خوش تیپ و خوش ساخت! (مقایسه اکسپریا زد با پدفون اینفینیتی از گروه C)

ITCCup
پس از مسابقات و نبرد‌های سخت و نفس‌گیر قبلی در جام قهرمانان آی‌تی، حالا با مسابقه‌ای فوق حساس دیگر بین دو غول از دو کمپانی مشهور و بزرگ در خدمت شما هستیم تا ببینیم که آیا این رقابت نیز مانند مسابقات قبلی جذاب خواهد بود یا خیر.
اولین شرکت‌کننده از کمپانی دوباره اوج گرفته سونی است که توانسته توجه بسیار را به سمت خود جلب کند؛ اکسپریا زد که پرچمدار فعلی سونی موبایل محسوب می‌شود، با زیبایی و بدنه شیشه‌ای خارق‌العاده و قابلیت ضدآب بودن توانست راه خیلی از رقبا را بسته و به انتخابی مناسب برای خرید کاربران تبدیل گردد. اما بازیکن دوم که در حال انتظار برای آمدن به زمین مسابقه است از کمپانی بسیار خوش‌نام ایسوس بوده که بسیاری آن را با لپ‌تاپ‌های خوبش می‌شناسند و حالا باید ببینیم که نسل سوم از پدفون‌های این کمپانی چه گلی بر سر او می‌زند!
اکسپریا زد را می‌توان اولین تلاش جدی سونی در زمینه پرچمدارهای خود دانست چرا که قبل از آن بیشتر بر روی میانه‌های بازار تمرکز می‌کرد اما باز هم به هر حال این گوشی با بدنه عالی خود و مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به علاوه قیمت مناسبی که داشت، توانست در میان انتخاب‌های وسیع کاربران جایی برای خود باز کند و هم‌اکنون نیز از قدرتمندترین‌های این صنعت است.
اما بازیکن دوم که قرار است در برابر اکسپریا زد عرض اندام کند نسل سوم از پدفون‌های نوآورانه ایسوس با لقب اینفینیتی یا بی‌نهایت است! پدفون‌های ایسوس را می‌توان محصولاتی بسیار نوآورانه و فوق‌العاده دانست که با قیمتی نسبتا مناسب شما را صاحب دو دستگاه قدرتمند می‌سازند. نسل سوم از این محصولات نیز از این قاعده مستثنا نبوده و علاوه بر بدنه بسیار با کیفیت و طراحی خوب از مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیار عالی بهره می‌برد تا اکسپریا زد او را دست کم نگرفته و خودش را برای رقابت با این ابرغول آماده کند!

xperia-z

7

ده دقیقه ابتدایی: طراحی
پس از ورود این دو به زمین مسابقه و زدن سوت داور به نشانه آغاز، بازیکنان شروع به رقابت کردند که هر دو با طراحی خیره‌کننده خود باعث شدند که تماشاچیان به هر دو روی خوش نشان داده و از زیبایی آن‌ها در انتخاب بین این دو سردرگم بمانند! به هر حال امیدواریم که شما یکی را انتخاب کرده و از پرداختن به این مسئله به دلیل سلیقه‌ای بودن می‌پرهیزیم! از نظر ابعاد اکسپریا زد 139×71 میلی‌متر و پدفون هم 143.5×72.8 میلی‌متر است، از نظر ضخامت نیز پدفون 8.9 میلی‌متر و زد 7.9 میلی‌متر است. در این زمینه اکسپریا زد به دلیل دکمه‌های نرم‌افزاری حدود 4.5 میلی‌متر در طول و 1.8 میلی‌متر در عرض کوچک‌تر است و همین‌طور ضخامت آن 1 میلی‌متر کمتر است؛ ابعاد پدفون متاسفانه برای یک 5 اینچی بالا بوده و کار کردن با آن با یک دست کمی سخت است و نمی‌توان آن را خوش‌دست نامید، اکسپریا زد نیز به دلیل لبه‌های تیز، دست کمی از پدفون ندارد ولی حداقل از آن بهتر است! چیدمان کلید‌ها نیز در این دو کمی متفاوت است؛ در نگاه اول در اطراف اکسپریا زد هیچ درگاهی دیده نمی‌شود، چون که درگاه‌های آن به دلیل قابلیت ضدآب بودن گوشی با درپوش‌هایی پوشیده شده‌اند و عده‌ای این را یک ضعف می‌دانند ولی آیا تا به حال یک کمپانی گوشی ضد آب بدون درپوش ساخته است؟! مسلما خیر، پس نمی‌توان آن را برای یک گوشی ضدآب ضعف دانست. همین‌طور دکمه پاور در اکسپریا زد برآمده تر بوده و بازخورد بسیار عالی دارد و حس فشردن آن نسبت به پدفون بهتر است، گرچه دکمه پاور پدفون هیچ مشکل خاصی ندارد.

5 Sony-Xperia-Z-8-xl

دقیقه 10 تا 20: وزن و کیفیت ساخت
حالا که به وزن و سنگینی این دو رسیدیم باید بگوییم چندان تفاوتی بین این دو قهرمان ما دیده نمی‌شود! اکسپریا زد 146 و پدفون 141 گرم وزن دارد که به دلیل اختلاف پایین 5 گرمی تفاوتی بین آن‌ها قایل نمی‌شویم. اما به کیفیت و نحوه بازی این دو که نگاهی بیندازیم هر دو از خوش‌ساخت‌های‌ بازار تلفن همراه هستند. پدفون با بدنه یک‌پارچه آلومینیومی شکیل و جذاب خود کیفیت بسیار بالایی را ارایه می‌دهد و تماشاچیان از بازی کردن او بسیار لذت می‌برند. اما در آن سمت میدان اکسپریا زد در حال جلو آمدن برای به رخ کشیدن بدنه شیشه‌ای خود است! بدنه‌ای شیشه‌ای اما مقاوم و زیبا که علاوه بر کیفیت بالا نمای زیبایی را برای گوشی بوجود آورده است. ولی کدام‌یک بهتر است؟! از نظر جنس و کیفیت نمی‌توان کاملا گفت که شیشه یا آلومینیوم بهتر است و هر کدام خوبی‌ها و بدی‌های خود را دارند اما در حالت کلی حسی که پدفون به کاربر و همین‌طور تماشاچیان ورزشگاه انتقال می‌دهد، بهتر بوده ولی مقاومت و نمایی که شیشه اکسپریا زد بوجود می‌آورد، برتر است! یکی از ضعف‌های شیشه زد جذب بالای اثرانگشت است که می‌تواند در رنگ مشکی این گوشی شما را کلافه کند اما در رنگ سفید مشکلی دیده نمی‌شود؛ همین‌طور آلومینیوم پدفون در برابر ضربات خط‌ و خش‌های بسیاری بر می‌دارد و کمی گوشی را از بر و رو می‌اندازد! اما به بحث مقاومت که بپردازیم زد حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد! با این حال که آلومینیوم پدفون بسیار مستحکم بوده و گوشی به این راحتی‌ها آسیب جدی نمی‌بیند اما مقاومت آن هرگز به اکسپریا زد نمی‌رسد! به دلیل اینکه سراسر بدنه اکسپریا زد یک روکش محافظ DragonTrail کشیده شده که تقریبا 3 برابر گوریلاگلس2 مقاوم‌تر بوده و در برابر ضربات حتی “آخ” هم نمی‌گوید!

17

padfone-pink

دقیقه 20 تا 30: نمایشگر
پس از شروع طوفانی دو بازیکن و نبرد سختی که بین بدنه این دو به راه افتاد، حال تاکتیک کاری خود را عوض می‌کنند تا بتوانند حداقل گلی به ثمر برسانند.
در این زمینه هر دو از نمایشگر 5 اینچی با دقت 1080p و تراکم بالای 441ppi بهره می‌برند، اما تفاوت‌هایی درون آن‌ها نهفته‌است. پنل اکسپریا زد از نوع TFT و برای پدفون از نوع +SuperIPS است؛ همان‌طور که گفته شد اکسپریازد از محافظ DagonTrail و پدفون از روکش GorrilaGlass استفاده می‌کند؛ در ضمن Z از موتور تصویر BraviaEngine2 نیز بهره می‌برد؛ خب حالا کدام‌یک برتر است؟! از نظر اندازه و میزان شفافیت که هیچ تفاوتی ندارند و باید به سراغ کنتراست و نمایش رنگ‌ها برویم.
از نظر کنتراست (نمایش رنگ سفید و مشکی) پدفون به شدت بهتر عمل کرده و رنگ مشکی را بسیار عمیق‌تر ولی نه به اندازه AMOLED نشان داده و رنگ‌ها نیز در آن شفاف‌تر هستند، گرچه در نمایشگر سونی رنگ‌ها گرم‌تر هستند ولی کمی مصنوعی به نظر می‌رسند؛ قسمتی که کاربران اکسپریا زد بسیار از آن بی‌زار بودند کنتراست پایین نمایشگر بود، جایی که سونی در طی چند آپدیت این مشکل را بسیار بهبود بخشید اما هنوز هم می‌توان گفت که کنتراست آن به IPS موجود در پدفون نمی‌رسد. اما از نظر عملکرد در محیط‌های پرنور قضیه کمی متفاوت می‌شود؛ در این قسمت با این که پدفون از پنل IPS Plus که نمونه بهبود یافته IPS است استفاده می‌کند و عملکرد آن در چنین شرایطی بسیار راضی کننده و مناسب است اما TFT موجود در Z عملکرد به نسبت بهتری را از خود به جای می‌گذارد و نمایشگر آن در شرایط نوری قوی خواناتر است. اما به زاویه دید که برسیم دوباره شرایط تغییر کرده و پدفون با یک ضدحمله خطرناک به سوی دروازه سونی پیش می‌رود…
یکی از مواردی که به علاوه کنتراست از نمایشگر زد به عنوان یک ایراد و ضعف یاد می‌شود زاویه دید محدود آن است، درست است که گوشی، تلویزیون نیست که زاویه دید آن خیلی مهم باشد اما گاهی اوقات است که زاویه دید محدود می‌تواند شما را آزار دهد اما این مورد همیشه بد نبوده و فایده‌هایی از جمله حفظ کردن حریم شخصی افراد در تلفن‌هایشان در برابر اطرافیان نیز می‌شود! سونی طی اقداماتی، چند آپدیت برای اکسپریا زد ارائه کرد که زاویه دید آن را بهبود می‌بخشید اما باز هم این کافی نبوده و پدفون کاملا زد را مغلوب خود می‌کند. پس از تمام موارد اصلی یک نمایشگر باید به مقاومت این دو بپردازیم که دوباره قضیه مقاومت بدنه تکرار شده و زد با روکش مقاوم‌تر خود پدفون را مغلوب می‌سازد تا او فکر نکند اکسپریا زد دیگر چیزی برای گفتن ندارد!

دقیقه 30 تا 45: رابط کاربری
پس از نبرد سخت این دو بر سر نمایشگر و موقعیت‌های زیادی که بر روی دروازه یکدیگر بوجود آوردند، حالا به دلیل خستگی بازی آرام‌تر شده و در قسمتی ساده‌تر به جای خسته کردن خود رضایت به تساوی می‌دهند که در ادامه توضیح می‌دهیم.
هر دو از سیستم‌عامل اندروید نسخه 4.1.2 یا آبنات پاستیلی که قابل ارتقاء به نسخه 4.2.2 نیز هستند استفاده می‌کنند. اما بحث اصلی یعنی رابط کاربری کمی با رقابت سایر گوشی‌ها متفاوت است؛ رابط کاربری این دو را می‌توان نزدیک‌ترین به اندروید خالص دانست! چرا که هر دو بسیار ساده بوده و شکل ظاهری آن‌ها بیشتر شبیه به اندروید خالص است! در کل تفاوتشان بالا نبوده و نمی‌توان حداقل از نظر ظاهری یکی را برتر دانست اما از نظر امکانات هر دو نرم‌افزارها و افزونه‌های مناسبی را به واسط کاربری خود اضافه نموده که همه آن‌ها بسیار کاربردی واقع می‌شوند. در کل باید بگوییم که رابط کاربری این دو را می‌توان شبیه به هم دانست و یکی بر دیگری برتر نیست! به هر حالت کم کم در حال نزدیک شدن به دقیقه 45 و پایان نیمه اول هستیم و در این لحظات شما را با تصاویری از رابط کاربری این دو برای انتخاب بین آن‌ها آزاد می‌گذاریم! (مگه تا الان زندونی بودید؟!)

رابط کاربری پدفون اینفینیتی:

gsmarena_004

رابط کاربری اکسپریا زد:

125478

دقیقه 40 تا 50: سخت‌افزار
پس از پایان نیمه اول و استراحتی که تیم‌ها داشتند مربیان هر دو به آن‌ها مواردی را گوش‌زد کردند و باید ببینیم این موارد تأثیر داشته و روند مسابقه تغییر می‌کند یا خیر!
در قسمت قدرت بدنی هر دو در زمان معرفی خود تقریبا قدرتمندترین بودند! اما با این حال اختلافاتی بین آن‌ها وجود دارد؛
اکسپریا زد از چیپست SnapdragonS4pro استفاده کرده ولی پدفون از نسل جدید همان چیپ یعنی Snapdragon600 استفاده می‌کند. پردازنده هر دو چهارهسته‌ای و اکسپریا زد با فرکانس 1.5 گیگاهرتز و پدفون با فرکانس 1.7 گیگاهرتز است و می‌توان گفت نوع آن‌ها به طرز فاحشی متفاوت است، زد با Krait 100 و پدفون با Krait 300؛ رم هر دو گوشی 2 گیگابایت است و نوع و مشخصات آن‌ها نیز تفاوتی ندارد، حداقل بر روی کاغذ این طور است. برای انجام پردازش‌های گرافیکی نیز هر دو از واحد گرافیکی Adreno 320 با فرکانس و توان و در کل مشخصات مشابه بهره می‌برند و تنها تفاوت “روی کاغذ” این دو چیپست کنترل کننده قطعات و پردازنده مرکزی آن‌هاست اما برای دیدن کارکرد آن‌ها در عمل باید به بنچمارک‌ها نگاهی بیندازیم:

32047128403028856198

93657177470806048010

همان‌طور که در بنچمارک‌ها نیز مشخص بود پدفون عملکرد به نسبت بهتری را از خود به جای گذاشت و توانست در این قسمت صاحب موقعیت خوبی شود و در حالی که به سمت دروازه اکسپریا زد حرکت می‌کند، با بازی تکنیکی خود همه را شگفت زده کرده و امیدواریم از موقعیت خود نهایت بهره را ببرد و آن را هدر ندهد…
در ضمن از نظر حافظه ذخیره‌سازی نیز پدفون در دو ظرفیت 32/64 گیگابایتی و بدون پشتیبانی از کارت حافظه عرضه می‌شود، اکسپریا زد نیز فقط در نسخه 16 گیگابایتی عرضه شده ولی به جای آن شیار کارت حافظه نیز دارد.

Sony-Xperia-Z-review-back-camera-light

دقیقه 50 تا 60: دوربین
دوربین تلفن‌های هوشمند امروزه به قدری پیشرفت کرده‌اند که در آن‌ها مدل‌هایی حتی قابل رقابت با دوربین‌های عکاسی مشاهده می‌شود اما این دو چگونه هستند؟! ابتدا به مشخصات آن‌ها نگاهی کوتاه می‌اندازیم؛ دوربین پدفون همچون اکسپریا زد، ۱۳ مگاپیکسلی بوده و توانایی ضبط تصاویر با کیفیت 1080p و نرخ 30 فریم بر ثانیه را داراست، همین طور فلاش LED تعبیه شده برای آن در شرایط نوری ضعیف کمک شایانی در حذف نویز و افزایش کیفیت می‌کند، اما در سوی دیگر میدان اکسپریا زد که در تبلیغات خود بسیار درباره دوربین آن تعریف شده، از یک دوربین 13 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که سایر مشخصات آن نیز بر روی کاغذ مانند پدفون است. طبق تبلیغات و پیشینه خوب سونی، حتما پیش خود می‌گویید اکسپریا زد 3-4 سر و گردن بالاتر است! اما باید تمام تصورات شما را نابود کرده و به شما بگوییم خیر! با این حال که سونی از سنسور جدیدتر Exmore RS در دوربین این گوشی استفاده کرده اما نسبت به پرچمدار قبلی خود یعنی XperiaT جزئیات پایین‌تر بوده و نویز در شرایط نوری ضعیف بالاتر است، ولی مانند نمایشگر نیز سونی آپدیت‌هایی برای بهبود دوربین آن ارایه داد که آن را بسیار بهتر از قبل تبدیل نمود اما هنوز هم می‌توان گفت که دوربین پدفون نسبتا بهتر بوده و جزئیات و رنگ‌هارا بهتر ثبت می‌کند و عملکرد آن در شرایط نوری ضعیف هم به نسبت بهتر است. دوربین جلوی هر دو نیز به یک اندازه خوب است.

xperia-z-camera

دقیقه 60 تا 70: بخش چندرسانه‌ای
اولین موردی که در این بخش به آن می‌پردازیم پخش محتوای رسانه‌ای است، موردی که به دلیل سیستم‌عامل اندروید هر دو در آن “عالی” بوده و بهتر است به نقد بیهوده آنان نپردازیم! پس از این مورد به بلندگوی دو دستگاه که برسیم بسیار نا امید شده و آرزوی مرگ می‌کنید! اکسپریا زد به دلیل ضد آب بودن، بلندگوی ضعیف مونو آن عملکرد شرم‌آوری دارد و صدای زد حتی با پاره کردن گلوی خود به هم‌ تیمی‌هایش نیز نمی‌رسد! اگر کمی پیاز داغ موضوع را کم کنیم می‌توان گفت که در حالت کلی صدای زد برای شنیدن صدای زنگ‌خور گوشی (حداقل!) کافی بوده ولی برای تماشا و یا گوش دادن به موسیقی بهتر است از هدفون استفاده نمایید. اما به پدفون که برسیم او نیز دست کمی از اکسپریا زد ندارد اما حداقل به اندازه وی ضعیف نیست و بلندگویش کمی بهتر است تا بتواند کمی از عرق شرم‌ساری خود را پاک کند. به دلیل اینکه هر دو گوشی از خجالت و شرم بسیار بر سر بلندگوهای خود در حال آب شدن بودند، تا قهرمانانمان از دست نرفته‌اند خیلی سریع به سراغ بخش بعدی می‌رویم!

gsmarena_070

دقیقه 70 تا 80: باتری
در حالی که دو قهرمان ما به دلیل بلندگوهای خود کم مانده بود در همان وسط مسابقه غش کنند، باتری‌ها را به آن‌ها وصل می‌کنند تا توانشان بالاتر رفته و بتوانند به مبارزه خود ادامه دهند، پس ببینیم که کدام‌یک باتری بهتری دارد…
باتری هر دو دستگاه غیر قابل دسترس است اما نوع آن‌ها متفاوت؛ زد از باتری لیتیوم یونی و پدفون از باتری لیتیوم پلیمری استفاده می‌کند که از مزایای زد به پدفون می‌توان به شارژ سریع‌تر اشاره کرد؛ اما معمولا این موارد چندان مهم نبوده و بیشتر طول عمر مهم است تا مدت شارژ شدن. به صورت دقیق نمی‌توان گفت اما در حالت کلی طول عمر باتری پدفون نسبتا بالاتر است و مدت بیشتری را با شما یاری خواهد کرد.

xperia-z-cover

دقیقه 80 تا 90: سایر ویژگی‌ها
حالا که موارد اصلی را بررسی و مقایسه کردیم، قصد به مقایسه ویژگی‌های خاص این دو داریم تا ببینیم چه چیزی در چنته دارند!
اکسپریا زد را می‌توان یک گوشی شیشه‌ای بسیار زیبا و ومقاوم دانست که تا به حال در دنیای تلفن‌های هوشمند یک موفقیت بزرگ برای سونی بوده، اما موردی برای متمایز کردن آن وجود دارد؛ این گوشی از گواهینامه IP55-57 پشتیبیانی کرده که به معنای این است که گوشی می‌تواند تا 30 دقیقه و تا عمق 1 متری درون آب دوام آورده و کاملا در برابر گرد و غبار مقاوم باشد، استاندارد این گواهینامه این گونه است اما ویدئوها و تست‌ها چیزی فراتر از این را نشان دادند! پختن گوشی در یک ظرف جوشان از سوپ، گذاشتن آن در شکلات مذاب، انداختن گوشی در دریا و بسیاری کارهای عجیب‌ و غریب دیگر که باعث شدند این گوشی را به یک شوالیه مقاوم تبدیل سازد!
اما پدفون که از مقاومت اکسپریا زد بسیار تحت تأثیر قرار می‌گیرد قصد معرفی یک نوآوری خلاقانه و خارق‌العاده را دارد! پدفون هم یک گوشی‌ست، هم یک تبلت! این گوشی به همراه خود با یک استیشن عرضه می‌شود و نحوه کار آن به گونه‌ای‌ست که تبلت قسمتی برای جای‌گیری گوشی یا پدفون دارد که با قرار گرفتن پدفون درون آن، صاحب یک تبلت قدرتمند با وضوح تصویر فول اچ‌دی می‌شوید و در حقیقت گوشی اصلی نقش سخت‌افزار و قلب تبلت را بازی می‌کند و این مورد است که این دستگاه را از سایرین با اختلاف بالایی متمایز می‌کند!

6

توضیحاتی مختصر درباره داک تبلت:
• این داک دارای صفحه نمایش 10.1 اینچی با دقت FullHD و پنل IPS است.
• یک باتری 5000mAh درون تبلت قرار گرفته که + باتری خود پدفون جمعا 7400 میلی‌آمپر شده که ظرفیت بسیار بالاییست و مدت طولانی برای شما شارژدهی خواهد کرد.
• ابعاد داک 246.6×181.6 میلی‌متر بوده و ضخامتش 10.7 میلی‌متر است، همین‌طور وزن داک 530 گرم است که جمعا به همراه گوشی چیزی حدود 670 گرم وزن دارد، در ضمن جنس بدنه داک نیز کیفیت بسیار بالایی دارد.
• همین‌طور یک دوربین 1 مگاپیکسلی به عنوان دوربین مکالمات تصویری در این داک تعبیه شده است.

وقت اضافه: قیمت
کمک داور مسابقه به محض فرصت شدن وقت اضافه را اعلام می‌کند و به دلیل کوتاه بودن مدت آن بی‌درنگ به سراغ قیمت می‌رویم. قیمت پایه جهانی پدفون حدود 800 تا 900 دلار بوده و قیمت آن به همراه داک تبلت چیزی حدود 1.200 تا 1.300 دلار است ولی در بازار ایران این دستگاه به همراه تبلت تقریبا 3.000.000 تومان قیمت دارد که درست است واقعا بالاست، ولی اگر کمی فکر و تأمل کنید کاملاً متوجه ارزش آن می‌شوید! اما به اکسپریا زد که نگاهی بیندازیم قیمت آن در بازار آزاد جهانی حدودا 500 دلار است و در بازار ایران نیز قیمت آن 1.500.000 تومان بوده که نصف پدفون است! ولی در حالت کلی می‌توان گفت که هر دو ارزش بهایی که پرداخت می‌کنید را دارند.

بالاخره پس از وقت اضافه کوتاه داور سوت پایان این مسابقه حساس و خطرناک (!) را می‌زند و بازیکنان به همراه تیم‌هایشان به رختکن می‌روند…
هر دو بسیار عالی عمل کردند و بهترین‌های خود را ارایه دادند و به همین دلیل مروری کوتاه بر موقعیت‌هایی که بر روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند داریم:

XperiaZ:
موقعیت اول: ابعاد نسبتا بهتر و به نحوی جای‌گیری بهتر در دست+دکمه پاور با بازخورد مناسب‌تر
موقعیت دوم: مقاومت بسیار بالاتر بدنه و نمای براق و زیبا
موقعیت سوم: مقاومت بالاتر نمایشگر و عملکرد بهتر در شرایط نوری قوی
موقعیت چهارم: پشتیبانی از کارت حافظه
موقعیت پنجم: قابلیت مقاومت کامل در برابر آب، سوپ، شکلات مذاب، گردوغبار و… !
موقعیت ششم: قیمت بسیار کمتر نسبت به حریف

PadFone Infinity:
موقعیت اول: انتقال حس بهتر توسط جنس بدنه و جذب کمتر اثرانگشت و چربی دست و سایر موارد
موقعیت دوم: نمایشگر با کنتراست و زوایای دید بهتر
موقعیت سوم: سخت‌افزار قدرتمندتر
موقعیت چهارم: دوربین نسبتا بهتر
موقعیت پنجم: باتری به نسبت قوی‌تر
موقعیت ششم: داک تبلت جداگانه و در حقیقت خرید یک گوشی و تبلت بسیار قدرتمند با قیمتی معقول

[divide style=”2″]

حال تصمیم بگیرید، کدام گوشی برنده این رقابت شده و ۳ امتیاز بازی را از آن خود می‌کند؟! مطمئن نیستید؟! می‌توانید رای به مساوی شدن مسابقه هم بدهید!

[polldaddy poll=7292977]

اگر طرفدار سرسخت یک گوشی هستید و دوست دارید قدرت آن را برای طرفداران دیگری با زبان خود شرح دهید، حتما وارد تاپیک کل کل طرفداران ایسوس پدفون اینفینیتی با سونی اکسپریا زد شوید و نظرات خودتان را بیان کنید.

[divide style=”3″]

برنامه کامل مسابقات را از اینجا می‌توانید مشاهده کنید!

29 در مورد “خوش تیپ و خوش ساخت! (مقایسه اکسپریا زد با پدفون اینفینیتی از گروه C)”

  1. پوریا پارسایی

    NTSC نمایشگر سونی Z ، 100 درصده و این نشون میده که رنگ بندی توو این گوشی کاملا طبیعیه و با آپدیت نسخه جدید کیفیت بهترم میشه
    در ضمن Xperia Z پنل Opticontrast داره که باعث میشه وضوح تصویر بالاتر بره
    زاویه دید Z محدود نیست ، این فقط شایعه است ، شخصا باهاش کار کردم و این مشکل اصلا وجود نداشت
    فکر میکنم ضد آب بودن یه گوشی اینقدر قابلیت مهمی باشه که بشه از صدای ضعیف این گوشی صرف نظر کرد

  2. سعید بودبود

    اگر Xperia Z را در سمت راستم و S4 را در سمت چپم قرار دهند، جلو می‌رم و Padfone Infinity رو انتخاب می‌کنم :-). یعنی اگه بهم Padfone infinity بدن ذوق مرگ می‌شم از الان گفنه باشم مسئولین برای تولدم رسیدگی کنن 😀

  3. پدفون عااااااااااااااااااالیه
    من عاشق پدفونم
    من پدفون اینفینیتی خریدم و خیلی ازش راضی هستم.
    گوشیش خیلی حس خوبی بهم میده و حتی من به آیفون هم ترجیحش میدم، سونی اکسپریا زد که سهله
    گوشیش فوق العاده است، عالیه، وقتی هم بخوام تو صفحه نمایش بزرگ تر کار کنم میزارمش تو داک تبلت. و نیازی هم نیست نرم افزارها و اطلاعاتم رو جفتش بریزم، همه تنظیمات رو گوشیه اما رو تبلت هم همش رو دارم
    پدفون واقعا یه محصول جادوییهههههههههههه، واقعا جادویی
    آقای سامسونگ متقلب هم میخواد از همین طرح پدفون بزنه
    به خلاقیت اسوس تبریک میگم

  4. آدم میمونه به کی رای بده ولی فکر کنم پدفون بهتر باشه . قیمتش چقدر هست حالا اینقدر همه میگن گرونه ؟

  5. قصد توهین ندارما!!!
    ولی طرف دارای سونی فکر می کنند چون خودشون طرفداره سونی هستند ، همه ی مردم طرفدار سونی هستند
    پدفون اینفینیتی ایسوس واقعا فوق العاده هست!
    خیلی خوبه که نمایشگر FULL HD داره از نوع SuperIPS+ که سونی اینجا بدجوری میزنه تو حال آدم که TFT گذاشته رو اکسپریا
    از لحاظ سخت افزاری هم ایسوس بنچمارک بالاتری داره
    کوالکوم Krait300 باگ Overheat داره، یعنی اینقدر داغ میکنه که خاموش بشه
    از لحاظ UI هم که اینترفیس پدفون خیلی نزدیک تر به آندروید خام هست ( سریع تر و جذاب تر) البته این می تونه نظر شخصی باشه ها.. ولی من شخصا دوست ندارم کلی پول بدم که یه گوشی بخرم با اینترفیس کلاسیک ( مجبور به نصب Go Launcher)
    کلا من از پدفون خیلی بیشتر خوشم اومده
    در کل عشق است Galaxy S4 و Padfone Infinity

  6. man padfone 2 daram va kheyli raziam , yeki az jazabiyat hash ine ke har ja miram ye gooshie khaas dastame ke hame azam miporsan chie 😀 tarahish fogholade ast , alan delam padfone infinity mikhaaaaaaad 🙁

  7. اقای گلکار xperia z چه امتیازش کمتره؟؟؟؟؟ مگه میشه آخه؟تجربه نشون داده پد فونها طرفدار زیادی نداره حداقل تو ایران

    1. پدفون بسیار گوشی خوبیه و از نظر ظاهری و بنچ مارکی از z بالاتر و بهتره . تنها دلیل کمتر خریداری شدنش قیمت گوشیه وگرنه هر کسی که یه کمی اطلاعات داره قطعا دلش میخواد یه گوشی مثل پدفون داشته باشه

  8. استاد فکر کنم اینجا داره یه بوایی میاد.. الان 99 درصد طرفدار سونی هستنن پس چطور ایسوس بالاست .. دوستان یه تجدید نظری بفرماییید… در شمارش آرا
    واقعا اینفینیتی در مقابل سونی هیچه نمیتونی مقایسشون کنی … اینفینیتی یه ابزاره برای خودنمایی همینو بس. مگه دیوانم که 3 میلیون بدم واسه افه . میخوام ندم. یه چیزی میگم همه تایید کنن Xperia Z پـــــــــــــــــــــــــرچم بالا

  9. باتری تمام گوشیهای سونی از نوع پلیمری است. به نوشته gsmarena توجه نکنید، به عکسهای باز شده گوشی نگاه کنید. کاش از گوشی Z با پنل jdc برای مقایسه استفاده میکردید.

  10. گروه بندیه آی تی خیلی باحاله!!!!گروه اس 4 از همه ضعیف تره!!!!!!!مشخصه اصلا جانب داری در کار نبوده!

    1. مجتبی مسکینی

      رو چه حسابی این حرف رو میزنید؟! گروه بندی کاملا عادلانه اس! اتفاقا خیلی ها میگن که گروه اس 4 گروه مرگه!!! همین گروه اکسپریا زد چون آیفون هم تو این گروه هستش ما 8 ایکس رو که یه جورایی ضعیف ترین گوشی رقابت هاست تو این گروه گذاشتیم که تعادل برقرار شه!

  11. بازم با سلام!!
    درسته این یارو پدفونه خوبه، بدکی نیست!!
    اما جون تو این زد همه دغدغه هاش واسه اینکه ضد آبه!!
    پنل های TFTهم که کلا نینجورین، سونی باید یه فکری بکنه به حالش!!
    “آخرش هرچی باشه سونی باشه”
    Just SONY
    منتظر یک غـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــول از طرف سونیمون باشید!!
    HoNAmI هونـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــامی

  12. قیمت بالای محصولات اپل به خاطر خلاقیت به کار رفته در آنها بوده است
    میشه گفت این یک اصله که
    خلاقیت ارزش بالایی داره
    ***همیشه من وخیلی از افراد بین اینکه گوشی هوشمند بخریم یا یک تبلت دودل هستیم***
    حالا هم در اینجا با پدفون ایسوس روبرو هستیم که با دارا بودن سخت افزار بالا و
    چیزی که باعث میشه با دیگر فون ها متفاوت بشه تبدیل شدن اون به تبلت است
    که همین خلاقیت باعث افزایش قیمتش شده ولی قیمتش

    *** توجه داشته باشید که یکی از ملاک ترین موضوعات قیمت است
    که قیمتش بیشتر از 2 برابر xperia zهست که واقعا و انصافا نمی ارزه ***

    چرا وقتی ایکسپریا z با این قیمت پایین (نسبت به پدفون) تمامی
    خواسته هایمان از گوشی را برآورده میسازد بریم
    و چند برابر پول بدیم و پدفون ایسوس را بگیریم

    **حالا بگذریم که یک سری افراد میگویند حالا با همون پول ایکسپریا z چرا اونو بگیریم
    بریم htc یا Samsungبگیریم
    که ما الان بین این دو تا گفتم**

    شرمنده که چشماتونو به درد آوردم

    1. خیلی هم خوب نیست شما گوشیت رو از دست بدی اون تبلت به درد جرز میخوره دیگه!و با 1.5 میشه زد گرفت و با بقیه ی پول تبلت های عالی ای میشه گرفت.یعنی با پول همون پدفون!!بعد اینطوریدوتا کجا داری که لذت دو چندان داره!پس پدفون اونقدر ها هم جذاب نیست که بگیم میتونیم دو تا دستگاه رو با یدونه وسیله داشته باشیم

      1. fek mikoni mituni ba hamun pul tableti ba in moshakhasat begiri?!!!taze gushish ham ke az xperia z sare!bekhay az nazare ghodrati lengeye hamin gushio tableto joda bekhari bayad bishtar az 4000000 bedi!

    2. fek mikoni mituni ba hamun pul tableti ba in moshakhasat begiri?!!!taze gushish ham ke az xperia z sare!bekhay az nazare ghodrati lengeye hamin gushio tableto joda bekhari bayad bishtar az 4000000 bedi!

  13. قیمت رو هم نگاه کنید اگه خواستید.واقعا ایسوس تو بهینه کردن سخت افزار ضعیف هست.همین snapdragon 600 تو خیلی از گوشی ها عالیه ولی اینجا نتایج به هم نزدیکن افرین سونی که با پردازنده ی ضعیفتر خیلی به بهینه کردن توجه میکنه

  14. پدفون فوق العاده است. توی همه موارد مهم مثل سخت افزار. دوربین . صفحه . باتری بهتر عمل کرده ولی نمیدونم چرا بعضی از دوستان این موارد براشون مهم نیست و به xperia z رای میدن

    1. با خرید پدفون شمادر حقیقت دیگر نیازی به تبلت یا لبتاب و حتی کامپیوتر نخواهید داشت و خیلی سبک ترو یک جا همه را خواهید داشت به تمام کارهای دیجیتالی وحتی عکاسی با کیفیت بالا نیزمیرسید. من یک مدل پایینتر یعنی پدفون 2 را دارم وبا اینکه دوربین کاملا حرفه ای کنون 60 دی هم دارم از عکسهای گوشی راضیم و لذت کار با گوشی نیز فوق العاده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH