برنامه فرانسه برای استفاده از قطارهای خودران از سال 2023

شرکت راه‌آهن ملی فرانسه، یا به اختصار SNCF، در حال کار بر روی گسترش قطارهای خودران یا بدون راننده، در خطوط ریلی خود است. در صورت اجرای این طرح، “قطارهای کنترل از راه دور” در خطوط ریلی این کشور مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

قطارهای سریع‌السیر، که در زبان فرانسه به اختصار TGV نامیده می‌شوند، فناوری یکی از پر سرعت‌ترین وسایل نقلیه را با سرعتی حدود 200 مایل بر ساعت به ارمغان می‌آورند. با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، نمونه‌های اولیه این قطارها از سال 2019 بر روی خطوط ریلی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این قطارها برای شروع کار تنها برای حمل بار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قطارهای سریع‌السیر می‌توانند از سال 2023 در مسیر بین پاریس و جنوب فرانسه مسافران را جابجا کنند.

قطارهای شرکت راه‌آهن ملی فرانسه کاملا خودکار نخواهند بود و به صورت کنترل از راه دور کار خواهند کرد. این مطلب توضیحی بر استفاده از عبارت “قطارهای کنترل از راه دور” توسط این شرکت است. رانندگان از راه دور بر کار این قطارها نظارت خواهند کرد تا در مواقع ضروری فورا دست به کار شوند. در صورت نیاز از نیروی انسانی در قطارها نیز استفاده خواهد شد.

قطارهای سریع‌السیر نیمه خودکار به تعداد زیادی حسگر بیرونی جهت شناسایی موانع بر روی ریل و توقف در صورت نیاز مجهز خواهند شد. این حسگرها به مانند سیستم‌های ایمنی خودروهای جدید، که در آنها از سیستم جلوگیری از برخورد استفاده می‌شود، عمل خواهند کرد.

متیو چبانل، قائم مقام مدیر عامل SNCF، در گفتگو با FranceInfo گفت: “استفاده از این قطارها موجب کنار گذاشتن رانندگان قطار نخواهد شد.” وی در مقایسه این فناوری با سیستم‌هایی که در هواپیما استفاده می‌شود، خاطر نشان کرد: “همیشه در هواپیما یک خلبان وجود دارد، اما هدایت با سیستم خودکار صورت می‌پذیرد.”

استفاده از قطارهای خودران در جهان بی‌سابقه نیست. اما چبانل ادعا کرد این می‌تواند برای اولین بار باشد که سیستم هدایت خودکار در قطارهای سریع‌السیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیش تر Financial Times، در گزارشی اعلام کرده بود مشکل اصلی در استفاده از این سیستم ریشه در علائم الکتریکی (سیگنالینگ) و هدایت قطارها دارد که توسط راننده صورت می‌پذیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH