بررسی اپلیکیشن 7 Minute: ورزش در هفت دقیقه طلایی!

ورزش‌‌کردن بایستی یکی از الزامات زندگی باشد. اما همان‌طور که می‌دانید مدام پشت‌گوش انداخته می‌شود و بعدازمدتی به کلی فراموش خواهد شد. حالا بیش‌تر مردم ترجیح می‌دهند در خانه‌ گرم و نرم‌شان به موبایل‌ خود زل بزنند و مدت‌ها با آن سرگرم شوند. ولی همیشه وقت‌های آزادی هرچند‌کم در زندگی هرکسی وجود دارد. با کمک تکنولوژی و صدالبته اپ‌ها حالا شما می‌توانید در همان مدت‌ زمان اندک به ورزش‌کردن مشغول شوید و خود را از بیماری‌ها دور کنید و محکم به سلامتی بچسبید! این مهم به وسیله اپلیکیشن Minute 7 محقق گشته و قادرید آن را امروز (رایگان برای سیستم‌عامل اندروید) از فروشگاه گوگل دانلود کنید.

آیا دوست‌دارید ورزش کنید؟

آیا وقت کافی برای ورزش‌کردن ندارید؟

آیا مایلید ورزش کنید اما روش صحیح آن را بلد نیستید؟

جواب تمام این سوال‌ها در این اپلیکیشن است و با آن می‌توانید کمی ورزش کنید و نتایج آن را در کوتاه‌مدت و بلندمدت حس کنید! این نرم‌افزار تاکنون بیش‌از 10 میلیون‌بار از پلی‌استور دانلود شده و امتیاز 4.5 از 5 را از کاربران کسب کرده است. اگر می‌خواهید با این برنامه که سلامتی شما را تضمین می‌کند، بیش‌تر آشنا شوید٬ پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید…


صفحه اصلی

اپلیکیشن Minute 7

وقتی وارد این اپلیکیشن می‌شوید٬ چند لحظه روی یک صفحه باقی خواهید ماند که در گوشه سمت چپ آن به این ذکر شده است که این اپ یکی از بهترین برنامه‌های سال 2016 فروشگاه گوگل است. این یک نوع تبلیغ است و احساس اطمینان به این نرم‌افزار را در کاربر افزایش می‌دهد! بعد با 2 تب مواجه خواهید شد که یکی از آن‌ها «ورزش» نام دارد. در این تب انواع تمارین و چالش‌ها جمع‌آوری شده‌اند تا شما آزادی عمل بیش‌تری داشته باشید و باتوجه به وضعیت خودتان تمرین موردنظر را انتخاب نمایید. اولین کاری که باید انجام دهید، این است که در بالای صفحه (همین تب) قد و وزن خود را به کیلوگرم یا واحدهای دیگر وارد کنید. بعد بلافاصله شاخص توده بدنی شما محاسبه می‌گردد و آن را می‌توانید در تب دوم که در ادامه درباره‌اش توضیح می‌دهیم٬ مشاهده کنید.

تب دوم «تقویم» نام دارد و وقتی آن را لمس کنید٬ روزهای ماه میلادی جاری را مشاهده می‌نمایید و اگر به پایین اسکرول کنید٬ می‌توانید فعالیت امروز یا چند روز پیش را ببینید و از وضعیت تحرک خود مطلع شوید. همچنین شاخص توده بدنی شما در همین تب نقش بسته است و وضعیت کاربر را هم باتوجه به قد و وزن او بیان می‌کند. مثلا این‌که وزن مطلوبی دارد یا دچار چاقی مفرد است! اگر هم پایین‌تر بروید به بنر بزرگی برمی‌خورید که روی آن تبلیغ یک اپ دیگر است و جالب این‌جاست که همه این تبلیغات در حالت آفلاین است! البته این بنرها در تب «ورزش» هم وجود داشتند اما هرگز این‌قدر بزرگ و غول‌آسا نبوده‌اند!

شروع تمرین!

اپلیکیشن Minute 7

وقتی یکی از تمارین تب «ورزش» را انتخاب کنید٬ در وهله اول به شما لیست حرکات این تمرین نمایش داده می‌شود و کاربر با انتخاب گزینه «انتخاب تصادفی» قادر است که ترتیب حرکات را از بین ببرد تا آن‌ها بدون قانون خاصی به اجرا دربیایند. بعد از مشاهده‌کردن حرکات٬ شما می‌توانید گزینه «حرکت کن» را انتخاب کنید تا ورزش بعد از 15 ثانیه شروع بشود. شما برای انجام هر حرکت تا 30 ثانیه وقت دارید و این برنامه برای‌تان نحوه انجام آن را به خوبی با نشان‌دادن چند گیف و توضیح به زبان فارسی (چون این اپ از زبان شیرین فارسی٬ نصفه‌نیمه پشتیبانی می‌کند) شرح می‌دهد و اگر از این آموزش‌ها راضی نبودید٬ این امکان به شما داده شده تا ویدیویی از آن را در شبکه گسترده یوتیوب مشاهده کنید.

همچنین اگر از شمارش معکوس هر حرکت عقب ماندید٬ می‌توانید با لمس صفحه همه‌ چیز را متوقف کنید. انگار دنیا ایستاده باشد! ناگقته نماند که قبل از شروع تمرین کاربر قادر است که دستورالعمل آن را مشاهده کند و از حرکات، پیش از انجام‌دادن آن‌ها خبردار شود. ما هم توصیه می‌کنیم که حتما به این نوشته‌ها دقت کنید تا با اطلاعات بیش‌تری ورزش را آغاز کنید.

نکات مثبت:

  • طراحی شاد و سرزنده
  • تمارین متنوع
  • حرکات اصولی و نتیجه‌بخش
  • محاسبه IBM فرد

نکات منفی:

  • پشتیبانی ناقص از زبان فارسی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH