نمودار توزیع نسخه‌های مختلف اندروید در ماه جولای از دو رقمی شدن سهم اندروید نوقا خبر می‌دهد

جدیدترین نمودار توزیع نسخه‌های مختلف اندروید، نشان می‌دهد که شمار استفاده کنندگان از نسخه جدید این سیستم عامل در حال رشد بوده و نتایج به‌دست آمده برای نوقا کاملا امیدوارکننده است.

اندروید نوقا

در ماه جولای با توجه به معرفی چند دستگاه جدید که به‌صورت پیش‌فرض از اندروید نوقا استفاده می‌کنند، سهم این نسخه از سیستم عامل محبوب اندروید بالاخره به 10 درصد رسیده است. اندروید نسخه 7.0 رشد قابل توجهی را تجربه کرده و سهم آن از 1.7 درصد به 10.6 درصد رسیده است؛ درحالی‌که سهم نسخه 7.1 از 0.3 درصد به 0.9 درصد رشد پیدا کرده است. در مجموع هر دو نسخه 7.0 و 7.1 که با نام نوقا شناخته می‌شوند، توانسته‌اند در مجموع سهم خود را به 11.5 درصد برسانند.

مطمئنا دستگاه‌های جدیدی که از جانب سازندگانی هم‌چون موتورولا و وان‌‌پلاس عرضه‌ شده‌اند کمک زیادی را به رشد این سیستم عامل کرده‌اند. هم‌چنین موتورولا قصد دارد تا پایان این ماه از چند اسمارت‌فون جدید رونمایی کند. گذشته از معرفی مدل‌های جدید، کمپانی‌های تولیدکننده در حال عرضه به‌روزرسانی برای دیوایس‌های قدیمی‌تر خود هستند از این رو می‌توان گفت که نمودار رشد اندروید نوقا هم‌چنان صعودی خواهد ماند.

دیگر نسخه‌های اندروید نیز هنوز سهم زیادی را در اختیار دارند، مارشملو با در اختیار داشتن سهم 31.8 درصدی، محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین نسخه اندروید محسوب می‌شود. لالی‌پاپ درحال‌حاضر سهمی 30.1 درصدی را در اختیار دارد و کیت‌کت که دیگر یک نسخه منسوخ شده است، هنوز روی 17.1 درصد از دستگاه‌های هوشمند اندرویدی در حال استفاده است. هم‌چنین اندروید جلی‌بین سهمی 8.1 درصدی را در اختیار دارد. سایر نسخه‌های اندروید از جمله بستنی حصیری و نان زنجبیلی درحال‌حاضر بر روی 0.7 درصد دستگاه‌ها در حال اجرا هستند.

برخی از سازندگان در حال آزمایش به‌روزرسانی‌های نوقا هستند و اگر این به‌روزرسانی‌ها در ماه جولای منتشر شوند، می‌توان انتظار داشت که سهم نوقا به‌طرز قابل‌توجهی افزایش پیدا کند. هم‌چنین اندروید کیت کت با وجود اینکه هنوز سهم زیادی را در اختیار دارد، اما در حال سقوط بوده و انتظار می‌رود در گزارش‌های بعدی سهم کمتری را داشته باشد و اندروید نان زنجبیلی با وجود اینکه در ماه مه رشد داشته، بازهم در حال از دست دادن سهم خود در این نمودار است.

مطمئنا رشد استفاده از نسخه‌های جدیدتر اندروید می‌تواند برای گوگل امیدوار کننده باشد، اما بازهم این کمپانی راه طولانی را برای ساماندهی به اوضاع توزیع‌پذیری نسخه‌های مختلف اندروید در پیش دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH