بررسی اپلیکیشن SuperBeam: انتقال اطلاعات به دستگاهی دیگر با سرعت نور!

در گذشته‌ای نه‌چندان دور اشتراک‌گذاری فایل‌ها و اطلاعات با سرعت حلزون و نهایتا لاک‌پشت انجام می‌شد! فن‌آوری‌های بلوتوث و اینفرارد در آن زمان‌ها بسیار رایج و در نظر آدم‌ها بسیار پرسرعت هم بودند. اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی سرعت، معنای تازه‌ای پیدا کرد و فن‌آوری‌های جدیدی از جمله: وای-فای دایرکت و NFC به وجود آمد که انتقال فایل‌ها را آسان‌تر کرد و به زندگی کمی تندی بخشید!

یکی از اپلیکیشن‌هایی که در همین زمینه‌ها با بزرگانی چون Zapya و SHEREit رقابت می‌کند٬ برنامه‌ای از استودیو LiveQoS به‌نام SuperBeam است که در این میدان حاضر شده و قصد تصاحب گوشی کاربران را دارد. این نرم‌افزار تاکنون 10 میلیون بار از فروشگاه گوگل دانلود شده و امتیاز 4.3 از 5 را از هزاران کاربر کسب کرده است. اگر می‌خواهید با این اپلیکیشن بیش‌تر آشنا شوید و حال و احوالش را بپرسید، با ما همراه باشید…


طراحی

ظاهر این اپ بسیار ساده و بدون هیچ آلایشی است و از طراحی گوگل (فلت و متریال) کمی فاصله دارد و می‌توان گفت که به سبک خودش است. البته این ظاهر ساده باعث شده هرکسی به آسانی بتواند با این برنامه کار کند. با نصب این اپ کاربر حداکثر سرعت انتقال در اوج سادگی را در یک مجموعه تجربه می‌کند.

فرستادن (Send)

وقتی وارد این برنامه می‌شوید، 7 گزینه نسبتا بزرگ روبه‌روی خود می‌بینید که از شکل و شمایل آن‌ها هم می‌شود فهمید که چه‌کاری انجام می‌دهند. در این اپ قادرید فایل‌ها را جا‌به‌جا کنید، موسقی دل‌خواه‌تان را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید یا داستان‌های جذاب را با اعضای خانواده شِیر کنید. حتی در این نرم‌افزار می‌توانید اپ‌هایی را که مربوط به خود رابط کاربری موبایل هستند٬ به اشتراک بگذارید. البته بیش‌تر اوقات این برنامه‌ها روی اسمارت‌فون طرف مقابل نصب نمی‌شوند.

با انتخاب یکی از فایل‌ها قادرید آن را به چهار روش زیر (که در ادامه درباره‌شان توضیح می‌دهیم) منتقل کنید.

1- وای-فای دایرکت

2- رموز اسرارآمیز

3- QR-Code

4- NFC

هرکدام را که انتخاب کنید٬ سرعت مطلوبی دارد و به آنی فایل موردنظر شما برای فرد موردنظر ارسال خواهد شد. البته وقتی اولین‌بار وارد این صفحه می‌شوید کمی گیج شده و مدام به دنبال دکمه‌ای (فقط) برای ارسال می‌گردید! اما زهی خیال باطل! از این چیزا در SuperBeam خبری نیست!

گرفتن (Receive)

اپلیکیشن SuperBeam

پس از لمس منوی گوشه سمت چپ، می‌بینید که درست در وسط صفحه سه‌جمله نقش بسته است که آموزشی کوتاه از دریافت فایل را به کاربر می‌دهند. در پایین همین صفحه سه‌تب نسبتا بزرگ قرار دارند که با لمس آن‌ها می‌توانید به راحتی فایلی را که طرف برای شما فرستاده است٬ بگیرید و از آن استفاده کنید. مسلط‌شدن به این بخش سریع‌تر از قبلی است و برنامه هم کم‌و‌بیش آموزش‌هایی را به شما خواهد داد.

وای-فای دایرکت

برای استفاده از این روش شما فایل موردنظر را انتخاب می‌کنید و سپس طرف مقابل به شبکه شما وصل می‌شود و آن‌زمان وقتی شما اوکی کنید او می‌تواند فایل را دریافت کند.

رموز اسرارآمیز

وقتی کاربر مثلا یک موسیقی را برای ارسال آماده می‌سازد در زیر صفحه یک رمز طولانی مشاهده می‌کند و اگر گیرنده همان را در قسمت «گرفتن» این برنامه (البته بدون فاصله) وارد کند، انتقال فایل به آسانی صورت می‌گیرد. اما این روش کمی طول می‌کشد و حوصله فرد را می‌طلبد!

QR-Code

وقتی یک بازی را برای فرستادن انتخاب می‌‌کنید٬ بیش‌تر صفحه را یک کد غول‌آسا تسخیر می‌کند و طرف مقابل هم با اسکن این کد قادر است به‌راحتی آن بازی را دریافت کند و سپس با یکدیگر مشغول به رقابت شوید! ما این شیوه را برای انتقال فایل برگزیدیم؛ چون هم ساده بود و هم‌ سریع!

NFC

کافیست برای بهره‌بردن از این امکان دستگاه اندرویدی‌تان قابلیت NFC را داشته باشد. بعد از این که از صحت این ماجرا خبردار شدید٬ پشت دستگاه‌ها را بهم بچسبانید و به سرعت برق‌و‌باد فایل دلخواه‌تان را منتقل کنید. البته باید فرد گیرنده هم دارای این قابلیت باشد.

تنظیمات

در این بخش که در قسمت منو قابل دسترسی است قادرید کلی تغییرات در این برنامه اعمال کنید. کاربر می‌تواند در تب User Interface تم نرم‌افزار را تعویض کند یا کاری کند که بخش‌های «فرستادن» و «گرفتن» روی یک صفحه واحد به‌نمایش دربیایند. با انتخاب گزینه QR Scanner کاربر قادر است صدا و ویبره‌ها را فعال کند تا دستگاه با هر انتقال صحیح واکنش نشان دهد.


اپلیکیشن SuperBeam

نکات مثبت اپلیکیشن SuperBeam

-چهار روش برای انتقال‌ دادن فایل‌ها

-رابط کاربری ساده 

-امکان شخصی سازی در بخش تنظیمات

نکات منفی اپلیکیشن SuperBeam

عدم آموزش قدم‌به‌قدم برای همه قسمت‌ها


این برنامه کاربردی 5 مگابایتی را می‌توانید از کافه بازار دریافت کنید وبا سرعت نور فایل‌ها را انتقال دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH