بررسی اپلیکیشن تکیه: تمام آن‌چیزی که برای ماه محرم می‌خواهید!

اگر سریعا می‌خواهید یه یک نوحه یا مرثیه دسترسی پیدا کنید، اگر دوست دارید کتاب‌های مربوط به محرم را بخوانید، اگر مایلید زندگینامه‌ شهدای کربلا را مطالعه کنید، اگر و اگر و اگر …

شاید اپ «تکیه» همان‌ چیزی باشد که دنبالش هستید. این برنامه که توسط سایت فرهنگی «تبیان» توسعه یافته تا حالا 1000 بار از پلی‌استور دانلود داشته و امتیاز 4.7 از 5 را کسب کرده است. این برنامه در‌دل خود هزاران سخنرانی٬ نوحه و صوت را جای‌داده تا کاربران به‌راحتی به این فایل‌ها دسترسی داشته باشند. طراحی این نرم‌افزار تاحدودی فلت و چشم‌نواز است. اما باید به اینترنت وصل باشید تا بتوانید در این اپلیکیشن به تماشای ویدیو یا گوش‌دادن نوحه بپردازید. باید در وصف این اپ بگوییم که «بروزترین و جامع‌ترین نرم‌افزار برای ماه محرم است.»


چگونه از این اپلیکیشن استفاده کنیم؟

اپلیکیشن تکیه

وقتی وارد این اپ می‌شوید٬ روبه‌روی‌تان 4 گزینه می‌بینید که با کشیدن دست به‌سمت بالا تا 6 تب دیگر هم مشاهده می‌کنید. اولین گزینه مربوط به «مداحی» می‌شود و با انتخاب‌کردن آن تعداد زیادی ویدیو و صدا می‌بینید که همگی منتظر دانلودشدن هستند! همچنین شما قادرید فایل‌ها را در این اپ  دانلود کنید تا در گالری‌تان یا در قسمت‌های دیگر ذخیره شوند. بخش بعدی مربوط به «سخنرانی»‌‌ است. این قسمت هم مملو از ویدیو و صداست. ضمنا می‌توانید فرد سخنور موردنظرتان را انتخاب‌ کرده تا فقط سخنرانی‌های ایشان را ببینید. متاسفانه تب «تصویر‌نوشته» برای‌مان اجرا نشد و از توضیح‌دادن این قسمت معذوریم!

گزینه «کتاب حسینی» بخشی جذاب و جالب است که انبوهی از کتب مربوط به واقعه عاشورا و ماه محرم را جلوی چشمان شما به‌نمایش می‌گذارد و با انتخاب هر‌کدام قادرید آن را با لینک‌ مستقیم و به‌صورت پی‌دی‌اف دانلود کنید. در تب «کلیپ‌های حسینی» شما می‌توانید ویدیوهای مختلفی درباره ماه محرم را ببنید و آن‌ها را ذخیره کنید.

اما بالاخره به قسمتی رسیدیم که (احتمالا) خیلی‌ها انتظارش را می‌کشیدند. «زنگ موبایل» بله! اپ تکیه این امکان را به شما می‌دهد تا صوت مورد نظرتان در رابطه با محرم را به عنوان رینگتون موبایل‌ برگزینید. لازم به‌ذکر است که گزینه‌های متنوعی در این بخش حضور دارند که آزادی‌عمل زیادی به کاربر می‌دهند. در تب «یاران حسینی» می‌توانید بدون مراجعه‌کردن به سایت‌های مختلف زندگینامه یاران امام حسین (ع) را مطالعه کنید یا آن‌ها را به اشتراک بذارید.

البته این زندگینامه‌ها کوتاه و مختصر هستند و اطلاعات کلی از فرد مورد‌نظر را نشان می‌دهند. برنامه تکیه در قسمت «اشعار حسینی» به شما این امکان را می‌دهد تا نظم‌های مختلفی پیرامون واقعه کربلا یا ماه محرم را پیدا کنید و اگر مایل بودید آن‌ها را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید. اما یکی از تب‌های جالب و بسیار‌ کاربردی این برنامه قسمت «پرسش‌ و‌ پاسخ» است. در این بخش کاربر از 7 فیلد به‌نمایش گذاشته شده یکی را بنابر سلیقه و صدالبته سوالش انتخاب می‌کند. پس از برگزیدن یکی از تب‌ها بلافاصله به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که دارای گزینه‌های فراوانی است. شما هم باید با توجه به پرسش‌تان آن تب‌ها را لمس کنید. به گزینه آخر در نرم‌افزار تکیه رسیدیم. در بخش ادعیه کاربر قادر است که اعمال ماه محرم را ببیند، زیارت مخصوصه یا مطلقه امام حسین (ع) را زمزمه کند یا این‌که آداب زیارت امام حسین (ع) را بیاموزد.


عملکرد کلی برنامه

این اپ سرعت خوبی دارد و همچنین طراحی آن مطلوب و مناسب است. قابلیت انتخاب زنگ موبایل و قسمت پرسش و پاسخ هم گزینه‌ای جذاب برای کاربران به‌حساب می‌آید. یکی از مواردی که در این اپ برخوردیم سیو شدن متن‌ها بود، یعنی پس از دانلود متن از اینترنت، می‌توانید به صورت آفلاین مطالب را بخوانید.

مثبت:

-طراحی چشم‌نواز

-ذخیره‌شدن اطلاعات

-دارای هزاران ویدیو و صوت حول واقعه کربلا

-اشعار زیبا و وزین

-قسمت پرسش‌و‌پاسخ بسیار کاربردی 

-امکان استفاده از صوت‌ها به عنوان زنگ موبایل

منفی:

-بخش تصویر‌نوشته در دسترس نیست!

-اگر اطلاعات زیادی را ذخیره کنید٬ رم دستگاه شما بیش‌از‌حد پر می‌شود!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH