نگاهی به شیائومی Mi 6: قدرتمند و زیبا

شیائومی کمپانی چینی تازه تاسیسی است که با خلاقیت و نوآوری خود محصولات قدرتمندی را با قیمت مناسب تولید کرده و به جهانیان معرفی می‌کند. این شرکت مشهور با وجود سابقه کم در ساخت تلفن‌های همراه هوشمند، توانسته یکی از برترین و موفق‌ترین تولیدکنندگان در این حوزه باشد. این کمپانی هر سال پرچمدار جدیدی را به بازار می‌فرستد تا درکنار رقابت با سایر سازندگان، سود خوبی کسب کرده و به پیشرفت خود ادامه دهد. امسال هم در ادامه این مسیر، شاهد گوشی هوشمند جدیدی هستیم که شیائومی Mi 6 نام گرفته است. با ما همراه باشید تا با این اسمارت‌فون پرقدرت و زیبا بیشتر آشنا شویم.

طراحی و ساخت

در این بخش با محصولی روبرو هستیم که همواره بدون داشتن هیچ ضعفی به نمایش جلوه‌های ظاهری خود ادامه می‌دهد. اگر عکس‌های موجود از این پرچمدار را با پوستر‌‌ها و تیزرهای موجود مقایسه کنیم به‌راحتی خواهیم فهمید که این تصاویر قادر به نمایش زیبایی واقعی دستگاه مذکور نیستند.

وقتی به پنل پشتی این تلفن همراه نگاهی بیاندازیم، دوگانه‌هایی را در قابی با کمی انحنا در کناره‌ها، مشاهده می‌کنیم. این دوگانه‌ها، دوربین دوگانه و فلاش دوگانه هستند که ترکیب زیبایی را پدید می‌آورند. در پنل جلویی هم عناصری درکنار صفحه نمایش جای داده شده که مهم‌ترین آن‌ها کلید سخت افزاری هوم است. در درون این کلید حسگر تشخیص اثر انگشت نیز قرار داده شده تا شاهد تغییر جدیدی در طراحی محصولات شیائومی باشیم. این تغییر علاوه‌بر افزایش زیبایی دستگاه، به سهولت استفاده از آن نیز می‌افزاید. حاشیه قسمت بالا و پایین نمایشگر شیائومی Mi 6 برای یک پرچمدار سال 2017 کمی زیاد است و نمی‌تواند رضایت بخش باشد. این مسئله در حالی است که این نمایشگر به گونه‌ای طراحی شده که حاشیه کنار آن قابل قبول باشد.

کیفیت ساخت مناسب این تلفن همراه در کنار قاب پشتی شیشه‌ای و فریم فلزی، حس خوبی از پرچمداری که در دست دارید را به شما می‌دهد اما متاسفانه ضد آب نبودن آن، نمی‌تواند خیال شما را از خطرات احتمالی راحت کند.

با وجود طراحی زیبای Mi 6، بر جای ماندن اثر انگشت روی بدنه و حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون می‌تواند کاربران را از خرید این محصول پشیمان کند.

شیائومی Mi 6

صفحه نمایش

شیائومی Mi 6 دارای صفحه نمایشی 5.15 اینچی با کیفیت مناسب 1920 در 1080 پیکسل و تراکم پیکسلی 428ppi است. کیفیت و تراکم گردآوری شده در این نمایشگر که شیائومی آن‌ را برای یک پرچمدار کافی می‌داند، درصورتی است که سایر رقیبان رزولوشن QHD و تراکم پیکسلی بالاتری دارند. صفحه نمایش مذکور 71.4 درصد پنل جلویی را به خود اختصاص داده که در مقایسه با سایر پرچمداران کمی کمتر است.

حداکثر روشنایی این نمایشگر 5.15 اینچی، 600 نیت درنظر گرفته شده تا خریداران برای کار با این اسمارت‌فون در زیر نور خورشید با مشکلی روبرو نشوند. پنل IPS این صفحه نمایش نیز کیفیت رنگ‌هایی در سطح مطلوب داشته و زاویه دید مناسبی را ارایه می‌دهد.

 

سیستم عامل، سخت‌افزار و عملکرد

شیائومی برای Mi 6 نسخه 7.1.1 سیستم عامل اندروید را درنظر گرفته و به‌وسیله ورژن هشتم رابط کاربری مخصوص خود یعنی MIUI آن را شخصی سازی کرده است. این رابط کاربری یکی از نقاط قوت محصولات شیائومی به‌حساب می‌آید که با طراحی زیبا و امکانات فراوان خود، کاربران را مجذوب خلاقیت و نوآوری مدیران این کمپانی کرده است.

این روز‌ها قدرتمند‌ترین پردازنده ساخته کوالکام یعنی اسنپدراگون 835 مورد علاقه کاربران و سازندگان زیادی قرار گرفته که موجب شده به‌ندرت شاهد گوشی هوشمند تازه‌ای باشیم که این چیپست را در قلب خود نداشته باشد. این تراشه هشت هسته‌ای که دارای 4 هسته با سرعت 2.45 گیگاهرتز و 4 هسته با فرکانس 1.9 گیگاهرتز است درکنار پردازنده گرافیکی آدرنو 540 می‌تواند به بهترین نحو از عهده کار‌ها و بازی‌های سنگین برآید. هم‌چنین وجود 6 گیگابایت رم، Mi 6 را از هرگونه ضعف و لگ تهی کرده و از ایجاد نارضایتی در ذهن کاربران جلوگیری می‌کند.

شیائومی Mi 6

دوربین

محصولات شیائومی معمولا در بخش دوربین توان رقابت با محصولات هم‌رده خود را ندارند و این مسئله یکی از نقاط ضعف آن‌ها محسوب می‌شود. اما این موضوع در مورد شیائومی Mi 6 صدق نمی‌کند زیرا کمپانی سازنده این بار دست به تغییرات مهمی در این بخش زده است. این کمپانی چینی با بکارگیری دوربین دوگانه‌ای که عملکری مشابه دوربین آی‌فون 7 پلاس اراِه می‌دهد، توانسته مشکلات این بخش را حل کند. در این دوربین از دو لنز واید و تله‌فوتو استفاده شده که بزرگنمایی دو برابری را ممکن می‌سازد.

دوربین اصلی دوگانه شیائومی Mi 6 داراری دو سنسور 12 مگاپیکسلی بوده که یکی، از نوع IMX386 ساخته سونی با f/1.8 و پیکسل‌هایی با ابعاد 1.25 میکرون و دیگری از نوع ایزوسل ساخته سامسونگ با گشودگی 2.6 و پیکسل‌هایی با ابعاد 1 میکرون کوچک‌تر از نمونه ساخته سونی است. این ترکیب باعث شده که دوربین این تلفن همراه در مکان‌های با شرایط نوری مناسب، تصاویری با کیفیت مطلوب ثبت کند اما زمانی که بخواهید به عکاسی در محیط کم نور بپردازید، اندازه کوچک‌تر سنسور‌های Mi 6 نسبت به رقبا، نویز بیشتری را در تصاویر به‌وجود می‌آورد. دوربین جلوی این اسمارت‌فون نیز یک سنسور 8 مگاپیکسلی است که می‌توان با آن عکس‌های سلفی زیبایی را خلق کرد.

باتری

ظرفیت باتری Mi 6 با حدود 10 درصد بهبود نسبت به نسل گذشته خود، به 3350 میلی‌آمپر ساعت رسیده تا انرژی مورد نیاز این اسمارت‌فون را تامین کند. این بهبود ظرفیت باتری بشارت دهنده شارژ‌دهی بهتر نسبت به Mi 5 است. هم‌چنین وجود نسل سوم فناوری شارژ سریع کوالکام در این گوشی هوشمند، باتری این محصول را در مدت 30 دقیقه از صفر به 55 درصد می‌رساند.

در تست‌های انجام گرفته نیز ثابت شده که باتری Mi 6 در عمل به‌راحتی می‌تواند رضایت کاربران را جلب کرده و طول عمر خوبی داشته باشد.

جمع‌بندی

به‌طور کلی می‌توان شیائومی Mi 6 را اسمارت‌فونی زیبا و پر‌قدرت دانست که کیفیت ساخت خوبی دارد، ظرفیت باتری مناسب آن کاربران را راضی خواهد کرد و با دوربین‌های دوگانه خود در شرایط نوری مناسب عکس‌های باکیفیتی ثبت می‌کند.  اما در عین حال، باقی ماندن اثر انگشت بر روی بدنه، حاشیه نسبتا زیاد قسمت بالا و پایین صفحه نمایش، حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون و ضد آب نبودن، نقاط ضعف این دستگاه به‌حساب می‌آیند.

اگر به گوشی‌های شیائومی علاقه‌مند هستید، به گروه آن ملحق شوید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH