تقابل طراحی و کارایی! (مقایسه گلکسی اس4 با اسند پی 6)

9876543
امروز با پنجمین مسابقه از گروه A در خدمت شما هستیم تا باری دیگر با رقابتی جذاب بین دو گوشی قدرتمند لحظات خوبی را برای شما رقم بزنیم. پس با ما باشید.
پس از بازماندن پی6 در مقابل باترفلای و پیروزی مقتدرانه اس4 در برابر نکسوس 4 حالا باید ببینیم که نبرد بازنده و برنده چگونه خواهد بود.

ده دقیقه ابتدایی: طراحی
هر دو گوشی در بخش طراحی بسیار جنجالی ظاهر شدند، البته یکی مثبت و دیگری منفی! اَسند پی6 با لقب باریک‌ترین گوشی جهان وارد میدان شد و با بدنه آلومینیومی خود بسیاری را شگفت‌زده کرد، گرچه شباهت‌هایی به آی‌فون5 داشت! اما گلکسی اس4 را عده زیادی با یک طراحی ناامید کننده می‌شناسند، طراحی که با نسل قبل تقریبا تفاوت خاصی ندارد، بدنه از همان نوع پلاستیک نه چندان با کیفیت است و اشکالات ریز و درشتی در طراحی آن مشاهده می‌شود. اما به هر حال به سراغ مقایسه این دو که تازه وارد زمین مسابقه شدند و پس از سوت داور بازی را آغاز می‌کنند، می‌پردازیم. ابتدا با گلکسی اس4 شروع می‌کنیم، زبان طراحی اس4 مانند نسل قبلی خود بوده و تنها تفاوت مشهودی که در آن می‌توان دید قالب کلی دکمه خانه و جای‌گیری متفاوت برخی کلیدها و کنترل‌هاست. اما با این حال نمی‌توان گفت که اس4 زیبا نیست و بر اساس سلیقه افراد می‌تواند بسیار زیبا ظاهر شود. اما اَسند پی6 با طراحی بسیار خوب خود بیشتر از حد انتظارات واقع شد، بدنه آلومینیومی با ضخامت خارق‌العاده و وزن بسیار پایین باعث شد که افراد با در دست گرفتن این گوشی بسیار از آن تعریف کرده و آن را “خارق‌العاده” بنامند، گرچه در برخی قسمت‌های گوشی تقلب‌هایی نیز دیده می‌شود! قالب کلی اس4 با گوشه‌های گرد مانند بوده ولی این امر فقط در قسمت بالایی پی6 صدق می‌کند و لبه‌های پایینی آن کاملا تیز است، همین طور قسمت زیرین آن دارای یک قوس بوده که آن را کاملا از بخش‌های دیگر متمایز می‌کند. به چیدمان کلیدها و کنترل‌ها نیز که برسیم تنها تفاوت در جایی‌ست که در پی6 قسمت جای‌گیری سیم‌کارت و کارت‌حافظه توسط یک سوزن که در جک هدفون گوشی قرار دارد باز می‌شود. ابعاد آن‌ها نیز کمی متفاوت است، پی6 دارای ابعادی معادل 132.7×65.5 و گلکسی اس4 هم 136.6×69.8 میلی‌متر است، ضخامت اس4 برابر با 7.9 میلی‌متر و پی6 هم با ضخامت شگفت‌انگیز 6.18 میلی‌متر وارد میدان شده است! قطعا از نظر خوش‌دستی پی6 به دلیل ابعاد کوچک‌تر و وزن کمتر و همچنین طراحی آن که به طوری‌ست که به خوبی در دست جای می‌گیرد بهتر است اما نه خیلی! یعنی تفاوت به قدری نیست که با در دست گرفتن این دو از نظر خوش دست بودن یا نبودن دو حس کاملا متفاوت به شما منتقل شود و هر دو عملکرد کم و بیش یکسانی را اریه می‌دهند.

cover-s4 ascend-p6

دقیقه 10 تا 20: وزن و کیفیت ساخت
در همان دقایق ابتدایی پی6 به صورت عجیبی حمله را شروع کرده و ضربه سختی به حریف می‌زند و به نظر می‌رسد هر چه جلوتر می‌رویم این فشار در حال بیشتر شدن است تا ببینیم که چه زمانی اس4 قصد جبران دارد…
در قسمت وزن نیز همچنان پی6 یکه‌تازی می‌کند، وزن پی6 حدود 120 گرم و اس4 معادل 130 گرم است، گرچه اس4 ابعاد و نمایشگر بزرگتری دارد اما وزن پی6 برای یک گوشی 4.7 اینچی آلومینیومی بسیار بهتر از سایر رقباست تا در این قسمت نیز برگی برنده برای این محصول باشد. اما به جنس بدنه و کیفیت ساخت که برسیم بازهم این قضیه ادامه دارد و پی6 هم‌چنان بر روی گلکسی اس4 فشار می‌آورد. اس4 از بدنه‌ای از جنس پلاستیک براق استفاده می‌کند که اگر نگوییم از کم‌کیفیت‌ترین پلاستیک‌هاست قطعا در حد یک پرچمدار گران قیمت هم نیست! شاید بگویید که با این حرف قصد نابود کردن این گوشی را داریم اما فقط کافیست یک بار آن را از نزدیک لمسی کرده تا پِی به کیفیت آن ببرید. اما در آن سوی میدان پی6 در طی حمله‌ای سهمناک با بدنه آلومینیومی خود در حال پیش‌روی به سوی دروازه اس4 یا در حقیقت سامسونگ است، حسی که بدنه پی6 به افراد منتقل می‌کند بسیار خوشایند بوده و کیفیت و مقاومت بسیار مناسبی را نیز دارد، در حالت کلی می‌توان به راحتی ادعا کرد که اس4 در این بخش هیچ حرفی برای گفتن در برابر پی6 ندارد، یکی از مواردی که از نمونه اشکالات بدنه‌های آلومینیومی به آن‌ها گرفته می‌شود خط و خش‌پذیری بالای آن‌هاست، در این مسابقه نیز این گفته درست است اما نمی‌توان دیگری را برتر دانست! پلاستیک براق موجود در گلکسی اس4 نیز به همان اندازه آلومینیوم خش‌پذیر بوده و حتی با قرار گرفتن در سطوح مختلف نیز احتمال افتادن خش بر روی آن نسبتا بالاست پس در این زمینه نمی‌توان گلکسی اس4 را برنده دانست، به خصوص آنکه با افتادن گوشی، کناره‌های آن به سرعت آسیب می‌بینند.

s4-in-hand p6-in-hand

دقیقه 20 تا 30: نمایشگر
پس از طوفان سهمناک پی6 در 20 دقیقه اول و شوکه شدن طرفداران و خود گلکسی اس4 حالا او کمی به خود آمده و قصد دارد این حملات را جبران کرده و بر پی6 پیروز شود!
از این نظر پی6 از یک نمایشگر 4.7 اینچی HD سود می‌برد که دارای تراکم 312ppi بوده و پنل آن نیز از نوع +IPS است، در ضمن نمایشگر این گوشی قابلیت کار با دستکش را نیز دارد. برای محافظت از صفحه‌ نمایش نیز یک لایه از روکش گوریلاگلس بر روی آن کشیده شده‌است.
اما در سمت مقابل اس4 با ادعای بسیار خود در این بخش در مقابل پی6 ظاهر شده و به نظر می‌رسد حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد! گوشی از یک نمایشگر 5 اینچی فول‌اچ‌دی استفاده می‌کند که تراکم پیکسلی آن 441ppi است، همین طور پنل آن از نوع SuperAMOLED بوده و از قابلیت SuperSensitiveTouch که آن را قبل‌تر در لومیا 920 دیده بودیم، پشتیبانی می‌کند. همینطور از نمایشگر در برابر خط و خش توسط یک لایه گوریلاگلس نسخه3 محافظت می‌شود. این از مشخصات اما در عمل این دو چگونه هستند؟!
از نظر اندازه اس4 حدود 0.3 اینچ بزرگتر است که البته چندان محسوس نیست ولی می‌تواند در برخی شرایط نیز محسوس باشد! از نظر جزئیات قابل مشاهده برای چشم همان طور که در مسابقات قبلی توضیح دادیم تفاوت چندانی بین این دو وجود ندارد، اما به بحث کنتراست و نمایش رنگ‌ها که برسیم قضیه به صورت وحشتناکی برعکس می‌شود! کنتراست اس4 رویایی‌ست! در حقیقت تا به امروز و در بین تلفن‌های “همراه” دستگاهی وجود ندارد که چنین کنتراست بالایی داشته و به این زیبایی رنگ‌ها را نمایش دهد! با دیدن نمایشگر این گوشی هیجان زده می‌شوید، در حالی که افراد زیادی رنگ‌های اشباع شده AMOLEDها را بعضا “گول زننده” قلمداد می‌کنند اما از نظر ما این مورد درست نبوده و کاملا برعکس، رنگ‌ها در این نوع نمایشگرها بسیار زیبا و چشم‌نواز هستند. پس از این مورد باید به عملکرد در شرایط نوری شدید بپردازیم، جایی که اکثرا IPSها و یا در حقیقت LCDها همیشه از AMOLEDها یا OLEDها بدلیل روشنایی بالاتر بهتر بوده‌اند، گرچه مقادیر دیگری مانند میزان انعکاس نور در نمایشگر و برخی فناوری‌ها می‌توانند این گفته را به کل زیر و رو کنند! اما بهتر است درباره این دو گوشی صحبت کنیم، اگر بخواهیم عملکرد آن‌ها را در چنین شرایطی بیان کنیم بدلیل کنتراست بالای AMOLED اس4 در شرایط نوری قوی کنتراست بالاتری را نسبت به کنتراست در حالت معمولی خود ارایه می‌کند، اما در سمت دیگر پی6 با روشنایی بیشتر و لایه گوریلاگلس با انعکاس نور کمتر، خوانایی بهتری در شرایط نوری قوی دارد. در بحث مقاومت نیز همه چیز کاملا مشخص است! اس4 از نسخه سوم گوریلاگلس استفاده می‌کند و پی6 از نسخه 1، طبیعی است که این نسخه حدود 6 تا 9 برابر مقاومت بیشتری را ارایه می‌دهد تا در برابر هر خط و خشی مقاومت کند! یکی دیگر از برتری‌های اس4 در این بخش فناوری SuperSensitiveTouch است که همانطور که پیش‌تر و در لومیا 920 توضیح دادیم به وسیله آن کاربر می‌تواند با هر چیزی با نمایشگر کار کند.

دقیقه 30 تا 40: رابط کاربری
در قسمت رابط کاربری هر دو کمپانی را می‌توان بسیار مدعی دانست! هوآوی ادعا می‌کند که رابط اختصاصی خود با نام Emotion UI بین مردم بسیار محبوب بوده و افراد روی خوشی به آن نشان داده‌اند! اما در سمت دیگر سامسونگ ادعا می‌کند که رابط TouchWiz خود پر از امکانات بوده و قابلیت‌های بسیار بیشتری را نسبت به سایرین دارد. اما به هر حال اگر بخواهیم کاملا به نقد و بررسی قابلیت‌های آنان بپردازیم زمان بسیاری نیاز داریم و نمی‌توان تمام آن قابلیت‌ها را در 10-15 دقیقه گنجاند، پس به همین دلیل تصاویری را از این دو به نمایش گذاشته و انتخاب را به شما عزیزان و تماشاگران این مسابقه واگذار می‌کنیم.

رابط کاربری اسند پی 6:

12

رابط کاربری گلکسی اس 4:

10

دقیقه 40 تا 50: سخت‌افزار
پس از پایان نیمه اول و استراحت کوتاهی که بازیکنان داشتند و برنامه‌ریزی‌هایی که برای نیمه دوم انجام دادند حالا با دستانی پر به میدان مسابقه آمده‌اند تا بهترین‌های خود را ارئه دهند، ببینیم که چه می‌کنند…
ابتدا با پی6 شروع می‌کنیم، این گوشی از چیپست K3V2 ساخت کمپانی HiSilicon استفاده می‌کند، پردازنده آن 4 هسته‌ای 1.5 گیگاهرتزی بوده و از نوع Cortex-A9 است، واحد گرافیکی آن Vivante GC4000 است و هم‌چنان 2 گیگابایت رم به اجرای هر چه بهتر فرامین و دستورات به این گوشی کمک می‌کنند. اما در آن سوی میدان اتفاقی عجیب در حال رخ دادن است! اس4 مانند یک آفتاب پرست رنگ عوض می‌کند! این گوشی در دو نسخه وارد بازار شده، یکی با چیپست Exynos5 خود سامسونگ و دیگری با چیپست Snapdragon600 ساخت کمپانی کوالکام! در حقیقت باید نسخه اول را مرجع قرار دهیم، از آن‌جایی که اولین نسخه بوجود آمده از اس4 است و چیپست آن ساخت خود سامسونگ بوده و در حقیقت فقط این نسخه بصورت رسمی وارد کشور ما شده‌ است. اما به هر حال همان‌طور که گفتیم چیپست آن اِگزینوس5 اکتا بوده که یکی از قدرتمندترین چیپ‌های امروزیست. این چیپ یک پردازنده 8 هسته‌ای را کنترل می‌کند! اما در حقیقت نباید آن را 8 هسته‌ای قلمداد کنیم، چرا که این پردازنده تشکیل شده از دو پردازنده 4 هسته‌ای است، 4 هسته کم‌مصرف و ضعیف‌تر Cortex-A7 برای انجام فرامین روزمره و سبک و چهار هسته قدرتمند Cortex-A15 برای انجام دستورات سنگین، این نوع معماری را big.LITTLE می‌نامند، طبق این معماری و ادعای سامسونگ عمر باتری گلکسی اس4 باید حدود 60 درصد افزایش داشته باشد و چیزی غیرطبیعی نیز نیست، اما بر خلاف انتظارات همگان مصرف باتری این گوشی بسیار بالاتر بوده و دمایی که تولید می‌کند به شدت بالاتر است، به همین دلیل عده‌ای نسبت به این معماری بدبین شدند، اما پس از مدتی یکی از دلایل احتمالی آن فاش شد، چیزی که گفته می‌شود مقصر سیستم عامل اندروید است و هسته سیستم‌ عامل به گونه‌ای عمل می‌کند که فقط از هسته‌های A15 استفاده کرده و هیچ‌وقت بین A7ها سوییچ نمی‌کند و به همین دلیل دمای تولید شده و میزان مصرف باتری این گوشی بسیار بالاتر است. اما به هر حال در قسمت‌های دیگر این گوشی از پردازشگر گرافیکی PowerVR SGX544MP3 استفاده می‌کند که دارای 3 هسته 480 مگاهرتزی است، هم چنان 2 گیگابایت حافظه رم در اجرای هر چه بهتر نرم‌افزارها به آن کمک می‌کنند.
اما این دو در برابر یک‌دیگر چگونه‌اند؟! ابتدا با پردازنده شروع می‌کنیم، از نظر قدرت پردازشی اس4 پی6 را از صحنه روزگار محو می‌کند!! اما از نظر مصرف باتری و دمای تولید شده به دلایلی که توضیح دادیم پی6 بهتر عمل می‌کند. در قسمت رم و پردازشگر گرافیکی نیز همین‌جا و بر روی کاغذ به راحتی می‌توان گفت که اس4 به شدت قدرتمندتر است، اما به هر حال برای اطمینان نگاهی کوتاه به بنچمارک‌ها داریم:

1234

در ضمن هر دو از کارت حافظه پشتیبانی کرده و حافظه داخلی اس4 و پی6 به ترتیب 16/32/64 و 8 گیگابایت است.

دقیقه 50 تا 60: دوربین
پس از شروع طوفانی اس4 در نیمه دوم و تقریبا محو کردن پی6 در بخش “قدرت” سخت‌افزاری حالا پی6 هر طور شده در تلاش است تا اس4 را شکست دهد اما به نظر می‌رسد فعلا اس4 قصد کوتاه آمدن ندارد…
پی6 از یک دوربین 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که توان ضبط تصاویری با کیفیت 1080p و نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارد، همین طور برای شرایط نوری ضعیف یک فلاش led برای آن تعبیه شده‌است. اما گلکسی اس4 با دوربین 13 مگاپیکسلی خود پا به میادن می‌گذارد، تنها تفاوت در مشخصات دوربین نیز همین مقدار مگاپیکسل است و در سایر موارد چندان تفاوتی دیده نمی‌شود اما معمولا گوشی‌ها در عمل بسیار متفاوت عمل می‌کنند.

sound-and-shot

تصاویر در اس4 شفاف‌تر بوده، جزئیات بالاتر هستند و رنگ‌ها نیز بهتر نمایش داده می‌شوند و در کل دوربین عقب اس4 در تمام زمینه‌ها پی6 را شکست می‌دهد، در ضمن امکانات موجود در دوربین این گوشی نیز بسیار بالا بوده و شمردن آن‌ها در این مسابقه بسیار طولانی خواهد شد و بهتر است به آن نپردازیم. اما در حالی که اس4 با دوربین خود بسیار قدرتمند ظاهر شده بود پی6 با ضدحمله‌ای کوچک توسط دوربین جلوی خود قصد کم کردن فشار را دارد، دوربین جلو گلکسی اس4، 2 مگاپیکسل است و توانایی فیلم‌برداری با کیفیت 1080p را دارد، در مقابل کیفیت فیلمبرداری پی6 720p است اما وقتی بحث مگاپیکسل می‌شود اس4 چیزی برای گفتن ندارد! دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی پی6 عکس‌های بسیار شفاف‌تری گرفته و برای عکاسی از خود یک نمونه عالیست تا حداقل پی6 کمی از فشار حریف بر خود را کم کرده‌ باشد، اگرچه نمی‌توان کیفیت بالاتر دوربین جلویی را واقعا یک مزیت مهم قلمداد کرد.

camera

دقیقه 60 تا 70: بخش چندرسانه‌ای
حالا پس از رقابتی سخت و نفس‌گیر نوبت تفریح و پخش موسیقی است! برای پخش فایل‌های صوتی و تصویری هر دو به دلیل سیستم‌عامل اندروید هیچ‌گونه مشکلی ندارند اما مواردی دیگر در این بخش باید مطرح شوند، مورد اول بلندگوی دستگاه است که هنگام دیدن ویدئو یا گوش دادن به موسیقی بسیار مهم است، در این زمینه طبق تست‌ها گلکسی اس4 کاملا برتر عمل کرده و میزان بلندی و شفافیت و کیفیت آن بالاتر است، گرچه پی6 نیز عملکرد بدی نداشته و تقریبا مناسب ارزیابی می‌گردد. در ضمن نمایشگر بزرگتر و با کنتراست بالاتر اس4 لذت دیدن تصاویر را دو چندان می‌کند.

4

دقیقه 70 تا 80: باتری
حالا به بخش باتری می‌رسیم، قسمتی که امروزه در تلفن‌های‌همراه ضعف و عدم پیشرفت آن به شدت احساس می‌شود! اما به هر حال به این دو گوشی که نگاهی بیاندازیم اس4 دارای یک باتری لیتیوم یونی قابل تعویض با ظرفیت 2600mAh است، اما در مقابل وقتی پی6 را با چنین ضخامتی ببینید قطعا می‌گویید باتری آن بسیار ضعیف است، اما درون آن یک باتری 2000 میلی‌آمپری قرار دارد! گرچه این ظرفیت رویایی نیست اما برای یک گوشی 6 میلیمتری بسیار مناسب است و به مدت 1 روز کامل برای شما کار می‌کند. در حالت کلی عملکرد اس4 بهتر است اما ضخامت پی6 را نیز در نظر بگیرید.

دقیقه 80 تا 90: سایر ویژگی‌ها
کم کم در حال رسیدن به پایان مسابقه هستیم و این آخرین فرصت این دو برای جبران عقب‌ماندگی خود است.
پی6 با بدنه صیقلی و فوق‌العاده باریک خود که لقب باریک‌ترین گوشی جهان را نیز یدک می‌کشد بسیار جلوه خاصی دارد، هم‌چنین جنس و کیفیت بدنه آن نیز بسیار عالیست و با این حال که ضخامت پایینی دارد اما هنوز هم مشخصات سخت‌افزاری مناسبی دارد. اما به گلکسی اس4 که برسیم طبق ادعای سامسونگ تمرکز او بیشتر بر روی نرم‌افزار است و در این زمینه ویژگی‌های بهتری را ارائه می‌دهد؛ گرچه برخی ویژگی‌ها صرفا تبلیغاتی و بلااستفاده هستند اما هنوز هم خصوصیات بسیار منحصر به فردی درون این گوشی وجود دارد تا آن را به یک “همراه زندگی” تبدیل کند. قابلیت‌هایی چون روشن ماندن نمایشگر در زمانی که به آن نگاه می‌کنید، عوض کردن صفحات بدون تماس دست با نمایشگر، توقف فیلم وقتی صورت خود را بر می‌گردانید، استفاده از S Voice که همچون سیری اپل عمل می‌کند و… از قابلیت‌های خاص این گوشی هستند.
تفاوت‌ها جزیی دیگری نیز در این دو وجود دارند، مانند نسخه 3 بلوتوث پی6 در برابر نسخه 4 اس4، و هم‌چنین وجود NFC و مادون قرمز در اس4 و نبود آن در پی6. در کل می‌توان برتری اس۴ را در چنین بخشی محسوس به حساب آورد.

Galaxy-S4-Design-Story-620x343

وقت اضافه: قیمت
حالا پس از یک 90 دقیقه طاقت فرسا داور نزدیک به 2 دقیقه وقت اضافه تعیین می‌کند و در این مدت کوتاه نگاهی بر قیمت این دو داریم؛ گلکسی اس4 در بازار جهانی بین 600 تا 700 دلار قیمت دارد و در بازار ایران نیز چیزی حدود 2.000.000 تومان بایستی بابت آن پرداخت، اما در سمت دیگر پی6 بین 400 تا 500 دلار در بازار جهانی قیمت داشته و طبق پیش‌بینی‌ها در بازار کشور قیمت آن بین 1.200.000 تا 1.400.000 تومان خواهد بود. در حقیقت اختلاف بسیار است! گلکسی اس4 جزو گران‌قیمت‌ها قرار گرفته و درست است که قیمت آن برای رده خود چندان بالا نیست اما به هر حال قیمت پی6 پایین‌تر و خرید آن می‌تواند با توجه به شرایط شما به صرفه‌تر باشد.

443563157_640

بالاخره بازی در یک مسابقه طاقت‌ فرسا و سخت به پایان رسید و بازیکنان پس از تلاش بسیار به رختکن می‌روند. موقعیت‌های بسیار ایجاد کردند و بهترین خود را ارایه دادند، به موقعیت‌های آنان نگاهی داریم.

Ascend P6:
موقعیت گل اول: ابعاد کوچک‌تر و ضخامت فوق‌العاده پایین‌تر، به نحوی خوش‌دست‌تر
موقعیت گل دوم: وزن کمتر، کیفیت ساخت بالاتر و مقاومت بهتر بدنه
موقعیت گل سوم: عملکرد مناسب‌تر نمایشگر در شرایط نوری قوی (خوانایی بالاتر)
موقعیت گل چهارم: دمای تولید شده کمتر و مصرف سخت‌افزاری پایین‌تر
موقعیت گل پنجم: دوربین جلوی بهتر برای عکاسی
موقعیت گل ششم: قیمت کمتر و خریدی به صرفه‌تر

Galaxy S4:
موقعیت گل اول: نمایشگر بزرگ تر با کنتراست بهتر و فناوری SuperSensitiveTouch و لایه محافظه GorrilaGlass3
موقعیت گل دوم: قدرت سخت‌افزاری بالاتر
موقعیت گل سوم: عملکرد بهتر دوربین پشتی و دوربین جلوی مناسب‌تر برای فیلم‌برداری
موقعیت گل چهارم: بلندگوی بهتر
موقعیت گل پنجم: عملکرد بهتر باتری
موقعیت گل ششم: ویژگی‌های نرم‌افزاری فراوان و وجود راه‌های ارتباطی بیشتر

[divide style=”2″]

حال تصمیم بگیرید، کدام گوشی برنده این رقابت شده و ۳ امتیاز بازی را از آن خود می‌کند؟! مطمئن نیستید؟! می‌توانید رای به مساوی شدن مسابقه هم بدهید!

[polldaddy poll=7297239]

اگر طرفدار سرسخت یک گوشی هستید و دوست دارید قدرت آن را برای طرفداران دیگری با زبان خود شرح دهید، حتما وارد تاپیک کل کل طرفداران گلکسی اس۴ با اسند پی۶ شوید و نظرات خودتان را بیان کنید.

[divide style=”3″]

برنامه کامل مسابقات را از اینجا می‌توانید مشاهده کنید!

52 در مورد “تقابل طراحی و کارایی! (مقایسه گلکسی اس4 با اسند پی 6)”

  1. سلام
    من حدود یه سال پیش p6 خریدم. ازش راضی بودم ولی حالا که s4 Black edition خریدم واقعا فهمیدم که سامسونگ خیلی قوی تر از هواویه. S4 از p7 هم بهتره. Option های که s4 داره رو p7 و p8 ندارن. من بهتون سامسونگ رو پیشنهاد می کنم.
    در ضمن s4 black edition پشتش چرمه. خیلی خوشگل تر s4 معمولیه. آندروید 5 هم بهش می خوره. الآن آندروید گوشی من 5 شده.

  2. سامسونگ بگیری کلا چن ماه کار میکنه یا باطریش خراب میشه یا هنگ میکنه اگه سامسونگ بگیری یه سره گوشی گارانتیه

  3. درود
    من الان دو روزه پی 6 خریدم 710 خریدم،واقعا گوشی خیلی خوبی هستش تو این قیمت.واقعا حرف نداره.یه دونه عیب هم نمیشه تو بدنش پیدا کرد.هیچ شکافتی نداره به غیر از جایه شارژ گوشی.

  4. فففففففففففففففففففففققققققققققققققققققطططططططططططط

    پی6
    البته باید بگم درسته قیمت سامسونگ زیاده امام امکاناتش بهتره
    ولی نسبت به قیمت . طراحی . مقاومت . امکانات . و . . .
    فقط HUAWEI PPPPP6666666

  5. سلام فقد فقد فقد فقد پی 666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666 گوشی خیلی خوبیه هواوی در طول 2.3 ماه اینده بهترین برند گوشی میشه و قیمتش میره بالا

  6. همون دلتون به نازک ترین گوشی دنیا با سی پی یو جوش کردین اخه کدوم گوشی هواوی حسگر داره کدومشون زد ابه کدومشون محکمه

    1. ضد آب که همون اس 4 نیست و محکمم که هر موقع
      س4 از دو متری افتاد و از بدنش جایش لب پر نشد بد
      بیاحرف بزن و در مورد حس گرم که فرض کن نداشته باشه مسئله اینه که کدوم تو کار کرد بهترن.جفتشونو
      امتحان کردم برو با پی6 یه هفته کار کن بعد بیا رای صادر کن و علکی گول تبلیغاتو نخور و در مورد حرف هایم که زدم همش واسم اتفاق افتاده با جرعت میتونم بگم پی6 نسبت به قیمت و کارایی و زیبایی و…نسبت به همترازاش و اس4 حرف اولو میزنه

  7. فقط اس4 سفید تو همه چیز از هواوی بهتره منم فکر میکردم که نازک و خوشگل بودن پی 6 خیلی مهمه ولی از وقتی که این گوشی های خوشگل زود آسیب میبینن و خرید گارد یه کار بسیار

  8. آقا بنظر من پی 6 حرف نداره منم میخوام اگ خدا قسمت کنه یدونه واسه خودم اختیار کنم..
    مخصوصا صورتیش خعلی جیگره. ن تنها اس4 بلکه نوت 2 هم ک داداشم داره زود داغ میکنه.
    پی 6 برندس.

  9. سلام هردوشون خوبن واقعا نمیشه مقایسه کرد .اس4 فقط دوربینش بهتره .من قبلا اس4 داشتم الانم پی6 به نظرم پی6 از نظر آپشن بهتر از اس4 باشه .صفحه نمایش پی6 طبیعی تر نشون میده

  10. اس4 قابل مقایسه نیست با اسند اس4 باید با وان مقایسه بشه

    ولی خدایی بدنش ضعیفه اس 4 و فقط در بخش بدنه حرف نداره ولی صفحش دیوانه کنندس از نزدیک ببینید میفهمید چی میگم

  11. سلام اونایی که سامسونگ داشتن می دونن که من چی میگم باطری سامسونگ بعد از شش ماه باید تعویض بشه بخاطر کار کشیدن زیاد از باطری و داغ کردنش که امون آدم رو می بره مهم این نیست که مارک بخریم و گول تبلیغات زیاد از حد سامسونگ رو بخوریم هواوی یکی از شرکت های بزرگ تولید کننده سرور و مودم و چیپست هست که از خیلی وقت پیش تو بازار کامپیوتر جای خودش رو داشته و حدود سه چهارسالی هست که وارد بازار گوشی شده و برای مطرح کردن خودش تو این بازار گوشی هاش رو ارزون و با کارایی بالا تولید می کنه البته با سخت افزار منطقی نه تبلیغاتی فقط مارک نخرید چون یک گوشی باید همه چیزش متناسب باشه پس پی 6 رو با iphone 5 مقایسه کنید تا بدونید که چی می گم پول مارک ندید چون پولتون رو بردن و کلاه گشادی سرتون رفته 2300000 کجا و 940000 کجا

  12. p6 از نظر زیبایی و دیزاین بسیار بهتره.
    من گرافیستم غیر از p6 نتونستم خودم راضی کنم گوشی دیگری بخرم.

  13. هر دو گوشی فوق العادست
    زیبایی p6 رو ببین و قدرت سخت افزاری سامسونگ رو
    سامسونگ اگه رو زیبایی بیشتر کار کنه بیشتر موفقه
    p6 هم که ساخته شده واسه کاربرای شیک پسند

  14. اخه s4 شد گوشی؟؟؟؟ چرا چینی بده؟؟؟؟ اون گوشی های چینی رو با این هواوی مقایسه میکنید؟؟؟؟؟ هواوی فوق العادست.

      1. اگر دقت کنی سی پیو هاتون 4 تا 4 تا کار میکنه در ضمن تفاوت 700 تا 800 هزاری که بین قیمت هاست رو اگر پی6 رو سخت افزار و سیپیو و دروربین اصلیش سرمایه گذاری کنه می تونه خیلی راحت S4 رو قورت بده در ضمن این رو بدان که سامسونگ حدود 700 تا گوشی در کارنامه خودش داره در حالی که هوآوی تنها 26 گوشی و یک شرکت نو پا است و اگر این طوری که میره می تونه اپل رو هم بزن جلو در ضمن p6 نسبت به قیمتش با گوشی های هم ترازش در سامسونگ برای خودش پاد شاه اگر اون طوری که باشه می گیم s4 رو با 5s اپل مقایسه کن.
        فقططططططططططططططططططط
        هوآوی

  15. بازم با سلام!!!!!!!!!!!!!!!!!
    منم CNACPU خودمون!!
    حالا گذشته از این حرفا، راجع به این مسابقه!!
    مسابقه ی نفس نگیری بود ، بدی نبود!!!
    آخرشم s4 یه چیز دیگه است یه 8 هست ای !!
    اما در کل این سامسونگ عجب موزماریه ها!!(با احترام)
    بدنه رو پلی کربناتی زده که گرمای ایجاد شده توسط اون 8 هسته ی نا متقارن با اون معماری بیگ لیتتله حس نشه!!
    ولی اونایی که s4 دارند یا دستشون گرفتند باهاش کار کردند میدونند علی رغم قدرتش گرمای بیش از حدش با وجود پلی کربنات حس میشه!!!
    آخرش که چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    حالا معیارش رو بگیریم که s4 نسخه ی 8هسته ایش با شه در کل میشه؟؟؟؟4*1.2+4*1.6 =11.2 گیگا هرتز…!!!. (حالا تقریبا گفتما تخصصی هاش اشکال نگیرندا!!)
    آخر آخرش که چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    میگما آخرش به پا هــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــونامـــــــــــــــــــــــی نمیرسه!!!!!
    آخه هسته هاش “””””””””””2.2 GH””””””””””” گیگا هرتزیه!!!هاهاهاههاهاها!!
    همیشه سونی برتره!!!!!!
    Finally Just SONY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    هرچی باشه سونی باشه!!!

  16. اونایی که دلتون رو خوش کردین به باریک ترین گوشی جهان! اینجا نباید رای بدیا…! چون p6 از همه باریکتر نیست و شرکت چینی دیگه ای رکورددار هست…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH