بررسی کیبورد گیمینگ ایسوس Cerberus Mech RGB: آن‌چه که یک گیمر نیاز دارد!

چند وقتی است که کمپانی ایسوس در حوزه لوازم جانبی گیمینگ فعالیتش را گسترش داده و شاهد تولید محصولات متعددی مانند ماوس‌، کیبورد، ماوس‌پد و هدست با برند Cerberus برای گیمرها هستیم. یکی از این محصولات پرطرفدار، کیبورد گیمینگ ایسوس با نام Cerberus Mech RGB بوده که امروز در آزمایشگاه آی‌تی‌رسان حضور داشته و قرار است آن را برای شما بررسی کنیم. پس همراه ما باشید.

مشخصات کلی صفحه کلید Cerberus Mech RGB به شرح زیر است:

  • ابعاد 44.8 در 15 در 3.5 سانتی‌متر
  • وزن 1250 گرم
  • نور پس‌زمینه مجزا برای هر کلید با رنگ‌های آبی، قرمز، مشکی و خردلی
  • صفحه کلید از نوع مکانیکی با مقاومت حدود 70 میلیون ضربه
  • دارای 7 افکت نورپردازی پیش‌فرض
  • قابلیت ماکرو همه کلید‌ها برای عملکرد بهتر در زمینه گیمینگ
  • اتصال از طریق سیم با پورت USB 2.0

طراحی و ساخت

در بخش طراحی این صفحه کلید شاهد ظاهری ساده اما هوشمندانه هستیم؛ به طوری که در نگاه اول اصلا متوجه ساختار گیمینگ آن نشدیم. طراحی و ساخت همه بخش‌ها به صورت ساده صورت گرفته و هیچ دکمه خاص اضافی، دستگیره و یا مورد هیجان‌انگیزی که این روزها در محصولات گیمینگ دیده می‌شود در Cerberus Mech RGB حضور ندارد.

دکمه‌های موجود در این کیبورد همه با نظم خاص، مشابه سایر صفحه کلید‌های معمولی که در بازار دیده می‌شود، قرار گرفته‌‌اند. جنس این دکمه‌ها القا دهنده لطافت خاصی بوده و هنگامی که آن‌ها را لمس می‌کنید، احساس خوبی خواهید داشت. خوشبختانه در این صفحه کلید شاهد طرح لبخند در ساختار دکمه‌ها هستیم و همین موضوع باعث ایجاد احساس راحتی کاربر در حین کار می‌شود.

در سمت راست بخش بالایی این صفحه کلید، نام برند لوازم جانبی گیمینگ ایسوس، یعنی Cerberus دیده می‌شود. کمی‌ پایین‌تر از آن سه بخش نمایش وضعیت Num Lock ،Caps Lock و حالت گیمینگ با یک طراحی جالب و نور پس‌زمینه قرار گرفته است.

وزن Cerberus Mech RGB به نسبت این که دکمه و یا بخش اضافی خاصی ندارد، کمی زیاد بوده که البته با توجه به مکانیکی بودن آن، می‌توان این موضوع را نادیده گرفت. در بخش پشتی کیبورد دو پایه قرار دارد که به طور دلخواه می‌توانید برای راحتی در کار از آن‌ها استفاده کنید. سیم اتصال این کیبورد با پوشش پارچه‌ای‌اش ضخامت و مقاومت بالایی دارد اما طول آن می‌توانست کمی‌ بیشتر باشد.

عملکرد و کارایی

از آن‌جایی که صفحه کلید Cerberus Mech RGB برای گیمرها طراحی شده، قابلیت‌های خاصی را هم در این زمینه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. مکانیکی بودن صفحه کلید باعث شده تا با کم‌ترین میزان فشار انگشت، شاهد واکنش صفحه کلید باشیم و دیگر حتی لازم نباشد دکمه‌‌ها را تا انتها نگه‌ داریم. علاوه بر این‌ها طراحی واکنش‌گرای Cerberus Mech RGB باعث آنتی‌گوستینگ بودن آن شده و بر همین اساس هیچ ضربه‌ای را در حین بازی از دست نخواهید داد.

کمپانی ایسوس در این کیبورد به صورت مجزا برای هر کلید نور پس‌زمینه تعبیه کرده است. این نور‌های پس‌زمینه از چهار رنگ قرمز، آبی، مشکی و خردلی پشتیبانی می‌کنند. برای استفاده از مود‌های محتلف نمایش افکت‌های نوری، می‌بایست حالت گیمینگ را در کیبورد فعال کنید.

به طور پیش‌فرض 7 افکت نوری متفاوت در Cerberus Mech RGB قرار گرفته و شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای تغییر دادن این افکت‌ها باید از کلید‌های‌ ترکیبی FN+LEFT/RIGHT بهره بگیرید. همچنین شما می‌توانید با غیرفعال کردن دکمه ویندوز از به اشتباه فشرده شدن آن در حین اجرای بازی جلوگیری کنید. در دفترچه راهنمای موجود همراه با این محصول، تمامی این کلید‌های ترکیبی و عملکردشان برای‌ کاربر توضیح داده شده است.

علاوه بر بخش گیمینگ، کلید‌های F7 تا F12 به مالتی‌مدیا اختصاص داده شده‌اند که توسط آن‌ها می‌توانید میزان صدا را کنترل کنید، موزیک را متوقف کرده و یا کارهایی از این قبیل را انجام دهید.

سوئیچ‌های RGB این کیبورد ساخت Kaihua بوده که علاوه بر بازخورد بسیار بالا، دارای عمر مناسبی هم هستند. بر اساس گفته ایسوس طول عمر و مقاومت این سوییچ‌ها چیزی حدود 70 میلیون ضربه محاسبه شده است. وجود کلیدهای فوری جداگانه برای دسترسی به ماکروها و عملیات دیگر در اجرای بازی، نیاز گیمرهای حرفه‌ای را به راحتی برطرف خواهد کرد؛ به صورتی که دستورات پیچیده تنها با یک کلید ترکیبی در دسترس خواهند بود.

در جعبه محصول، 4 دکمه Keycaps نارنجی رنگ برای جای‌گزینی با دکمه‌های اصلی به همراه یک ابزار برای جدا کردن دکمه‌ فعلی و قرار دادن دکمه جدید، قرار گرفته است. به این ترتیب شما می‌توانید 4 دکمه خاص در صفحه کلید را به طور کل تعویض کنید.

متاسفانه برخلاف سایر صفحه‌ کلید‌های Cerberus کمپانی ایسوس، این مدل در برابر مایعات مقاومت ندارد؛ بنابراین باید حواس‌تان را در این زمینه جمع کنید.

کاربری این کیبورد در استفاده معمولی مانند تایپ کردن، مناسب بوده و نیازتان را برطرف خواهد کرد. تنها مشکل در این زمینه صدای زیاد دکمه‌ها حین فشرده شدن است که شاید بعد از گذشت یک مدت، شما را خسته کند. اگر این مورد را نادیده بگیریم، حساسیت بالای کلیدها و ارتفاع مناسب‌شان در کنار طرح لبخندی، یک شرایط ایده‌آل را برای تایپ کردن ایجاد می‌کنند و البته گاهی اوقات این حساسیت زیاد سبب می‌شود برخی حروف را دو بار تایپ کنید! در مدلی که در اختیار ما بود خبری از حروف فارسی بر روی کلیدها نبود.

سخن پایانی

Cerberus Mech RGB یک کیبورد گیمینگ تقریبا حرفه‌ای است. شاید به اندازه دیگر محصولات ایسوس مثل Cerberus Keyboard MKII طراحی متفاوت و یا ویژگی‌های خاصی مانند مقاومت در برابر مایعات نداشته باشد، اما قابلیت‌های موجود در آن کاملا یک گیمر حرفه‌ای‌ را راضی نگاه خواهد داشت. شما می‌توانید با مبلغی در حدود 500 هزار تومان صفحه کلید گیمینگ Cerberus Mech RGB را خریداری کنید.

1 در مورد “بررسی کیبورد گیمینگ ایسوس Cerberus Mech RGB: آن‌چه که یک گیمر نیاز دارد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH