اندروید O ممکن است Oatmeal نام‌گذاری شود!

اگرچه انتظار می‌رفت گوگل برای هشتمین نسخه از سیستم عامل محبوب خود یعنی اندروید، نام Oreo را برگزیند اما به‌تازگی خبرهایی منتشر شده که نشان می‌دهد ممکن است این نام تغییر پیدا کند و مطمئنا این موضوع برای طرفداران سرسخت Oreo چندان خوشایند نخواهد بود. در ابتدا به‌نظر می‌رسید که همانند اندروید 4.4 در سال 2013 و استفاده از نام تجاری KitKat، این‌بار گوگل به سراغ Oreo برود اما بررسی کدهای منبع اندروید 8 نشان از چندین‌بار استفاده از نام oc-dev دارد که می‌تواند نشان دهنده “oatmeal cookie” باشد. این موضوع زمانی جدی‌ شد که چندین اسلاید از “oatmeal cookie” در طول برگزاری کنفرانس Google I/O به نمایش گذاشته شد.

اندروید oatmeal

انتظار می‌رود یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های اندروید 8 محدودیت در فعالیت‌های پس‌زمینه باشد که موجب کاهش مصرف باتری و هم‌چنین استفاده بهینه‌تر از سخت‌افزار شود. از دیگر قابلیت‌های مورد انتظار هشتمین نسل از اندروید ویژگی تصویر در تصویر بوده که می‌تواند برای بهبود استفاده از ویژگی مالتی‌تسکینگ مورد استفاده قرار بگیرد. هم‌چنین گفته می‌شود اعلان‌ها به‌ترتیب اولویت به نمایش گذاشته می‌شوند. بهبود صفحه کلید QWERTY نیز یکی دیگر ویژگی‌های اندروید oatmeal خواهد بود.

اگر تا به امروز منتظر معرفی نسل هشتم اندروید با نام Oreo بودید، باید بدانید ممکن است به‌دلیل عدم توافق میان گوگل و Nabisco، به احتمال قوی از این نام استفاده نخواهد شد و خوراکی که می‌تواند یکسال نام اندروید 8 را به یدک بکشد، Oatmeal (کلوچه جوی دوسر و کشمش) خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH