کوالکام خواستار ممنوعیت واردات گوشی‌های آی‌فون به بازار آمریکا شد

به نظر تب تند دعوای میان اپل و کوالکام به این زودی‌­ها قصد سرد شدن ندارد چراکه امروز کوالکام رسما شکایت جدیدی را علیه کمپانی اپل تنظیم و آن را تقدیم کمیسیون تجارت بین‌اللملی (ITC) و دادگاه فدرال آمریکا کرده است. کوالکام در این شکایت، اپل را به استفاده ناعادلانه از تکنولوژی‌های خود محکوم کرد و خواستار ممنوعیت واردات گوشی­‌های آی‌فون به بازار آمریکا شد.

براساس این شکایت، گوشی‌­های آی‌فونی که در کشور چین تولید می‌­شوند در صورت رعایت نکردن حقوق مربوط به پتنت‌­های کوالکام، نباید اجازه ورود به بازار آمریکا را پیدا کنند. در شکایتی که این شرکت به دادگاه محلی کالیفرنیای جنوبی تقدیم کرده، خواستار دریافت غرامت از کمپانی اپل شده است.

کوالکام در این شکایت، اپل را به عدم رعایت حق امتیاز شش نمونه از پتنت‌­های تکنولوژی خود محکوم کرد که هم‌­اکنون از این موارد به‌عنوان ویژگی‌­های اصلی در گوشی‌­های آ‌ی‌فون استفاده می‌­شود. این شرکت معتقد است که اپل بدون پرداخت حق امتیاز از این پتنت‌­ها استفاده ­می‌کند.

هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که کدامیک از مدل­‌های آی‌فون، پتنت­‌های متعلق به شرکت کوالکام را نقض کرده‌­اند. از این رو، این شرکت فعالیت­‌های مختلف اپل اعم از فروش، تبلیغات، واردات و انبار کردن گوشی­‌های آی‌فون این کمپانی را نشانه گرفته است.

شش پتنتی که به ادعای کوالکوم توسط اپل نقض شده‌­اند مربوط به بهبود عملکرد باتری، افزایش طول عمر باتری در حین ارسال ویدیوی زنده از طریق ایجاد سوپر بزرگراه اطلاعاتی، مدیریت شبکه و عملکرد سیستم می‌شوند. تمامی این پتنت­‌ها در طی چهار سال گذشته منتشر شده­‌اند. تصاویر زیر شش پتنت مورد مناقشه را به‌همراه توضیحاتی در خصوص هر کدام از آن­‌ها نشان می دهد.

اگر خاطرتان باشد اپل در ماه آوریل امسال شکایتی را علیه کوالکام در خصوص دریافت ناعادلانه هزینه­‌های مربوط به حق امتیاز پتنت­‌ها تنظیم و تسلیم دادگاه کرد. اپل در این شکایت اعلام نمود که کوالکام 5 برابر بیشتر از سایر شرکت­‌ها به‌خاطر دریافت لایسنس از آن‌­ها پول دریافت می­‌کند. کوپرتینویی­‌ها همچنین عنوان کردند که فعالیت­‌های غیرقانونی کوالکام، نه تنها فعالیت‌­های اپل، بلکه کل صنعت را تحت‌الشعاع خود قرار خواهد داد.

به گفته اپل، کوالکام تنها یک قطعه ارتباطی مورد استفاده در گوشی­‌های این شرکت را تامین می‌­کند که به هیچ یک از نوآور‌‌‌ی­‌هایی که اپل در گوشی‌های آ‌ی‌فون خود به‌کار برده، مربوط نمی­‌شود؛ بااین‌حال این شرکت همچنان خواستار دریافت درصدی از درآمد حاصل از فروش دستگاه­‌های مجهز به تراشه‌­های خود است.

شرکت کوالکام نیز در واکنش به ادعاهای اپل عنوان کرد که این شرکت، اطلاعات غلط و گمراه‌کننده را در اختیار سازمان­‌های مختلف قرار می­‌دهد تا از این طریق بتواند از میزان خسارت­‌های پرداختی خود بکاهد.

کوالکام

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH