آموزش مدیریت فعالیت ادمین‌ها در سوپرگروه‌‌های تلگرام

در آخرین نسخه منتشر شده از پیام‌رسان تلگرام، قابلیت‌های جدید و کاربردی زیادی دیده می‌شود که اغلب مربوط به بخش کنترل و مدیریت سوپرگروه‌ها در این برنامه است.

یکی از این ویژگی‌های تازه افزوده شده به تلگرام، قابلیت کنترل و مدیریت فعالیت ادمین‌ها در سوپرگروه‌‌های آن است. شما در این نسخه می‌توانید برای سوپر گروه‌تان ادمین‌های مختلف انتخاب کنید و فعالیت هرکدام را محدود کنید.

به‌عنوان مثال زمانی که می‌خواهید فردی را به لیست ادمین‌های گروه اضافه کنید می‌توانید مرز توانایی‌های آن شخص را به عنوان مدیر تعیین کنید. این که ادمین مورد نظر بتواند فرد جدیدی را به گروه بیاورد، افراد را بن کند، اشخاص جدید را به‌عنوان ادمین برگزیند و بسیاری دیگر از این قبیل فعالیت‌ها توسط شما قابل تعیین خواهند بود.

برای مدیریت فعالیت ادمین‌ها باید مراحلی را که در ادامه توضیح داده‌ایم، به‌ترتیب انجام دهید:

  1. تلگرام‌ را به آخرین نسخه موجود آپدیت کنید. دقت کنید موارد گفته شده تنها در جدیدترین نسخه این اپ قابل دسترس خواهند بود.
  2. پس از باز کردن سوپرگروه مورد نظر، با کلیک بر روی تصویر پروفایل، وارد بخش اطلاعات شوید.

  1. در صفحه باز شده بر روی دکمه تنظیمات که در تصویر پایین مشخص شده است، کلیک کنید.

  1. در صفحه Manage Group وارد قسمت Administrators شوید.

  1. در این صفحه می‌توانید تمامی ادمین‌های گروه را مشاهده کنید. در بخش ابتدایی به طور کلی می‌توانید مشخص کنید که ادمین‌های دیگر هم بتوانند عضو بیاورند یا فقط شما که ادمین ارشد هستید قادر به انجام این کار باشید.

  1. در صورتی که افراد مورد نظرتان را قبلا ادمین کرده‌اید، بر روی پروفایل شخص کلیک کنید؛ در غیر این صورت بر روی Add Administrator کلیک و شخص مورد نظر را برای ادمینی انتخاب کنید.

  1. در صفحه جدید باید اختیارات ادمین انتخاب شده را تعیین کنید و در آخر برای اعمال شدن تغییرات بر روی آیکون تیک بالا کلیک کنید. در ادامه موارد موجود را به ترتیب توضیح داده‌ایم.

  • Change Group Info: امکان تغییر دادن اطلاعات گروه
  • Delete Messages: امکان حذف پیام توسط ادمین
  • Ban Users: امکان بن کردن اعضا توسط ادمین مورد نظر
  • Pin Messages: توانایی در پین کردن پیام‌ها
  • Add New Admins: توانایی تعیین کردن ادمین‌های جدید

در آخر شما می‌توانید برای حذف کردن فرد از ادمینی، وارد بخش Administrators شوید و از آ‌ن‌جا با کلیک بر روی فرد مورد نظر و انتخاب گزینه Dismiss admin آن را از ادمینی کنار بگذارید.

نظر شما درباره این آموزش و قابلیت‌های جدید تلگرام چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH