریم، شیائومی می 6 یا هواوی آنر 9؟

در بازار چینی‌ها چنان رقابتی سر گرفته که برای تمام علاقه‌مندان به اسمارتفون‌های پیشرفته و البته خوش قیمت انتخاب بسیار سخت‌تر از گذشته شده است. مخصوصا دو کمپانی شیائومی و هواوی که دیگر سنگ تمام گذاشته‌اند. با ما همراه باشید تا نگاهی به پرچمداران دو کمپانی بی‌اندازیم و با یک مقایسه مختصر و مفید بین آنر 9 و می 6 انتخاب را برایتان ساده‌تر کنیم.

صفحه نمایش و طراحی

از نظر طراحی باید گفت که هر دو اسمارتفون نقاط مشترک زیادی دارند. مشترکاتی چون بدنه شیشه‌ای با تریم فلزی که زیبایی خاصی به آن‌ها بخشیده است. از نظر قد و قواره و ضخامت، محصول هواوی به مقدار خیلی کمی بزرگ‌تر و قطورتر از می 6 است، آن‌قدری که شاید اصلا به چشم هم نیاید. قد و قواره‌اشان که تفاوت چشم‌گیری نداشت، می‌رسیم به تفاوت وزنشان که کمی محسوس‌تر است. می 6 با وزن 168 گرمی‌اش در مقابل آنر 155 گرمی، سنگین وزن محسوب می‌شود. البته می 6 یک نسخه سرامیکی هم دارد که 182 گرم است!

در بخش صفحه نمایش هر دو هوشمند مجهز به IPS LCD 2.5D هستند که توسط گوریلا گلس محافظت می‌شوند. علاوه بر نوع صفحه نمایش هر دوی این هندست‌ها دارای اسکرین 5.15 اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی هستند. نسبت صفحه نمایش در می 6 تقریبا 71.4 درصد به بدنه بوده و این نسبت در آنر 9 عدد 69.9 درصد است. پس از این نظر هم می‌توان گفت که تقریبا مشابه هستند.

از نظر کیفیت صفحه نمایش، می 6 به اندازه کافی تصاویر را با وضوح و زنده نشان می‌دهد و در بخش باز تولید رنگ‌ها با قدرت عمل می‌کند. بعلاوه این هندست توانسته میزان روشنایی را تا پایین‌ترین حد ممکن کاهش دهد و از این نظر بهتر از دیگر صفحات نمایش فول‌اچ‌دی عمل کرده است. آنر 9 هم با توجه به اینکه یک تازه وارد است، باید منتظر نظرات کاربران و متخصصان بماند.

دو هندست در رنگ‌های متفاوتی عرضه می‌شوند. شیائومی می 6 با تنوع رنگی مشکی، سفید، آبی و سیاه سرامیکی می‌آید و آنر 9 در رنگ‌های آبی، طلایی، مشکی و طوسی عرضه می‌شود.

اگر بخواهیم در این قمست هندستی را انتخاب کنیم، انتخاب ما آنر 9 خواهد بود، زیرا این اسمارتفون در رنگ‌های متنوع‌تری نسبت به رقیبش عرضه می‌شود. از نظر وزنی هم سبک‌تر بوده و جک 3.5 میلیمتری صدا را نیز حفظ کرده است.

سخت‌افزار

شیائومی می 6 قرار است به سریع‌ترین پردازنده کوالکام یعنی اسنپدراگون 835 مجهز شود. یک پردازنده هشت هسته‌ای که چهار هسته کایرو با فرکانس 2.35 گیگاهرتز و چهار هسته دیگر با فرکانس 1.9 گیگاهرتز خواهد داشت. ترکیب این پردازنده با رابط گرافیکی آدرنو 540 مسلما از می 6 یک هندست قدرتمند خواهد ساخت که به این راحتی‌ها نمی‌شود با آن رقابت کرد، مگر اینکه آنر 9 باشی و بتوانی با پردازنده هشت هسته‌ای Kirin 960 (چهار هسته Cortex-A73 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز) در مقابلش بایستی!

در بخش رم و حافظه داخلی می 6 دارای دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی با رم 6 گیگابایتی بوده و این در حالی است که هواوی تصمیم گرفته پرچمدارش را در دو نسخه 64 گیگابایتی با رم 4 گیگابایتی و 128 گیگابابایتی با رم 6 گیگابایتی عرضه کند.

در قسمت پشتیبانی از کارت حافظه خارجی، آنر واقعا یک سر و گردن بالاتر می ایستد، زیرا با پشتیبانی از شکاف مربوطه که می‌تواند تا 256 گیگابایت را ساپورت کند، جایی برای قد علم کردن شیائومی می 6 که از هیچ شکافی ساپورت نمی‌کند، نگذاشته است.

در بخش باتری نیز با نزدیکی بسیار زیاد می 6، مجهز به یک نوع 3350 میلی آمپری بوده و آنر 9 یک باتری 3200 میلی آمپری را انتخاب کرده است.

انتخاب ما در این قسمت با اینکه از نظر سخت‌افزاری هر دو جز قوی‌ترین‌ها هستند، آنر 9 خواهد بود، آن‌هم به خاطر تعبیه شکاف کارت حافظه که دست و بال کاربر را بازتر می‌گذارد.

دوربین

این دو در هر بخشی که وارد می‌شوند با تمام قوا این‌کار را انجام می‌دهند. می 6 یک هندست با دوربین دوگانه است. دو دوربین 12 مگاپیکسلی که یکی واید با دیافراگم f/1.8 و دیگری تله‌فوتو با دیافراگم f/2.6 است که مسلما عکس‌های خیره‌کننده‌ای را ثبت خواهند کرد. در سوی دیگر آنر 9 با دوربین 20 مگاپیکسلی مونو با دیافراگم f/2.2 و یک 12 مگاپیکسلی RGB با دیافراگم f/2.2  هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

شیائومی در زمینه تثبیت تصویر از یک OIS چهار محوره بهره برده که قادر است نتایج مطلوبی را ارائه دهد. در جلو هم هر دو اسمارتفون دارای دوربین‌های 8 مگاپیکسلی با ویژگی‌های معمول هستند. البته دوربین نماینده هواوی دارای دیافراگم f/2.0 است، در حالی که دیافراگم دوربین می 6 مشخص نیست.

انتخاب ما در این قسمت مشخص نیست. در واقع خودمان هم نمی‌دانیم با این همه نزدیکی و تشابه کدام هندست را انتخاب کنیم. تنها راه این است که منتظر نمونه‌های ثبت شده با این دوربین‌ها باشیم تا بتوانیم انتخاب درست‌تر و مطمئن‌تری انجام دهیم.

دیگر ویژگی‌ها

هر دوی این پرچم‌داران مجهز به ویژگی‌های پیشرفته و به‌روزی چون پشتیبانی از 4G، بلوتوث 4.2، سنسور اثر انگشت و غیره هستند. هر دو با جدیدترین رابط کاربری‌های مختص کمپانی‌های خود عرضه می‌شوند. البته می 6 با اندروید 7.1.1 و آنر با اندروید 7.0 می‌آید و همین باعث می‌شود در این قسمت با توجه به اینکه سیستم عامل می 6 کمی جدیدتر است، این هندست انتخاب گردد.

از نظر دسترسی، می 6 از آوریل امسال در بازار چین با قیمت 367 دلار برای نسخه 64 گیگابایتی و 425 دلار برای نسخه 128 گیگابایتی عرضه شده است. البته شایان ذکر است که نسخه سرامیکی این هندست خیلی گران‌تر و 608 دلار بها دارد.

آنر 9 البته همین دو روز پیش وارد بازار شد و از این نظر از می 6 عقب‌تر می‌ایستد. قیمت مدل 4 گیگابایت رم این هندست 338 دلار، مدل 64 گیگابایتی با رم 6 گیگابایتی 397 دلار و مدل 128 گیگابایتی با رم 6 گیگابایتی 441 دلار اعلام شده است.

در آخر اگر طرفدار این دو کمپانی بودید و هستید که خب انتخاب برایتان قطعا ساده‌تر شده است، اما اگر تا بحال به هندست‌های چینی فکر نکرده‌اید و این اولین بار است که آنها را در نظر گرفته‌اید، باید بگوییم که با گزینش هر کدام از این اسمارتفون‌ها بهترین انتخاب را کرده‌اید.

اگر به گوشی‌های شیائومی علاقه‌مند هستید، به گروه آن ملحق شوید

18 در مورد “کدام پرچم‌دار را بخریم، شیائومی می 6 یا هواوی آنر 9؟”

  1. من تازه شیائومی ردمی 6 گرفتم ، رابط کاریش محشره ،سرعت بالایی هم دار ،خیلی هم خوش دسته ، توصیه میکنم

  2. درود.دوستان من واقعا موندم بلکبری دیتک ۶۰ بگیرم یا انر ۹ یا شیاومی می ۶ .خیلی تحقیق کردم گوشی خوبی به نظر میاد.اما شاعر میگه .زه عمل بر اید کار.نمیدونم کاراییش چیه اگه واقعا باگ داره یا مشکل نرم افزاری.که برم سراغ همون ios لطفا در چهارچوب منطق ونه تعصب برند .منو راهنمایی کنید .ممنون میشم.یادم رفت بگم از یک نواختی ios خسته شدم .میخوام برای اولین بار به برندهای چینی اعتماد کنم.

  3. سلام دوستان من قبلاً هواوی داشتم خوب بود ولی از لحاظ سخت افزاری کم می آورد الان شیاومی ای وان دارم عالی از همه لحاظ عکسهای پرتره آن واقعا دیدنی و جالب بهتون پیشنهاد می کنم

  4. سلام من حدود دو ماهه دارم درباره گوشی شائومی تحقیق می کنم خدایی گوشیه خیلی خوبیه

    من نمی دونم بر چه اساس در هر بخش به انر رای می دادین اخه همه چیش از انر سره تازه دوربین شائومی با اینکه در مشخصات کمتر از انره در واقعیت بهتره و بهترین فوکوس هارو می اندازه که اگر به سایت های دیگه مراجعه کنید و عکسایی که با این گوشی گرفته شده رو ببینید متوجه این موضوع میشیدکه واقها ازعکسایی که واقعا از عکسایی که با انر گرفته شده بهتره
    در ضمن در یکی از سایت ها مقایسه دوربین شائومی با ایفون ۸ رو گذاشته بود که واقعا در قسمت دوربین از اونم بهتر بود لطفا اگر می خواهید دوتا گوشی رو مقایسه کنید منطقی باشه و بخاطر ساپرت نکردن حافظه جانبی این گوشی رو پایین تر از گوشی دیگر نیاریم یا بخاطر نداشتن جک ۳.۵ میلیمتری که به دلیل زد اب گردن گوشی بوده البته کمی نا موفق بوده و امروزه این اپشن از گوشی های ایفون هم برداشته شده
    لطفا مردم رو درست راهنمایی کنید شائومی از لحاظ سرعت حریف نداره بعد شما دارین با انر مقایسش می کنید
    شائومی پرچمداران بزرگترین شرکت هارو به راحتی شکست داده که می تونید با مشاهده فیلمای موجود اینو بفهمید
    Xiaomi mi 6 بخرید شک نکنید

  5. خانوم صریحی اگر اطلاعات کامل راجب کمپانی های چینی نداری لطفا مطلب بایس دار ننویس که ذهن خواننده منحرف شه. درضمن قیمت های این گوشی ها رو هم سعی کن از سایت خود این کمپانی ها بنویسی نه صرفا کپی پیست کردن از چندتا وبسایت خارجی الخصوص که شیامی جز هند به هیچ جای دیگه گوشی صادر نمیکنه که قیمت به دلار بده.
    موفق باشید

  6. کی گفته بالا نیس !!!؟
    من mi5 دارم ، باتریش ۳۰۰۰هه ، ۱ روز و نیم با نت ۴G روشنه ، اینستا و تلگرام فعال !!!
    جیکش در نمیاد !
    به لطف فست شارژرشم ،۱ ساعت و ربع فول میشه و میرم تا روزه بعد!
    بین هواوی و شیا ، شیا از همه لحاظ سر تره
    من آنر ۶ داشتم که واقعا گوشیه خوبی بود ، با p9 هم خیلی کار کردم
    اما حقیقتا شیاومی یه چیزه دیگه اس …

  7. دمش گرم یکی از بهترین برند ها فقط ایفون نداشتم از تمام برند ها معمولا بالای ۵۰ مدل داشتم من سالی تقریبا پنج تا ده بار گوشی عوض میکنم بهترین گوشی ها هم سری نوت سامی بوده دمش گرم ولی خیلی گرون میده از تابستان ۹۵ که ردمی ۳ گرفتم نرفتم سراغ بقیه برندها الان برند محبوبم شیا شده فقط بخاطر قیمت مناسب در قبال سخت افزار خوب گوشهای که بعد ردمی سه گرفتم mi max
    redmi pro
    mi 5
    redmi note 3 pro
    redmi 3s
    redmi 4 prime
    mi note 2 خیلی محشر
    mi max دوباره ?
    redmi note 4x
    redmi 4x
    redmi note 4x که دوباره خریدمش

    فقط توصیه میکنم میدیاتک نخرین فقط اسنپ دراگون

    دوربین توی شب ضعیف هستند گفتم فقط شب بجز mi 6

    1. ببخشید اینکه میگن باتری های شیائومی فقط رو کاغذ ظرفیتش بالاست و در عمل زود شارژ خالی میکنه واقعیته ؟

      1
      2
      1. مجتبی مسکینی

        نه
        شارژدهی محصولات شیائومی و به خصوص پرچمدارهاش خیلی بالا نیست اما مشکل خاصی هم ندارند

  8. خدایی خندتون نمیگیره از مقایسه هاتون؟ میگید نمیدونم باید نظر متخصصین رو بپرسیم ولی میگید انتخاب ما آنر۹ ؟

    خدا وکیلی حالتون خوبه؟ سگ می۶ میارزه به صدتا هواوی با پردازنده اختصاصی و هزارتا مشکل ..
    هواوی حتی یه فلشر برای آنبریک گوشیهای خودش نداره…آخه شما چی از گوشی میدونید که نظر تخصصی هم میدید؟

    2
    3
    1. شما با هواوی مشکل داری ظاهرا. با همین اسم تو یه سایت دیگه هم دیدم بد میگفتی. البته از لحن عجیبتون مشخصه که همون فرد هستید چون اونجا هم آخرش زدید هیچی از گوشی نمیدونن:))

  9. هرچند هم این گوشی های چینی با بهترین سخت افزار هم باشن
    هرچند بهترین قیمت رو داشته باشن
    اما از لحاظه نرم افزاری افتضاح هستن واقعا افتضاح هستن
    از لحاظ اپدیت هم واقعا بد و ضعیف هستن یا اپدیت نمیدن یا دیر میدن آخرش هم که اپدیت میدن پر از باگه
    کلا به شخصه چون برام اپدیت مهمه سراغ این چینی ها نمیرم
    اگر هم مجبور بشم بین دو گوشی بالا یکی رو انتخاب کنم ، هواوی رو انتخاب میکنم (اپدیتاش یه کم بهتره)

    3
    1
    1. دوست عزیز، معلومه تصور شما از گوشی چینی هواوی های ۳۰۰ هزار تومنی خیلی ضعیفه
      شیائومی یکی از پیشرو ترین شرکتهای آسیاست که به اپل شرق شهرت پیدا کرده
      اتفاقا از لحاظ نرم افزاری و آپدیت یکی از قدرتمندنرینهاست و اندروید رو رو سفید کرده
      یه جستجوی ساده در سایتهای فروش آنلاین موبایل تو ایران به راحتی به شما نشون میده خریدارها چقدر از این برند راضی اند. دست بر قضا اکثر خریدارهای این گوشی ها بعدها میفهمن که چقدر دیر از سامسونگهای بی مصرف و گرونشون دست کشیدن و به طرف این برند اومدن. و از طرفی وقتی قیمت رو با امکانات مقایسه میکنن نمیتونن باور کنن این همه کیفیت به این قیمت پس یعنی شرکتهایی بزرگ مثل سامسونگ جز کلاهبرداری کار دیگه ای باهاشون نکردن. نمیدونم میتونم لینک سایت اینجا برات بزارم یا نه ولی فقط بهت میگم کار کردن با گوشیهای شیائومی سطح انتظاراتت از یک اندروید فون رو به درجه جدیدی ارتقا میده
      موفق باشی

      1
      6
  10. اگه تو بازار ایران با قیمت واقعیشون عرضه بشن واقعا عالیه اما با توجه به روند اخیر بازار تقریبا محاله قیمت نجومی نداشته باشن!

  11. با توجه به اینکه من از دوتا گوشی های این شرکتها استفاده کردم بنظرم هواوی سرتره دوربین شیایومی ولی بهتره ،ولی توی شیایومی باگی وجود داره که این شرکت برطرفش نکرده ،برای بعضی مدلها مثل mi5 شیشه گوریلا گلس۴ میزنه ولی برای مدل mi5s که بالاتره شیشه محافظ نمیذاره ،اینم بگو من خودم این دو مدل رو تو خونه دارم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH