بررسی لانچر TSF: حس خوب غرق‌شدن در بعد سوم!

فرض کنید که یک اسمارت‌فون خریده‌اید و خیلی از انتخاب‌تان راضی هستید. چند ماه یا چند سال از آن استفاده می‌کنید و بعد ظاهر آن برای‌تان تکراری می‌شود و سعی دارید هرطور شده آن را بفروشید و مدل‌های جدیدتر آن را خریداری نمایید. اما یک راه‌کار موقت (یا همیشگی) وجود دارد. لانچرها! بله! همین اپ‌ها شاید عشق شما را نسبت موبایل‌تان در روزهای اول برگردانند تا شما دوباره گوشی بیچاره را دوست داشته باشید.

لانچرها ظاهر رابط کاربری را به کلی تغییر می‌دهند و حال و هوایی تازه به آن می‌بخشند. پیداکردن یکی از آن‌ها دشوار نیست و با کمی سرچ در اینترنت می‌توانید انبوهی از آن‌ها را مشاهده کنید که به صورت عمودی برای شما لیست شده‌اند. شاید بعضی از لانچرها فقط کمی ظاهر را تغییر دهند و به دل شما ننشینند و فی‌الفور آن‌ها را حذف کنید. اما به احتمال زیاد برخی از آن‌ها به کلی دنیای‌تان را متحول می‌کنند و با این‌که موبایل‌تان را خیلی وفت پیش گرفته‌اید اما تصور می‌کنید که گوشی را همین تازگی‌ها خریده‌اید و تر و تازه است!

آیا از المان‌های سه‌بعدی خوش‌تان می‌آید؟

دوست‌دارید تغییری کلی در ظاهر گوشی‌تان بدهید؟

مایلید یک لانچر نصب کنید؟

از ظاهر دوبعدی اسمارت‌فون‌تان خسته شده‌اید؟

پس احتمالا لانچر TSF به کارتان خواهد آمد و حسابی از آن لذت خواهید برد. این اپلیکیشن تاکنون بیش‌از 5 میلیون‌بار در فروشگاه گوگل دانلود شده و امتیاز 4.5 از 5 را از کاربران یسیاری کسب کرده است. همچنین این اپ توسط شرکت خوش‌ذوق Launcher 3D Pro توسعه یافته و در دسترس عموم قرار گرفته است. اگر می‌خواهید با دنیای TSF بیش‌تر آشنا شوید، پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید…


صفحه‌ خانگی

لانچر TSF

کمی طول می‌کشد تا این لانچر تقریبا 12 مگابایتی لود شود و باید کمی صبر پیشه کنید. اما بعد از دیدن رابط کاربری زیبای TSF حتما از شکیبایی که به خرج دادید٬ خشنود می‌شوید و لبخندزنان می‌گویید «همینه!» اگر در این لانچر کمی بگردید به سرعت متوجه افکت‌ها و انیمیشن‌های سه‌بعدی آن می‌شوید و یک جورایی معتاد آن‌ها خواهید شد! ویجتی بزرگ که آب و هوا را نشان می‌دهد در بالای صفحه خانگی جا خشک کرده است و انصافا ظاهر این اپلیکیشن را بسیار زیبا کرده و یکی المان‌های چشمگیر آن به حساب می‌آید. البته باید برای فعال‌کردن آن نام شهر خود را وارد کنید و سپس خورشید یا ابری روی ویجت غول‌آسا جای می‌گیرد و وضعیت آب و هوای شهر موردنظر شما را نشان می‌دهد.

اگر دستان‌تان را به سمت پایین بکشید با چیزی شبیه Spotlight محصولات اپل مواجه می‌شوید که اتفاقا کارکرد خوبی دارد و امکان سرچ بین نرم‌افزارها و وب‌سایت‌ها را به شما می‌دهد. در این‌جاست که با طراحی زیبای Blur آشنا می‌شوید و حتما یا احتمالا از وجود آن خوشحال خواهید شد و لبخند می‌زنید. البته این نوع طراحی در بیش‌تر گزینه‌های مختلف برنامه به چشم می‌خورد و اگر بخواهیم روراست باشیم باید بگوییم که همین‌ها ظاهر نرم‌افزار را بهبود بخشیده‌اند و به مدرنیته‌ شدن آن کمک شایانی کرده‌اند.

اگر انگشتان‌تان را چند لحظه روی صفحه فشار دهید٬ ناگهان منویی ظاهر می‌شود که بعضی از تنظیمات این اپلیکیشن را در دل خود جای داده و با لمس هرکدام می‌توانید بخشی از لانچر را باتوجه به سلیقه خود تغییر دهید و جلایی به آن ببخشید! البته در این قسمت امکان افزودن ویجت قرار دارد اما با بقیه لانچرها کمی فرق می‌کند! در این بخش به غیر از ویجت‌های خود سیستم با ابزارک‌های دیگری که مال خود لانچر هستند٬ مواجه می‌شویم. TSF نام آن‌ها را سه‌بعدی گذاشته و حسابی به آن‌ها می‌بالد. اما همه آن‌ها در دسترس نیستند و باید ویجت‌های سه‌بعدی را از پلی‌استور دانلود کنید و سپس ابزارک‌ها را روی صفحه اصلی درج کنید. ضمنا در این بخش قادرید تم لانچر را تعویض کنید و آیکون‌ها و فونت‌ها را به سلیقه خودتان تزئین کنید!

اپ دراور

لانچر TSF

وقتی آیکون اپ دراور را لمس می‌کنید٬ فی‌الفور به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که بیش‌تر فضای آن را آیکون‌های بزرگی پوشانده‌اند و فقط سه المان در قسمت پایین صفحه مشاهده می‌شود. با لمس گزینه اولی از سمت چپ باز همان نوار سرچ پیدایش می‌شود و به کارهای شما سرعت می‌بخشد. با لمس گزینه وسطی به صفحه خانگی برمی‌گردید و این‌طور کم‌تر از دکمه‌های لمسی در قاب جلو گوشی استفاده می‌کنید و این‌کار کمک زیادی به سالم‌ماندن آن‌ها می‌کند. با فشردن گزینه اول از سمت راست دوباره چند گزینه برای شما به نمایش درمی‌آید و هرکدام یک کاری انجام می‌دهند. مثلا با لمس دکمه «‌Effect» می‌توانید انیمیشن حرکت منوها را برگزینید و هرچه بیش‌تر ظاهر موبایل‌تان را شخصی‌سازی کنید. لازم به‌ذکر است که امکان پنهان‌کردن اپلیکیشن‌ها به این لانچر افزوده شده تا کاربر بتواند نرم‌افزارهای شخصی خود را از دید نافذ (!) دیگران پنهان کند. ضمنا قابلیتی شبیه لبه‌های خمیده در محصولات سامسونگ در این لانچر حضور دارد و به همان اندازه لبه‌های خمیده گلکسی‌ها کاربرد دارد!


جمع‌بندی لانچر TSF

با تمام زیبایی که این لانچر دارد اما این همه افکت‌ها و انیمیشن‌های دلچسب به قدرت و نیروی زیادی احتیاج دارند و باید بگوییم که این نرم‌افزار بلافاصله بعد از اجرا کلی از رم دستگاه‌تان را اشغال می‌کند و برای خودش قلدری می‌کند!

نکات مثبت:

  • طراحی دلچسب و سه‌بعدی
  • افکت‌های زیبا
  • تم‌های گوناگون
  • امکان شخصی‌سازی بسیار

نکات منفی:

  • اشغال‌کردن بیش‌ از حد رم دستگاه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH