سامسونگ به بزرگترین تولیدکننده تراشه در دنیا تبدیل خواهد شد

شاید پیشتازی شرکت اینتل در عرصه طراحی و ساخت تراشه‌های محصولات و گجت‌های الکترونیکی بر کسی پوشیده نباشد، چراکه این شرکت توانسته چندین دهه در صدر پرفروش‌ترین سازندگان چیپ در جهان قرار گیرد. اما به‌نظر می‌سد که سامسونگ در تلاش برای بدست آوردن این جایگاه بوده و تا حدی نیز موفق عمل کرده است.

به گزارش کمپانی Nomura Securities، شرکت سامسونگ قصد دارد در زمینه ساخت نیمه‌هادی‌ها به بزرگترین تولیدکننده در جهان مبدل گشته و شرکت اینتل را پشت سر بگذارد. اگرچه شاید در ابتدا این امر برای بسیاری عجیب و باورنکردنی به‌نظر برسد اما آمارها حاکی از این بوده که سامسونگ توانسته در سه ماه گذشته به فروش 15 میلیارد دلاری در بخش نیمه‌هادی‌ها دست یابد درحالی‌که شرکت اینتل در مدت مشابه 14.4 میلیارد دلار چیپ به‌فروش رسانده است.

سامسونگ

درحالی‌که طی دو سه سال گذشته بیشترین سود این شرکت از فروش محصولات گلکسی S حاصل می‌شد، اما به‌نظر می‌رسد اکنون این شرکت قصد دارد تا به این روند خاتمه دهد چرا که حالا نیمی از سود سامسونگ از فروش تراشه‌ها و تجهیزات دیگر این شرکت تامین می‌گردد. به‌نظر می‌رسد سامسونگ با توجه به رونمایی از برنامه خود در راستای رسیدن به فروش 18 میلیارد دلاری در حوزه چیپ‌ست‌ها، تنها به افزایش فروش گلکسی S8 نمی‌اندیشد، بلکه قصد دارد به برترین تولیدکننده تراشه در جهان تبدیل گردد.

لازم به گفتن نیست که این اقدام سامسونگ موجب قدرتمندتر شدن گوشی‌های هوشمند گلکسی این شرکت خواهد شد چراکه بدین ترتیب این محصولات همواره به آخرین و قدرتمندترین نسخه از پردازنده‌ها و حافظه‌های اصلی مجهز می‌گردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH