Samsung Display

Samsung Display همچنان در صدر پرسودترین شرکت‌های فروش نمایشگر موبایل قرار دارد

براساس گزارش منتشر شده از سوی پایگاه تحلیلی IHS، کمپانی Samsung Display که در واقع یکی از شرکت‌های زیر نظر Samsung Electronics است، توانسته همچنان جایگاه نخست خود را مسجل کرده و در سه‌ماهه ابتدایی سال 2017 نیز در صدر پرفروش‌ترین کمپانی‌های فروش نمایشگر موبایل جای بگیرد.

این شرکت صفحه‌ نمایش‌های LCD و OLED را در اندازه‌های مختلف (9 اینچ و کمتر) تولید می‌کند و رشد 35 درصدی بازار این نمایشگرها (نسبت به همین بازه در سال گذشته) به‌دلیل تولید اسمارت‌فون‌های بیشتر باعث شده تا این کمپانی درآمدی 13 میلیارد دلاری را به جیب بزند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که Samsung Display حدود 27.2% از بازار جهانی نمایشگر‌های موبایل را با ارزش 3.5 میلیون دلار تصاحب کرده است.

این غول کره‌ای دنیای تکنولوژی افزایش سوددهی خود را تا حد زیادی مدیون نمایشگرهای خمیده (Edge) استفاده شده در گلکسی S8 است، چراکه در ماه‌های مارس و ژانویه سال جاری، 1.1 میلیارد دلار از درآمد خود را به تنهایی از فروش صفحه‌نمایش‌های منعطف کسب کرده و در حال حاضر نیز روز به روز رونق این بازار افزایش می‌یابد.

قیمت هر واحد از نمایشگر‌های OLED خمیده، به‌طور متوسط 65.3 دلار تخمین زده می‌شود که تقریبا دو برابر قیمت نمایشگر‌های OLED معمولی (36.7 دلار) و بیش از سه برابر صفحه‌نمایش‌های LCD با قیمتی معادل 18.9 دلار بوده که این شرکت را به گردش مالی قابل‌توجهی رسانده است. همچنین باید افزود که بر طبق آنالیزهای انجام شده، کمپانی Japan Display جایگاه سوم را در این رقابت به‌خود اختصاص داده و 17.8% از بازار را نیز در اختیار دارد. دیگر رقیب هموطن سامسونگ یعنی شرکت LG Display نیز به رتبه سوم بسنده کرده است.

samsung display

البته LG Display در ماه گذشته 3.5 میلیارد دلار در بازار تولید نمایشگرهای موبایل با هدف رسیدن به فروش نیمی از تولیدات Samsung Display سرمایه‌گذاری کرده بود و این شرکت در اوایل سال جاری نیز رشدی 10 درصدی را به‌نام خودش ثبت کرد که نسبت به ماه مارس و ژانویه سال گذشته که با افت 95 درصدی مواجه شد، بسیار امیدوارکننده است.

باید بیان کرد که افزایش 35 درصدی سهم Samsung Display در این بازار، به‌ویژه در مدتی که “فصل خاموش” (بازه‌ای از سال که در آن تجارت شرکت‌ها در کمترین میزان خود قرار می‌گیرد) نامیده شده، می‌تواند خبری بسیار خوشحال‌کننده برای مدیران این کمپانی باشد و شاید سامسونگ امسال به بالاترین سطح سالانه تولید و فروش نمایشگر دست یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH