رونمایی از یک گوشی هوشمند اندرویدی در چین، با باتری 5000 میلی آمپری!

xiaomi-red-rice-hero1

بر خلاف نظر بسیاری، تعداد زیادی از گوشی‌های به اصطلاح هوشمند امروزی نمی‌تواند برای استفاده مداوم تا چندین روز دوام آورد و از این نظر معتقدم هیچ گوشی امروزه هوشمند نیست! چرا که اگر یک گوشی به اصطلاح هوشمند، هوشمندی هم داشته باشد، می‌بایست از هوش خود برای استفاده طولانی مدت استفاده کند (چقدر هوش!) در صورتی که بسیاری از پرچم داران نامدار کمپانی‌های گران‌قیمت پس از مدت کوتاهی استفاده مداوم کم آورده و رفیق نیمه راه خواهند شد!

changhong-z9-5000mah-battery-big

علت ضعف بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزه، به مصرف زیاد صفحه نمایش، پردازنده و دوربین آن‌ها از باتری بر می‌گردد و با پیشرفت این چنین تجهیزاتی برروی یک گوشی، روز به روز از عمر باتری کاسته می‌شود!
حال به تازگی یک کمپانی چینی ابتکار عمل را به دست خود گرفته و قصد دارد یک مدل جان سخت را معرفی سازد.
این گوشی هوشمند، که با نام Changhong Z9 شناخته می‌‍شود، به ظاهر چیزی به جز یک دستگاه معمولی نخواهد بود که شرق دور طراحی و تولید آن را به عهده گرفته است. اما چه چیزی سبب می‌شود این گوشی هوشمند، یک تلفن همراه خاص برشمرده شود و بعضا بتواند بسیاری از پرچم داران امروزی را مغلوب توانایی خویش سازد؟!
در پاسخ باید بگوییم، سازنده خوش ذوق آن از یک باتری 5000 میلی آمپری در گوشی تولیدی خود بهره برده است، اگرچه هنوز آمار و ارقامی از عمر باتری به دست نیامده اما در ظاهر و برروی کاغذ می‌بایست بیش‌تر از هر گوشی هوشمند امروزی دوام داشته باشد.
حال بحث نحوه طراحی این باتری پر ظرفیت و مقدار حجم آن مطرح می‌گردد که در پاسخ، باید عارض گردیم فعلا از نحوه طراحی باتری گوشی اطلاعات چندانی در دست نیست اما ضخامت گوشی تنها 9 میلی متر بوده که برای یک گوشی هوشمند امروزی بسیار عادی به نظر خواهد آمد و بسیاری تمایلی به کار با چنین گوشی های نازکی را هم نخواهند داشت!
حال که یک شاخصه خوب آن را برایتان بازگو ساختیم، به سایر مشخصات سخت افزاری آن خواهیم پرداخت. Changhong Z9 به یک پردازنده چهار هسته ای MediaTek SoC با فرکانس کاری 1.2 گیگاهرتز، رم 1 گیگابایتی، صفحه نمایش 5.5 اینچی HD و دوربین 8 مگاپیکسلی آراسته شده و هنگام روشن کردن آن، نسخه 4.2 سیستم عامل اندروید به این دستگاه، زیبایی خاصی را نوید می‌دهد.
متاسفانه هنوز از قیمت احتمالی آن هیچ صحبتی مطرح نشده است اما مطمئنا برای اینکه Changhong Z9 به فروش خوبی دست پیدا نماید، باید بر اساس یک قیمت گذاری مقرون به صرفه و کاملا عادلانه استفاده نماید.

2 در مورد “رونمایی از یک گوشی هوشمند اندرویدی در چین، با باتری 5000 میلی آمپری!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH