کاربران آیفون انتخاب خواهند کرد: Google Assistant یا Siri؟

اگر امروزه دستیار مجازی را یکی از ملاک‌های انتخاب در گوشی‌های هوشمند بدانیم، اغراق نکرده‌ایم. به خصوص که پیشرفت‌های چشمگیر صورت گرفته در این خصوص و رقابت شرکت‌های مختلف در ارائه امکانات متنوع‌تر در این حوزه، گواهی بر این مدعاست.

بر اساس گزارش منتشر شده از یک منبع ناشناس، گوگل و آیفون در حال همکاری هستند تا در صورت امکان راهی پیدا کنند که به کاربران آیفون اجازه می‌دهد Google Assistant را به جای سیری به عنوان دستیار هوشمند پیش فرض خود انتخاب کنند.

هم اکنون کاربران گوشی‌های آیفون می‌توانند از Google Assistant به عنوان یک برنامه سوم شخص استفاده کنند؛ به این صورت که برنامه را باز کنند، اطلاعات مورد نیاز خود را درخواست و کسب کنند و برنامه را ببندند.

اما بر اساس این گزارش، آن دسته از کاربران آیفون که Google Assistant را به سیری ترجیح می‌دهند، می‌توانند در محصولات 2017 آیفون، حالت پیش‌فرض دستیار صوتی خود را تغییر دهند. محصولات 2017 آیفون شامل iPhone 7s ،iPhone 7s Plus و iPhone 8 خواهد بود.

منابع آگاه در صورت تایید خبر، این اقدام را با استفاده برخی گوشی‌های هوشمند شرکت هوآوی از دستیار صوتی آمازون مقایسه می‌کنند. گفتنی است، دارندگان گوشی HTC U11 در آمریکا، بریتانیا و آلمان به زودی می‌توانند از الکسا، دستیار صوتی آمازون، به همراه Google Assistant استفاده کنند.

البته به دلایلی باور کردن این شایعه کمی سخت است. با توجه به شکوفایی فناوری بلندگوهای هوشمند در سال جاری، هر شرکتی که در این زمینه فعالیت می‌کند، سعی خواهد کرد تا از آن برای ترویج دستیار صوتی خود بهره ببرد. آمازون الکسا را دارد که راه خود را به گوشی‌های اندرویدی باز کرده است. گوگل با Google Assistant نشان داده که برنامه‌ای برای خالی کردن میدان ندارد. مایکروسافت در حال ارتقای کورتانا می‌باشد و اپل نیز برای هوم پاد خود از سیری استفاده می‌کند. البته شایعاتی نیز از سامسونگ به گوش می‌رسد که در حال کار بر روی بلندگویی هوشمند، که از بیکسبی استفاده خواهد کرد، است.

با وجود رقابت سنگین در این خصوص، مطمئنا اپل تمامی تلاش خود را خواهد کرد تا سیری به عنوان دستیار هوشمند پیش‌فرض کاربران باقی بماند.

در نتیجه برای جدی گرفتن این شایعه، باید منتظر خبرهای موثق‌تری در این خصوص باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH