اتوبوسی با سوخت اسید مورچه و بدون نیاز به بنزین ساخته شد

سوخت‌های فسیلی در سراسر جهان در حال اتمام بوده و بسیاری از کشورها و تولیدکنندگان در فکر جایگزینی سوخت‌های دیگر به‌جای آن‌ها هستند. ایده‌های بسیاری همچون ماشین‌های برقی، خورشیدی و… امتحان و ساخته‌شده‌اند؛ اما به‌تازگی ایده جدیدی برای جایگزینی سوخت‌های فسیلی (بنزین) در اتوبوس‌ها مطرح‌شده است که پای ماده جدیدی را به صنعت حمل‌ونقل باز می‌کند.

دانشجویان دانشگاه صنعتی آیندهوون هلند برای نخستین‌بار موفق به تولید سیستمی شدند که در اتوبوس‌ها تعبیه‌ می‌گردد و سوخت موردنیاز آن‌ها را از بنزین به اسید فرمیک مشهور به اسید مورچه تغییر می‌دهد. اتوبوس‌هایی که باک آن‌ها از این سیستم بهره بگیرند هیچ احتیاجی به بنزین ندارند و سازگار با محیط‌زیست بوده و بدون هیچ مشکلی در جاده‌ها تردد خواهند کرد. این سیستم طراحی‌شده توسط دانشجویان آیندهوون شامل یک موتور الکتریکی است که به یک تریلر کوچک موسوم به REX وصل شده و اسید مورچه را به برق تبدیل می‌کند.

اسید مورچه

اسید فرمیک یا متانوئیک اسید، ساده‌ترین عضو گروه کربوکسیلیک اسیدها بوده و در نیش حشراتی مانند مورچه و زنبور وجود دارد، به‌همین دلیل به اسید مورچه نیز مشهور است و علاوه‌بر طبیعت در کارخانه‌های صنعتی نیز تولید می‌شود.

این مدل ساخته‌شده 42 هزار برابر قدرتمندتر از مدل قبلی از همین سیستم است که سال گذشته بر روی اتوبوس‌ها امتحان شده بود. سیستم ساخته‌شده، 25 کیلووات قدرت داشته و قرار است اتوبوس‌های تولیدشده با این فناوری و سوخت، تا پایان سال جاری میلادی تولید و روانه جاده‌ها شوند.

1 در مورد “اتوبوسی با سوخت اسید مورچه و بدون نیاز به بنزین ساخته شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH