حکمرانی آندروید، بر بازار تلفن های هوشمند!

url

سیستم عامل آندروید، از بدو ورود خود به یاری شرکای قدرتمندی همچون سامسونگ، یک فروشگاه بسیار عالی برای در دسترس قرار دادن برنامه های آندروید به کاربران و بهره گیری از روش های درست برای بقا در بازار سیستم عامل های هوشمند تا کنون توانسته بر بیش از 70 درصد تلفن های هوشمند، سلطه نماید!
با توجه به آخرین گزارشات و آمارها، سیستم عامل آندروید گوگل تا کنون خود را به رکورد 80 درصدی کسب تمام تلفن های هوشمند همراه نزدیک ساخته است.آی‌اواس اپل و ویندوز فون مایکروسافت با یک قدرت خطرناک و بی رقیب روبرو هستند چراکه اندیشه ای که گوگل برای رشد و قدرت دهی به سیستم عامل آندروید خود در سر دارد، محرک اصلی صعود این روبات گوگلی خواهد بود.
این آمار اعجاب انگیز، سبب شده تا آقای اسکات بیچنو، درباره رشد و قدرت گرفتن این سیستم عامل، چنین بگوید:

تولید تلفن های هوشمند از سال 2012 تا سال 2013 با رشد 47 درصدی، روبرو بوده و تا ربع دوم امسال، 229.6 میلیون گوشی هوشمند به تولید رسیده است!

رشد سیستم عامل آندروید، به دلیل عرضه تلفن های هوشمند  با این سیستم عامل در همه بازه های قیمتی و همه بازار های جهانی به خصوص بازارهای روبه رشد و در حال توسعه، مانند ایالات متحده آمریکا، برزیل و چین باز ‌می‌گردد. سیستم عامل آندروید گوگل، از تمام تلفن های هوشمند تا بدین روز به تولید رسیده، سهم 8 از 10 را به خود اختصاص داده است.

مهم نیست این نتیجه شگفت انگیز، به مذاق تمام کاربران تلفن های هوشمند خوش بیاید یا خیر! اما سیستم عامل آندروید گوگل، هم اکنون بر بیش از 70 درصد بازار تلفن های هوشمند حکمفرمانی می‌کند درست در جایی که رقبایی کهنه کاری همچون آی‌او‌اس اپل، در تلاش اند جایگاه از دست رفته خود را باز یابند!

1_clipboard01g343434grg54456

اما به نظر شما دلیل موفقیت اعجاب آور سیستم عامل آندروید گوگل چه بوده و گوگل چگونه توانسته این موفقیت را برای پسر روباتی خود، کسب سازد؟! علت موفقیت خوش پوش گوگلی، با توجه تجزیه و تحلیل های صورت گرفته، به هزینه های رقابتی صدور مجوز برای دیوایس های آندرویدی، یاری شرکای قدرتمندی همچون سامسونگ و ال‌جی، ارائه  فروشگاهی جذاب و پر از اپلیکیشن گوناگون به نام Play Google، از سوی کمپانی گوگل باز می‌گردد.

از آنجا که پشت هر مبارز پیروزی، یک بازنده نهفته شده است، پس از موفقیت سیستم عامل آندروید گوگل، سیستم عامل آی‌او‌اس اپل تا کنون با رکود دو درصدی در اختیار گرفتن یازار تلفن های هوشمند روبرو بوده و هم اکنون تنها چیزی نزدیک به 14 درصد از بازار تلفن های هوشمند را در اختیار دارد. البته آندروید گوگل تنها برنده واقعی این مبارزه نخواهد بود چراکه سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت، به لطف پیشرفت های مداوم و بهره گیری از حمایت های کمپانی قدرتمندی به نام نوکیا، توانسته بر چیزی در حدود 4 درصد از تلفن های هوشمند حکفرمایی نماید!

به نظر شما این نتایج، در ربع دوم سال 2014 چگونه خواهد بود؟! آیا اوضاع بر وفق مراد آندروید پیش خواهد رفت یا آی‌او‌اس برای باز پس گیری قدرتش، به پا می‌خیزد؟!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 در مورد “حکمرانی آندروید، بر بازار تلفن های هوشمند!”

  1. این همه شرکت از اندروید استفاده میکنند ولی اپل فقط ios داره اگه غیر از این نتایج بود اعجاب انگیز بود …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH